Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2007, 09:17
luchtballon
luchtballon is offline
De laatste paar weken wordt ik bijna altijd misselijk als ik gegeten heb. Dan zit ik een half uur tegen bijna-overgeven aan. Zaterdagnacht heb ik ook echt moeten overgeven terwijl ik me verder niet ziek voelde.
Dit zorgt nu voor meer weerzin tegen eten, ik wil niet steeds misselijk zijn. Maar niet eten kan natuurlijk ook niet, en daar word ik dan weer duizelig van

Ik heb absoluut niet de intentie om af te vallen, ik ben nog geen 50 kilo (1.68m).. en ik ben al vrij dun. Maar dit maakt het eten niet echt leuk..?

Ik heb niet zo'n regelmatig eet-rimte, maar dat had ik hiervoor ook niet en nergens last van. nu is het meer dat ik eet als ik tijd heb om misselijk te worden. Dus wel poging tot ontbijt enzo, maar niet vlak voor college. Ik probeer nu meer vloeibare dingen te eten, daar hoef je niet zo lang op te kauwen waardoor het viezer wordt, maar dat is ook niet echt éten. (ik word er ook nog steeds wel misselijk van btw).

Eh, iemand een idee van hoe en wat, of wat ik beter kan proberen?

Laatst gewijzigd op 08-10-2007 om 15:36. Reden: het was vroeg en dus fouten :o
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 10:37
Verwijderd
Ik zou inderdaad even zacht en vloeibaar eten; als er iets met je maag is, kan je hem zo rust geven, lijkt me. Eet regelmatig en zorg ook dat het genoeg is. Als dat goed gaat, voorzichtig over gaan op wat vaster voedsel. En aangezien je het al een paar weken hebt, lijkt de huisarts me ook wel handig..
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 13:00
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
O, ik heb/ had precies hetzelfde. Ik kan je in elk geval goedemorgen drink ontbijt aanraden, daar zitten heel veel calorieën in en het is vloeibaar, dus handig.
Heb je het alleen als je al gegeten hebt? Heb je ook maagpijn? Want misschien kan de dokter je daar wel medicijnen voor geven?
Oud 08-10-2007, 15:25
Verwijderd
Ik heb het ook wel eens, dan probeer ik zoveel mogelijk 'lichte' en idd ook vloeibare dingen te 'eten' en idd genoeg en ook zoveel mogelijk dingen met voedingsstoffen, want anders kun je daar weer misselijk van worden. (Drinkontbijt, Knorr Vie, Fruit2day, (drink)yoghurt, enz.)

En als het niet over gaat idd even langs de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 14:15
GhettoChick
GhettoChick is offline
Ik heb helemaal etzelfde probleem de laatste dagen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 12:20
luchtballon
luchtballon is offline
nou, de afgelopen dagen is het wle een beetje gelukt. Tomaat, peren, knorr vie, yoghurt en soep met brood. T is nog niet veel, maar ik werd er niet heel misselijk van
Nu ga ik een tosti proberen.. warm brood gaat ook altijd makkelijker bij mij.

Regels voor berichten