![]() |
|
Verwijderd
|
Vorig jaar heb ik zo'n lamp gekocht (niet een Wake Up ding, maar een Energy Light, ook van Philips), want op een gegeven moment sliep ik 12 uur aan een stuk door, en was ik nog steeds moe, futloos en neerslachtig. Ik had vrij snel het idee dat ik wakkerder en energieker werd door iedere ochtend te ontbijten voor die lamp (en 's middags zat er ik er ook vaak bij te lezen). Dit jaar ga ik preventief beginnen; ik ga hem zo maar weer uit de doos halen en instaleren op mijn bureau
![]() De lamp wordt ook aangeraden voor mensen met een jetlag of mensen die nachtdiensten werken. |
![]() |
|
Ik heb er gelukkig niet echt last van ( al word ik ook chagrijnig van moeten opstaan als het nog donker is, maar dat houdt op zodra ik op de fiets zit), maar mijn zus wel heel erg. Ze werkt 's nachts, en is gevoelig voor winterdips. Zij heeft ook zo'n daglichtlamp, en in de winter smeken mijn moeder en ik haar om voor die lamp te gaan zitten, anders is ze echt heel onaardig en zit ze gewoon niet lekker in haar vel.
Ik zit er in de kerstvakantie ook altijd 2 weken voor (dan ben ik toch 2 weken thuis) en dat helpt zeker wel bij het opdoen van wat meer energie.
|
Ik zat net even te googlen en er schijnen 2 soorten Energy Light lampen van Philips te bestaan. Die dingen zijn best duur! Welke heb jij Andijvie, die van 181 of 225 euro?
Ik heb zelf geen ervaring met een lamp. Ik had afgelopen winter wel vrijwel alle symptomen van een winterdepressie, maar ik zat voor de rest ook niet lekker in m'n vel. Kun je zoiets laten diagnosticeren door een arts? Ik zie nu al heel erg op tegen komende winter en tegen het moment dat het weer om 5 uur donker is enzo. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een diagnose van de dokter kan leuk zijn (voor de verzekering misschien - in mijn geval gaat dat niet op, ik heb alleen het basispakket en moest die lamp dus toch al zelf kopen), maar in principe kun je hier als arts denk ik ook weinig mee. Ja, misschien therapie of medicijnen als het heel erg is, maar ik vind dat zelf nogal loos voor iets dat enkel door het weer veroorzaakt wordt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Zelf een lamp kopen is voor mij een enorme investering, maar wie weet... Eerst eens afwachten hoe ver het gaat dit jaar, heb er nu idd ook al last van |
![]() |
|
![]() |
Ik heb er ook last van, net als mijn moeder. Mijn moeder heeft dus zo'n 'gewone' lichtlamp gekocht tegen winterdips. Het enige nadeel ervan was dat ik er hoofdpijn van kreeg als ik 30 cm van dat ding af zat, voornamelijk 's ochtends. En, als ik erachter ga zitten in de winter, doe ik het 's ochtends tijdens het ontbijt. Dan maakte ik me gelijk op, maar met een spiegel voor zo'n *soort van* tl-buis zitten is geen succes. Dan zie je eruit zoals je eruit zou zien in een bikini in een winkel kleedkamer met tl-buizen. Je snapt het idee...
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Opmaken doe ik er ook bij, en ik vind het wel fijn, geen gedoe met schaduw enzo, dus je ziet alles goed ![]() |
![]() |
|
Oke, ik heb toch maar de ''dure'' variant van de Philips Energy Light gekocht (die van 229 euro). Aangezien deze 10.000 lux produceert in tegenstelling tot de 400 lux van de wekker leek deze me iets waardevoller
![]() Voordeel van deze is wel een dimmer en dat ie automatisch uitgaat als je er lang genoeg voor hebt gezeten (in tegenstelling tot die goedkope). Nou, ik ben heel benieuwd. Ik ga het proberen als ik 's ochtends opsta.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Winterdepressie Verwijderd | 7 | 02-01-2007 10:03 | |
Lichaam & Gezondheid |
winterdepressie otkhus | 15 | 17-11-2004 18:38 | |
Psychologie |
winterdepressies... Fantôme | 48 | 25-12-2003 22:01 | |
Psychologie |