Hm, ik heb sowieso ''last van de winter'', maar dit jaar is het nog geen winterdepressie. Het is ook nooit door een dokter bij me geconstateerd, maar ik vermoed dat ik er vorig jaar een te pakken had. Het voldeed iig wel aan alle criteria en 's zomers/normaal gesproken, voel ik me prima. Eigenlijk precies zoals jij beschrijft.
Nu heb ik af en toe wat buien, maar ik wacht gewoon tot ze overwaaien want ik heb geen zin om naar de dokter of de studiepsycholoog of zo te gaan, dom eigenlijk.
Voor zover ik weet hoef je ook helemaal niet depressief aangelegd te zijn of ''gewoon'' depressief te zijn om vatbaar te zijn voor een winterdepressie, zelfs de symptomen zijn meestal anders (bijvoorbeeld meer eten ipv minder eten), dus ik vind het een beetje raar wat je dokter zegt.
Zoals ik al zei, ik ben te lui om er iets aan te doen maar tot nu toe gaat het wel. Ik ben enorm blij met de warme temperaturen tot nu toe en ik heb het sowieso beter naar mijn zin dan vorig jaar, dus dat helpt. En ik hoop gewoon dat de lente snel komt.
Succes ermee!