Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2007, 16:19
Verwijderd
Ik heb 2 jaar geleden een notebook aangeschaft via Fontys. Hoop gezeik mee gehad want de leverancier ging failliet, uiteindelijk toch goed gekomen.
Daardoor heb ik meerdere factuurdata, 1 van de bestelling (voor het faillisement) en 1 van de levering (na doorstart / overname door Paradigit).
Mijn eerste vraag is; welke factuurdatum geldt als degene voor garantieafhandeling?
De tweede vraag is de volgende:
Ik heb het defect gemeld bij het bedrijf waar ik de notebook gekocht heb (ISL), zij verwezen mij direct door naar Asus met een telefoonnummer waarop ik een keuzemenu krijg waarna de verbinding wordt verbroken (het maakt hierbij niet uit welke keuze ik maak in het menu).
Hoe zit dit met de garantieafhandeling? Ik neem aan dat ISL ervoor dient te zorgen dat de notebook gerepareerd wordt?
Derde vraag:
De 1e factuurdatum is 14-10-05, als ik hier van uit ga heb ik dus nog 2 dagen garantie. Het defect heb ik gemeld op 6-10-07, nog binnen de garantieperiode dus, klopt het dat het defect hierdoor ook onder garantie dient te worden verholpen?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2007, 17:53
Verwijderd
Je hebt de laptop gekocht bij ISL, met tussenkomst van paradigit (na overname / failissement)? Dan zou ik het via paradigit regelen. Zeker aangezien je garantie bijna verloopt, meteen morgen bellen. Of vanavond
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 18:19
Verwijderd
Ik heb ze al gemaild. Het belangrijkste om te weten is vraag 1 en vraag 3, ik neem aan dat ze niet werken in het weekend namelijk.
Alle garantieclaims gaan via ISL (bestaat nog steeds, valt nu onder Paradigit Holding) dus daar regel ik het mee.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 19:22
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik heb 2 jaar geleden een notebook aangeschaft via Fontys. Hoop gezeik mee gehad want de leverancier ging failliet, uiteindelijk toch goed gekomen.
Daardoor heb ik meerdere factuurdata, 1 van de bestelling (voor het faillisement) en 1 van de levering (na doorstart / overname door Paradigit).
Mijn eerste vraag is; welke factuurdatum geldt als degene voor garantieafhandeling?
Die van de levering, lijkt me. Zou anders wel heel aantrekkelijk worden voor de leverancier om je notebook (veel) te laat te leveren.

Citaat:
De tweede vraag is de volgende:
Ik heb het defect gemeld bij het bedrijf waar ik de notebook gekocht heb (ISL), zij verwezen mij direct door naar Asus met een telefoonnummer waarop ik een keuzemenu krijg waarna de verbinding wordt verbroken (het maakt hierbij niet uit welke keuze ik maak in het menu).
Hoe zit dit met de garantieafhandeling? Ik neem aan dat ISL ervoor dient te zorgen dat de notebook gerepareerd wordt?
Ja, ISL is als verkoper tegenover jou verantwoordelijk.

Citaat:
Derde vraag:
De 1e factuurdatum is 14-10-05, als ik hier van uit ga heb ik dus nog 2 dagen garantie. Het defect heb ik gemeld op 6-10-07, nog binnen de garantieperiode dus, klopt het dat het defect hierdoor ook onder garantie dient te worden verholpen?
Ja.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 18:17
Verwijderd
Ik dank u vriendelijk, dat moest ik even zeker weten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten