Advertentie | |
|
![]() |
|
Dit topic doet me denken aan een topic van ruim een jaar geleden.
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1434104 @dinsdag: Probeer jezelf te vergelijken met deze topicstarter, misschien dat je zo je gevoel hierdoor beter kan omschrijven en je verschillen kan aangeven met hem. Schrik niet van de ernst hiervan, jouw situatie is anders en komt misschien wel totaal niet overeen, met wat hij hier schets van zijn situatie. |
![]() |
||
![]() |
ja ik vind dit wel enigsinds vergelijkbaar met die dingen in zijn hoofd enzo maar bij mij hebben ze niet echt namen. Bij hem kwam het naar voren bij drugs/alcohol gebruik en dat herken ik zeker. Vaak als ik geblowt heb of veel gedronken ga ik ook in me zelf zitten praten en dat soort dingen. Maar op zulke momenten vind ik het eigenlijk wel fijn dat er dan iemand is waarmee je een fijn gesprek kan hebben. Maar het is niet het geval als ik in een grote groep zit alleen als ik alleen ben.
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zelf heb ik ook wel eens dat m'n gedachten me echt over nemen, dat is heel lastig. Maar afleiding zoeken helpt dan wel om ze weer op de rails te krijgen ![]() Tegen of in jezelf praten is ook helemaal niet raar. Mensen denken wel eens dat je echt gek moet zijn om hardop tegen jezelf te praten, maar zolang je door hebt dat je tegen jézelf praat is het niet erg ![]() Wanneer het je echter echt belemmert in je dagelijkse doen, dan is het wat anders. |
![]() |
||
Citaat:
innerlijke discussies de hele dag wtf.
||
Citaat:
Vind je dat je praat met een 'ander' persoon of praat je gewoon met jezelf en heb je ideeën die elkaar voortdurend tegenspreken? |
![]() |
|
wat makaveli zegt, daar ligt verschil. ik praat heel veel in mijn hoofd, maar dat is binnen mijn eigen denken. ik praat in mijn hoofd alsof ik bijvoorbeeld tegen anderen (meestal bestaande personen) praat, ik leg "iemand" iets uit, ik praat uit verveling als dat ik zou doen als iemand anders er zou zijn, ik stimuleer mijzelf bijvoorbeeld, etcetera. maar er ís geen ander. de antwoorden in een gesprek bijv hebben eigenlijk altijd zelfs geen eens woorden. het is immers denken. er speelt niemand een oncontroleerbare rol mee.
|
![]() |
|
![]() |
nee het is meer dat ik mezelf een vraag stel en ik geef/krijg er zelf antwoord op. Of dat ik gewoon over en weer praat met mezelf zeg maar. bijvoorbeeld : ik zit op de fiets en denk: zal ik hier links of rechts gaan. Antwoord: ik zou links gaan. en dan weer: maar ik kan toch ook rechts hier. antwoord: ja maar ik zou links nemen. enz
hopelijk maakt het voorbeeld het een beetje duidelijk want het is allemaal een beetje lastig uit te leggen. maar zoals in het voorbeeld gaan heel veel discussies in mijn hoofd. |
![]() |
|
als ik een goed beeld heb van hoe het zit.. dan ben je bezig jezelf manisch te maken.
tuurlijk heb je gedachtes van binnen die je er toe zetten om eens een andere weg te nemen als je aan het fietsen bent. het gaat daarbij wel om korte ingevingen, waarop je je keuze binnen zo'n seconde gemaakt hebt. opzich zolang die gedachtes het je niet moeilijk maken om te kiezen, dan is er niets aan de hand.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
dan bedenk je het waarschijnlijk zelf, wat ook heel irritant kan zijn. wat inanis zegt verder, het moet bij spontane ingevingen blijven, anders kom je in het gebied van dwanggedachten. ik heb dat zelf in periodes gehad. heb je dan ook dat je links moet nemen, ook al weet je niet waarom, en als je rechts zou gaan, dan nog de neiging zou hebben terug te gaan om als nog links te nemen? enorme stress/druk of behoorlijk in de knoop zitten met jezelf (emoties of emotieverdrukking) kunnen wel (misschien zelfs wel alleen via deze uitingen zichtbaar?) oorzaken zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het helpt me ook niet als ik ga denken aan rustige dingen, ik moet me echt richten op dingen om me heen en ook extreem bewust; dat kost vrij veel energie en concentratie in het begin, maar het wordt dus makkelijker hoe vaker je het doet. Je hebt geen controle over je gedachten, die komen wanneer ze komen, maar je hebt wel controle over je gedrag, en je gedrag kan je gedachten weer afleiden. Typisch cognitieve gedragstherapie ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() @ topicstarter, zolang het je niet tot waanzin drijft. Maar dat heeft geloof ik iemand anders al gezegd. Verder vroeg iemand of er niet iets tegen te doen is. Hmm ik krijg tegen dwanggedachtens oxapezam, gewoon om het 'rustiger' te maken in mijn hoofd. Spanningdempend dus.. Overigens is dit geen defenitieve oplossing. |
![]() |
|
![]() |
bedankt voor de reacties, ik word er niet echt gek van maar het was me gewoon iets wat me de laatste tijd op viel. Maar ik hoor dat het redelijk normaal is dat je dat denkt van meerdere mensen.
en over wat andijvie zegt helpt inderdaad gewoon afleiding zoeken in andere dingen, het blijft alleen wel druk in mijn hoofd. Ik denk ook dat het ligt aan de hoeveelheid stress ik heb op het moment. Maar ik heb er echt niet veel last van, ik vroeg het mij gewoon af hoe of er meer mensen waren die ook op zo´n marnier denken. En een lekker ontspannend sigaretje op zijn tijd helpt ook ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
SPH ivonne 123 | 1 | 11-02-2009 19:26 | |
Studeren |
Meerdere vraagjes! Ef | 7 | 20-07-2005 20:30 | |
Lichaam & Gezondheid |
Dringende Vraag! Help me Out..! Shèll | 18 | 05-10-2004 00:25 | |