Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De zoute smaak komt omdat GHB eigenlijk een poeder is, maar heel erg hygroscopisch. M.a.w.; het trekt vocht uit de omgeving aan. Hier zitten vaak zouten in en daarom gaat het zouter smaken. Maar het is géén zout. Naamzoek me op drugsforum.nl in subforum GHB. |
![]() |
|
GHB wordt gemaakt doordat er onder bepaalde omstandigheden een chemische reactie ontstaat tussen GBL en NaOH (gootsteenontstopper)
SWIM heeft deze reactie al eens gezien. De NaOH komt niet in de GHB.... Gelooft dat de Na met de GHB een zout vormt waardoor het een vaste stof wordt bij indampen. NatriumGHB maar verder weet SWIM er ook weinig vanaf p.s. wat in de chemie zouten wordt genoemt hoeven niet 'zout' te smaken |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En er komt geen natrium in het uiteindelijke produkt GHB voor. C4H8O3 is de molecuulformule namelijk. |
![]() |
|
Waarom heeft men het dan bijv over Natrium GHB???
Als je het een vaste stof wilt maken moet je er een groep aan vast plakken Als je over speed/amphetamine praat dat is ook niet puur de formule van amphetamine... daar zit ook nog een groep aan vast van bijv HBR of HCL, anders is het niet oplosbaar in water bijv... dit soort verhaaltje geldt ook voor GHB, en nee ik ben geen scheikundige dus precies weet ik het ook niet maar het is iets die richting uit... En Whatever dat ik SWIM gebruik ipv ik... |
![]() |
|
Verwijderd
|
SWIM=Someone Who Isn't Me
![]() @Tuinkabouter; Zo werkt het niet. De molecuulformule is de molecuulformule en daarmee basta. Dat er andere stoffen in het mengsel zitten is vrij onboeiend over het algemeen. Speed wordt meestal versneden met bijvoorbeeld bakpoeder. Coke wordt versneden met speed. Maar dat betekent niet dat er een chemische reactie optreedt waardoor de stof cocaïne verandert in iets anders dan die cocaïne. Bij de chemische reactie waarmee je GHB maakt, komt natrium vrij als aparte stof of in een binding met een andere stof, die paar keer dat ik GHB heb gemaakt is al weer even geleden. Maar vóórdat je het consumeert moet het natrium eruit. HCl bedoel je neem ik aan? Je zegt zelf dat je weinig van scheikunde weet en tóch weet je het beter. Jammer. |
![]() |
||
Citaat:
|
nou het is zo dat je GBL met NaOH (gootsteenontstopper) laat reageren:
C4H6O2 (GBL) + NaOH --> C4H7O3Na Dan zit je nog (grof gezegd) met een H te weinig en een Na teveel. Daarom laat je het met HCl (zoutzuur) reageren: C4H7O3Na + HCl --> C4H8O3 (GHB) + NaCl NaCl is keukenzout en dat smaakt zout dus. -------------------------------------------------------------- NaOH is een sterke base die met het zuur GBL reageert. Soms wordt bij het maken van basecoke uit cocaine de base NaHCO3 gebruikt, dat zit ook in bakpoeder. Je kunt coke natuurlijk met ieder wit poeder vermengen, ook wel met bakpoeder vermengen, maar ik denk dat dat weinig voorkomt en je het dus met het bovenstaande verwart. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit een korreltje coke van dichtbij gezien heb en dus niet weet hoe het met de zuiverheid gesteld is. Maar ik vind het geen wonder dat er veel ongelukken mee gebeuren, GBL, NaOH en HCl zijn linke stoffen. Je moet dus zeer precies afmeten zodat alles goed opreageert... En de meeste flippo's die zoiets gaan maken hebben natuurlijk geen nauwkeurige meet-apparatuur, laat staan scheikundige kennis. Wat mij betreft wordt GBL alleen nog maar aan schoonmaakbedrijven verkocht.
Laatst gewijzigd op 18-09-2007 om 17:53. Reden: typo |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
ja dat is een beetje debiel, maar als je bedenkt dat de kans tegenwoordig groot is dat je ff gegoogeld wordt wanneer je gaat solliciteren, kan ik het me wel voorstellen.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
ik snap die uitleg niet helemaal...
Het drankje zou zout smaken: als ghb, als zijnde poeder, al in een drankje (vloeistof) zit, dan valt er toch niet veel vocht meer aan te trekken? ik denk dat het gewoon het zout is wat als restproduct van de synthese uit GBL overblijft. Maar correct me if i'm wrong, het kan natuurlijk ook zijn dat ik iets over het hoofd zie!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan test je het op ratten en dergelijke, om te kijken hoe het effect is vóórdat je het op de markt brengt (stel dat iemand het per ongeluk binnen krijgt en het cyanide achtig blijkt). Als dan blijkt dat je een nieuwe drugs hebt gemaakt, is het feesttijd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb er wel jaren over nagedacht, ik vind het héél erg leuk en tot nu toe snap ik eigenlijk alles wat ik over scheikunde lees, zonder een enkel probleem. Grappige is, mijn teamleider is opgeleid laborant en we hebben vaak discussies over dit soort dingen ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|