Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom zou je niet goed genoeg zijn? |
![]() |
|
Ik herken het wel, mijn vriendin heeft dat ook erg gehad (ze heet trouwens ook marlies, ligt het soms daaraan??
![]() ![]() Haar moeder zag dit toen ook wel, en als ze bijv. een 8 had dan begon ze altijd 'te zeuren' zovan als ik nou minder fouten had gemaakt dan had ik een 9 gehad enzo! Toen heeft die moeder gezegd dat ze bijv. zichzelf moest 'verwennen'(trakteren op chocolade, lekker gaan shoppen, video huren enz enz.) als ze een cijfer had boven de 7. Toen is 't wat minder erg geworden, want of ze nou een 7 of een 10 had, ze had toch zal maar zeggen een 'blij gevoel'. Dit was ongeveer een jaar geleden en nu doet ze dit al niet meer, maar ze is gewoon minder perfectionistisch geworden! Nu kijkt ze ook naar andere punten, bijv. die van mij zijn lang niet zo goed als die van haar, en dan helpt ze me soms met 'n vak, en dan is ze gewoon ook blij als ik 'n keer een goed punt haal enzo! Ze gaat volgend jaar ook brugklasser(s) bijlesgeven bij een van de talen (ze is daar erg goed in) en zoiets geeft haar dan voldoening. Je moet ook gewoon positief denken: je hebt nu een vwo diploma en niet iedereen heeft dat! Gewoon blij mee zijn! Trouwens , perfectionisme heb je gewoon of heb je niet.... altijd zal er wel iets van overblijven zeg maar, ik weet niet of dit eigenlijk een nuttige reply is.....maar je moet gewoon eisen gaan stellen ! ( Misschien is da verhaal van me vriendin een beetje raar, maar je kunt altijd wel iets verzinnen waardoor je toch blij bent met je prestaties) (bijv. voor een slecht vak ; als je daar boven de 6 haalt dan....blablabla) Maar ik weet niet wat je gaat studeren ofzo....duz...En je zal wel denken wrom antwoord zo'n mensju van 14 nou op mijn topic..maarja sterkte p.s: sorry voor dit *blaat* lange verhaal maarja.. p.p.s : anders moet je er gewoon eens met iemand over praten, er is heus wel iemand die je kan helpen ofzo?!! -x- Myrthe
|
dat heb ik vooral bij vakken waar ik goed in ben
![]() ach, ik begin het af te leren ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Hippielove: ik neem aan dat je dat als een grapje bedoeld? Perfectionisme houdt niet in dat diegene geen fouten maakt. Dat is hoogstens het streven.
Marlies: Je fouten leren accepteren. Fouten maken is menselijk. Je kunt niet altijd de beste zijn. Samen maak je iets moois van de wereld (of jouw wereld). Alleen gaat dat een stuk moeilijker.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|