Advertentie | |
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Heb je dat al geprobeerd? Dat je bijvoorbeeld uitgaat of met vrienden afspreekt wanneer je merkt dat je weer gaat piekeren? Citaat:
![]() *geeft nog een knuffel* ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik doe dat weleens.. zeg gewoon tegen mezelf van "maakt niet uit als ik nu een beetje rare gedachten heb, komt allemaal wel goed" en vaak helpt het nog ook ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Toch bedankt voor je tip trouwens! |
![]() |
|
Focus op je positieve gedachtes imo en werk die desnoods ook echt uit. Een positieve gedachten kan al zoiets simpels zijn als wat ligt m'n kussen lekker. Daarbij zou ik niet proberen te denken dat je van jezelf geen negatieve gedachtes mag hebben. Dat is een valkuil waar veel mensen inlopen, dan ben je indirect toch negatief gericht bezig. Maar je moet wel ook positieve gedachtes hebben natuurlijk
![]() Bij mediteren heb je ook zo'n valkuil. Veel mensen denken dat er bij mediteren iets aparts of boeiends of spiritueels of whatever moet gebeuren. Maar dat is natuurlijk niet zo. Mediteren is niets anders dan gewoon even je volle aandacht vestigen op iets. Bijvoorbeeld je ademhaling. Het idee is volgens mij vooral dat wanneer je dat een paar minuten doet dat echt als een uur kan aanvoelen en dan vooral dat dat een heerlijk rustig "uur" is.
|
![]() |
En toch moet ik echt mij daarin verdiepen. Want zoals get psycho al zegt: ik heb ook gewoon mijn gedachten niet onder controle, als ik zegmaar knuffel met mijn vriend hoor ik te genieten, dat doe ik ook, maar soms plopt er 1 of andere gedachte hups door mijnhoofd echt irritant. En ben ik ook zegmaar niet meer ontspannen. Mijn vriend kent mij inmiddels goed genoeg om te weten wanneer ik aan het nadenken ben/wanneer er weer een gedachte door mijn hoofd gaat, ook niet leuk voor hem
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
[QUOTE=********;26615805]Zoek leuke afleiding, bijvoorbeeld in een hobby.
Ja dat doe ik ook, ik zit op scouting en geef daar leiding aan kleine kindjes, meestal ben ik hier zo druk mee bezig op de zaterdag dat ik zegmaar nergens over na moet denken, maar zodra ik minder druk ben ga ik nadenken. Dit verklaard ook wel veel: ik wil altijd dingen doen, want dan hoef ik ook niet na te denken... Gitaar ![]() |
![]() |
|
ik heb niet alle reacties gelezen maar vertel toch maar ff iets. Een tijdje terug dacht ik ook te veel na. Daarbij dacht ik ook nog eens te diep na over deze dingen (relatie, toekeomst, werk enzenzenz). Je moet er gewoon met mensen (of 1 mens) (die je uiteraard vertrouwd) over praten en dan alles uitkotsen.
En dan gewone dingen gaan doen. sporten, uitgaan enzo zodat je er niet constant aan denkt.
||
Citaat:
|
Organiseer je geest. Denk prioriteiten. Ik heb een hele stroming gedachtes in mijn hoofd, ik pik de interessante en belangrijke er tussenuit.. Wil je rust in je hoofd ga dan mediteren en visualiseren.
Doe je ogen dicht en visualiseer dat je hele gedachtenwereld word opgezogen door een stofzuiger. Probeer bewust te worden van je achtergrond gedachten en elimineer deze ook. Net zolang tot je ultieme leegte kan visualiseren. Of staar intensief naar de achterkant van je oogleden en concentreer je op de leegte. Het is niet 'zwart', wat je ziet maar complete leegte...
||
Citaat:
![]()
|
Meer dingen doen, vooral dingen waarbij je niet al te veel hoeft na te denken.
Gedachten omzetten in actie en focussen op wat reeël aanwezig is, waar je fysiek ook wat mee kan, i.p.v je alleen maar innerlijk bezig te houden met toekomst/verleden/irrelevante zorgen. Je bijv. zorgen maken over het bezoek aan de tandarts van volgende week is zinloos en vruchteloos. Je kan dat beter uitstellen tot vlak vantevoren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bah dat malen ja, ik kan dat sowieso goed als ik moe ben en in de winter is het belachelijk. Heb ondertussen door hoe ik mezelf uit zo'n maalbui kan praten, maar het is zó vermoeiend om jezelf continu op te peppen. Nee, ben Philips met z'n daglichtlamp eeuwig dankbaar; anders had ik toch moeten verhuizen naar Californië ofzo. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Teveel nadenken, Moeite met conversaties Verwijderd | 7 | 11-01-2013 20:50 | |
Psychologie |
Teveel nadenken!! Lierske | 20 | 24-03-2010 21:47 | |