Advertentie | |
|
![]() |
|
Heb zelf ook vorig jaar een POP gemaakt. Hierbij een linkje naar een leidraad voor je POP.
http://www.megafileupload.com/en/fil...assie-doc.html Met het goed antwoorden op de volgende vragen had ik een 9 (was ongeveer 12 pagina's inclusief een pagina of 5 bijlages met persoonlijkheidstesten) Het beroepsbeeld - Heldere visie op je toekomstige beroep - Wat is nodig voor succes - Welke kansen - Welke vooruitzichten Het persoonlijke deel Zelfbeeld – Hoe zie je jezelf? - Wie was ik, wie ben ik en wie wil ik zijn? - Hoe ben ik degene geworden die ik nu ben? - Wie hoort er bij mij? - Wie inspireert mij? - Wie geeft mij energie? - Wie draagt bij aan mijn ontwikkeling? - Mijn kwaliteiten, bekwaamheden (competenties), beperkingen en valkuilen - Mijn interesses - Mijn ambities - Mijn passies Het zakelijke deel - Curriculum Vitae - Evaluatie en de dingen die ik zou willen veranderen en hoe. - Reflectie op het leerproces |
![]() |
|
![]() |
Met een beetje geluk heeft jou SLB docent (als jullie het vak SLB (Studie Loopbaan Begeleiding) hebben) ook wel wat bronnen gegeven voor online tests. Dat lijstje met die competentiegebieden zuigt de school namelijk ook niet zomaar uit z'n duim. Die lijst moet ergens op gebaseerd zijn.
Als voorbeeld uit mijn eigen opleiding (Tweedegraads Docent Wiskunde): van ons wordt verwacht dat wij ons ontwikkelen in zeven competentie gebieden. Die competentie gebieden en de daarbij behorende competenties en "indicatoren" zijn opgesteld door een of andere vakorganisatie. Op www.lerarenweb.nl (onder het kopje "Scans", of was het "Tools) kunnen wij een competentie scan doen. Die stelt zo'n honderd situatie vragen en maakt aan de hand daarvan een ster-diagram die laat zien hoe sterk we tot nu toe zijn ontwikkeld. Met wat geluk bestaan er ook vergelijkbare scans voor jou opleiding / vakgebied. Wat er verder van ons werd verwacht was dat wij, per comp-gebied, erkennen wat onze zwakke punten zijn. In het POP moeten we voor elk zwak punt een korte toelichting geven over waarom we daarin zwak zijn en wat we er aan denken te doen. Succes! PS Overigens vindt je POPen ook terug in het zakenleven. Veel bedrijven willen dat werknemers een POP bijhouden voor hun doorgaande ontwikkeling. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Meisje is heel onduidelijk in haar gevoelens. Wat nu? Studerende | 5 | 08-11-2010 18:29 | |
Studeren |
Welke opleiding :O Verwijderd | 52 | 16-02-2008 13:36 | |
Studeren |
Media, informatie en communicatie (HVA) Verwijderd | 9 | 15-01-2008 20:51 | |
Algemene schoolzaken |
(leer)doelen SMART geformuleerd Verwijderd | 26 | 20-08-2005 07:31 | |
Studeren |
Small Business & Retail Management MightyMarcel | 8 | 06-06-2005 21:11 | |
Algemene schoolzaken |
Leerdoelen onderwijs assistent Lintjuh | 6 | 10-02-2005 17:48 |