Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2007, 21:28
Touché
Touché is offline
Er was nooit meer dan woorden
die we op tafel legden, grenzeloos en uitgestrekt.
En wat zijn stem verhief in onze fantasie
werd door hoe de wereld is weer vlug bedekt.
We wisten van de ander wie hij, wie zij was
en wat wij niet konden zeggen,
wat we nauwelijks op tafel konden leggen,
was precies wat er het meest toe deed.
Mijn hart, dat ik zo makkelijk vergeet.
Je dromen die van glas verhaalden,
van moordenaars, megalomanen,
van grootsheid en het gros ontstijgen.
En als wij het licht, de zon weer voelden dreigen
klampte ik me aan je vast en jij aan mij.
Dit is wat je in mijn armen aan me zei

'Misschien worden wij nog een keer geboren
en gaan dan niet zo onherroepelijk verloren.'
Oud 27-11-2007, 11:23
Verwijderd
Ja, mooi. Zoals altijd bij jouw gedichten
Het eerste stuk vind ik het mooist, tot en met dit stuk 'van moordenaars, megalomanen,
van grootsheid en het gros ontstijgen.'

Na je mooie woorden vind ik licht en zon geloof ik gewoon niet zo mooi, dat dat het is. Maar dat is een kwestie van smaak. je woordkeuze vind ik verder echt heerlijk en het leest zo fijn weg en <3

Zien jullie wel, DoP is helemaal niet dood
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 14:10
elysea
elysea is offline
behalve dat gedeelte waar mensen constructief reageren. ik heb een week met smart zitten wachten terwijl de meest gruwelijke misbaksels in groep 7-engels 'ooooh wel leuk maar moet je de titel niet voluit schrijven??!!!??' te horen kregen.

en nu weer ontopic.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 14:19
Verwijderd
Citaat:
behalve dat gedeelte waar mensen constructief reageren. ik heb een week met smart zitten wachten terwijl de meest gruwelijke misbaksels in groep 7-engels 'ooooh wel leuk maar moet je de titel niet voluit schrijven??!!!??' te horen kregen.

en nu weer ontopic.
maar gaat het om een reactie op zich of de inhoud van de reactie? want we kunnen allemaal wel zeggen: ooooooh mooi! of 'jemig wat prut' of 'hm ik weet het niet', maar daar schieten we nog niks mee op
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 21:32
tjampie
tjampie is offline
Jouw eerste zin spreekt aan. Het slorpte mij als het ware op. Over de inhoud durf ik mij niet uitspreken want ik begrijp het niet al te denderend. Maar dat ligt aan mij.

Ik wil toch nog iets zeggen over het ritme, de cadens in het gedicht. Bepaalde stukken lezen heel gemakkelijk. ("Je dromen die van glas verhaalden /van moordenaars, megalomanen, / van grootsheid en het gros ontstijgen.") Andere daarintegen lezen bijzonder moeilijk. Ik heb het vooral moeilijk met volgende zin. "werd door hoe de wereld is weer vlug bedekt." Volgens mij kan dat probleem makkelijk oplossing door het plaatsen van enkele leestekens. Toch nog eens van nader bekijken, me dunkt.

Voor de rest vind ik dat je bijzonder goed omspringd met tijden. De ene keer gebruik je een verleden tijd. De andere keer een tegenwoordige tijd. (vergeten / verhaalden)Maar dit kan gelden als domme opmerking van mij.

Het allerlaatste punt van kritiek wil ik wijden aan jouw slotzin. Ook hier loopt de cadens min of meer mank. Je maakt gebruikt van een samengestelde zin. Maar de plaats van het onderwerp verschilt in beide zinnen. (In de laatste zin staat
het onderwerp er niet. Maar het wordt verondersteld). Daardoor leest jouw zin niet zo vlot, althans voor mij.
Reageren

Regels voor berichten