Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Jouw eerste zin spreekt aan. Het slorpte mij als het ware op. Over de inhoud durf ik mij niet uitspreken want ik begrijp het niet al te denderend. Maar dat ligt aan mij.
Ik wil toch nog iets zeggen over het ritme, de cadens in het gedicht. Bepaalde stukken lezen heel gemakkelijk. ("Je dromen die van glas verhaalden /van moordenaars, megalomanen, / van grootsheid en het gros ontstijgen.") Andere daarintegen lezen bijzonder moeilijk. Ik heb het vooral moeilijk met volgende zin. "werd door hoe de wereld is weer vlug bedekt." Volgens mij kan dat probleem makkelijk oplossing door het plaatsen van enkele leestekens. Toch nog eens van nader bekijken, me dunkt. Voor de rest vind ik dat je bijzonder goed omspringd met tijden. De ene keer gebruik je een verleden tijd. De andere keer een tegenwoordige tijd. (vergeten / verhaalden)Maar dit kan gelden als domme opmerking van mij. Het allerlaatste punt van kritiek wil ik wijden aan jouw slotzin. Ook hier loopt de cadens min of meer mank. Je maakt gebruikt van een samengestelde zin. Maar de plaats van het onderwerp verschilt in beide zinnen. (In de laatste zin staat het onderwerp er niet. Maar het wordt verondersteld). Daardoor leest jouw zin niet zo vlot, althans voor mij.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
En de ondergang was rood. Verwijderd | 6 | 11-12-2004 18:19 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Downloaden: de ondergang van de muziek? Liss | 9 | 06-10-2004 08:29 | |
Films, TV & Radio |
Klaas "de dominee" Bruinsma: de opkomst en ondergang van een maffiabaas TAFKAB | 12 | 23-08-2003 15:03 | |
Lifestyle |
De ondergang van de wereld zijn al die scooter/karl kani negers bij de supermarkt Koning | 4 | 21-03-2003 17:55 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
de ondergang van nederland michael1 | 14 | 10-03-2003 11:18 | |
ARTistiek |
Zon's ondergang foto's ©dapo David | 28 | 17-01-2003 22:46 |