Advertentie | |
|
![]() |
|
handig he ! die digitale vooruitgang
![]() maar maak ik ook net zulke foto's als jij 2 jaar geleden ? ![]() ik blijf gewoon oefenen ,,.. ik ben nu denk ik net een paar maandjes bezig met fotografie . en ik vind het gewoon ontzettend leuk om te doen. ben nog hard aan het sparen voor een supercamera .. maar dat gaat me rond de 1500 euro kosten en dat is een bedrag dat ik nu nog niet heb ![]() |
![]() |
|
Hmm, ik vind de foto's niet echt super. De zon is teveel een vlek vind ik.
Als je foto's wilt maken zo tegen de zon in moet je daar iets van een 18ASA filmpje voor gebruiken. En een zeer korte sluitertijd. En eerst het licht meten natuurlijk. Je lichtmeter zal dan waarschijnlijk aangeven dat je het diafragma helemaal dicht moet doen, en daar moet je dan net weer een stapje boven gaan zitten. iig.. zo zou ik zulke foto's maken :> Maar, de rest, waar de zon niet echt opstaat, vind ik wel vet. Dat zand met waterribbels enzo ![]()
|
Pas op dat je sensor niet doorbrandt. Zelfs al zou je een filter gebruiken is het gevaarlijk en altijd oppassen geblazen bij digitale camera's om dit soort foto's te schieten. Pas vanaf de semi-professionele camerareeks houden de fabrikanten rekening met dit soort situaties
![]() Danny ps: mooie foto's. (idd vnl. diegene waar de zon niet overduidelijk op aanwezig is ![]()
||
Citaat:
in ieder geval maakte ik soms dezelfde foto's als jij en soms betere en soms slechtere. zo goed ben ik ook niet, hoor, heb ook geen opleiding gedaan. ik denk dat ik nu wel 'achteruit' ga omdat ik weinig meer fotografeer.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
één van de vele zonsondergangen van mij. dees heeft zelfs een keer in de etalage van de winkel waar ik werkte gehangen (nouja, zoveel zegt dat ook weer niet, hoor...). maar ik vind 'm wel mooi, zeker in het uitvergroot.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() heb dees gemaakt in de kop van overijssel, dus niet aan het strand oid.
|
![]() |
Zonsondergangen en -opgangen worden al snel hetzelfde. Ik vind hier een paar hele mooie foto's bijzitten, vooral die waar (inderdaad) de zon niet nadrukkelijk aanwezig is en waar een silhouet bijstaat.
Ik ben geen fotograaf maar meer een observer, als je echt mooie foto's wil maken van zo'n onderwerp moet je zorgen dat je iets unieks laat zien, iets dat mensen treft. Foto's die blijven hangen. In ieder geval, het talent en de aandacht zijn er, ga zo door!
|
![]() |
|
|