Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2007, 16:30
dwight88
dwight88 is offline
Hallo,

of het hier goed staat weet ik niet (zo niet, moven die handel!), maar het volgende:

Een klasgenoot en ik zijn als afstudeer-duo aangenomen bij de NS. We doen een HBO-opleiding op economisch gebied en gaan dus een klein half jaar aan de gang voor de NS. (NS vastgoed).

Nu is er nog niet over gesproken, dat komt nog, maar ik was erg nieuwsgierig naar wat ik mag verwachten als vergoeding bij het afstuderen. Heb je er recht op? En zo ja, hoeveel dan? Of nee, wat is reeël om te verwachten? Heeft er iemand ervaring bij de NS?

Ik ben benieuwd!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2007, 16:40
Osmoian
Osmoian is offline
Is wel gebruikelijk, vooral als het een een afstudeerstage betreft voor een economische studie. In het 3e jaar zijn stage vergoedingen boven de 400 euro meer regel dan uitzondering dus dat zal in jouw geval wel wat hoger liggen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 17:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik doe een bèta-studie en dat is dus wel iets anders dan jouw studie maar ik ga afstuderen bij het forensisch instituut en krijg daar 200 euro stagevergoeding bruto per maand. Op mijn vorige stage (ziekenhuis) kreeg ik 250 euro bruto per maand.

Volgens mij heb je er niet altijd standaard recht op maar ligt het oa aan je opleiding (MBO. HBO, etc) en aan de CAO van het bedrijf waar je gaat werken. Het meerendeel van mijn klasgenootjes krijgt het niet dacht ik.
Oud 10-11-2007, 01:21
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Is wel gebruikelijk, vooral als het een een afstudeerstage betreft voor een economische studie. In het 3e jaar zijn stage vergoedingen boven de 400 euro meer regel dan uitzondering dus dat zal in jouw geval wel wat hoger liggen denk ik.
Stages boven de 400 bestaan alleen in de krappe sectoren(ICT, Accountantcy) vaak is he daaronder Het ligt er allemaal maatr net aan
Oud 10-11-2007, 12:24
Verwijderd
Of je er echt recht op hebt weet ik niet, dat ligt aan de CAO ed.
Gemiddeld voor HBO'ers is volgens mij rond de 250 euro...meer en minder bestaat natuurlijk ook.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 22:38
Verwijderd
In de meeste gevallen is er inderdaad een vergoeding. Bij normale stages rond de €200 - 250, bij afstudeerders is tussen de €300 - 400 denk ik wel normaal.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 16:41
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Een stage of afstudeervergoeding is niet verplicht. Met mijn opleiding, in deze branche (dier), krijg ik zelfs helemaal geen stage of afstudeervergoeding!
Dus ik zou zeggen: wees blij met wat je krijgt (Oh, en als je bij de NS afstudeert, misschien kun je wel een NS jaarkaart ritselen voor als je OV afloopt )
Reageren

Regels voor berichten