|
|
Bekijk resultaten poll: En? | |||
Ik ben 13-16 jaar en volwassener dan leeftijdsgenoten |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 16.33% |
Ik ben 13-16 jaar en even volwassen als leeftijdsgenoten |
3 | 6.12% |
Ik ben 13-16 jaar en minder volwassen dan leeftijdsgenoten |
2 | 4.08% |
Ik ben 17-20 jaar en volwassener dan leeftijdsgenoten |
4 | 8.16% |
Ik ben 17-20 jaar en even volwassen als leeftijdsgenoten |
2 | 4.08% |
Ik ben 17-20 jaar en minder volwassen dan leeftijdsgenoten |
1 | 2.04% |
Ik ben ouder dan 20 en volwassener dan leeftijdsgenoten |
8 | 16.33% |
Ik ben ouder dan 20 en even volwassen als leeftijdsgenoten |
13 | 26.53% |
Ik ben ouder dan 20 en minder volwassen dan leeftijdsgenoten |
7 | 14.29% |
Ik ben jonger dan 13 / ik weet het niet |
1 | 2.04% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als het gaat om kinderwens/trouwwens/samenwoonwens, dan ben ik nog behoorlijk onvolwassen, want ik moet er nog niet aan denken
![]() Qua sociaal gedrag ben ik wel volwassen; ik doe geen extreem rare dingen en gedraag me wel netjes tegen andere volwassenen. Onder leeftijdsgenoten/vrienden gedraag ik me weer minder volwassen, of nouja, iig niet 'netjes', maar zeg ik gewoon wat ik vind en ouwehoer ik lekker mee. Ik voel me qua leventje nog wel een beetje student, al heb ik verder 0,0 binding meer met het studentenleven. Ik vind mezelf overigens niet echt afwijken van mijn leeftijdsgenoten; sommige wonen wel al samen/zijn getrouwd, maar verder zijn ze nog wel lekker relaxed en niet ingeburgerd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Uiteindelijk effent het hier ook elkaar uit, voor mijn gevoel. Dus ik denk dat ik geen rare 25-jarige ben. (Er zijn ook zat 25-jarige die nog burgerlijker zijn, en zat die bv. al enorm carriere aan het maken zijn (en ook weer zat die dat juist nog minder doen dan ik, wat knap is ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben zeker minder volwassen dan leeftijdsgenoten. Veel minder. Behoeft niet zoveel uitleg denk ik, heb er nu ook geen zin in.
Maar ik vind het ook vreselijk om ouder te worden, in tegenstelling tot mijn basis/middelbareschool-vriendinnen die allemaal niet kunnen wachten om zo snel mogelijk huizen en auto's kopen met hun verloofden en wat niet al. Dat hoeft voor mij nog niet. Volwassen zijn en doen is stom. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmm goeie vraag. Ik was altijd een typische 15-jarige, zelfs als twintiger
![]() Maar goed, ik vond altijd dat ik jonger was dan mijn leeftijdsgenoten en in mijn gedrag ben ik dat vaak nog wel (ik ben iig stuiterig en energiek en eigenwijs en vind het heel vaak heel leuk om lekker kinderachtig te doen), maar ik ben wel bezig met werk en geld verdienen en mijn eigen huisje hebben enzo, ookal studeer ik. En oh, wat mij écht volwassen maakt: tegenwoordig ben ik altijd te moe om uit te gaan ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh en ik was altijd volwassen voor mijn leeftijd omdat ik vroegwijs was/ben, veel wist en nadacht - in vergelijking met volwassenen ook, trouwens - en me nooit zo geschikt heb naar de groep enzo (ik vond het geen optie om dingen te laten omdat ze 'niet cool' waren en had ook geen zin om dingen te doen alleen omdat ze 'wel cool' waren). Maar emotioneel gezien liep ik altijd achter, ik kwam laat in de puberteit en vond jongens die ook maar iets ouder waren dan ik altijd vies en oud en eng en was echt niet toe aan relaties en seks tot laat in mijn tienertijd, al hield ik enorm van dwepen op een afstandje en dingen dramatiseren
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sommigen wonen al op hun eigen of kopen - huren hun eerste flat. Zijn met hun inrichting van hun huis bezig, etc. Gaan samenwonen. Ze willen dan zo graag ´iets voor hun eigen´ dat ze zich blauw betalen voor hun eerste flatje of huurobject (mister market is hun dan te slim af, ipv andersom) Ik koop liever in één keer een goed rijtjes of vrijstaand huis i.p.v. je eigen blauw betalen aan overdrachtsbelasting (flat naar woning naar hoekhuis naar vrijstaand huis) Iemand heeft op z´n 27e al een kind van 1 haar. etc etc Ik hoef dat allemaal nog niet en zou er zelf niet aan moeten denken om over 2 jaar al een kind te hebben. |
Advertentie |
|
![]() |
|
@Commando: Maar waar woon je nu dan?
![]() ![]() OT: Vroeger was ik altijd wat jonger dan leeftijdsgenoten, ik ben net altijd wat langzamer geweest, omdat ik wat onzeker aangelegd ben. Maar nu woon ik samen en wil ik graag trouwen en kinderen, dus dat maakt het al wat volwassener. Aan de andere kant ga ik wel weer studeren en vind ik het een afschuwelijk idee dat ik ouder word. Dus ik heb maar gestemd op dat ik even volwassen ben als leeftijdsgenoten.
|
Ik stem niet want... ik weet het echt niet. Leeftijd zegt me echt niet zoveel
![]() Wel had ik altijd dat ik dacht dat ik nu nog net zo ben als ik op mijn 15e was maar ik las laatst wat dingen hier terug van toen ik jonger was en toen dacht ik wel: "Tjonge, wat een puber was ik toen". Verder is mijn leven een complete chaos dus ik ben zeker niet zo 'volwassen op orde' maar ik denk dat dat meer met persoonlijkheid dan met leeftijd te maken heeft. Ik kan heel speels, kinderlijk en onzeker zijn maar ik kan ook heel serieus en 'volwassen' zijn maar ik denk dus niet dat dat echt met leeftijd samenhangt. Mensen zeggen wel vaak dat ik een oude ziel heb. Juist ![]()
|
Ik denk dat ik over het algemeen ouder ben dan mijn leeftijdsgenoten. Heel vaak ben ik erg kinderlijk en speels maar net iets vaker ben ik erg serieus, kun je altijd met me praten over alles en nog wat. Dat ik kinderlijk ben komt waarschijnlijk omdat ik in m'n 'jeugd' (haha, dit is m'n jeugd
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik denk dat ik vrij onvolwassen ben. ik doe dingen die een kind van 18 zou doen. ook vind ik het moeilijk om mij aan deadlines te houden en consequent te werk te gaan (iedere dag studeren). ook heb ik weinig zelfvertrouwen voor iemand van 20. ik zit absoluut niet meer in de pubertijd, maar heb nog wel last van die onzekerheden. verder ben ik wel een persoon die zelfstandig kan leven.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Naah. dat van die deadlines zal waarschijnlijk wel altijd een probleem zijn ja
![]() |
![]() |
|
Het klinkt fuckingcliché, maar ik ben volwassener dan de meeste van mijn leeftijd omdat ik veel heb meegemaakt. Enige forumers kunnen dat wel bevestigen, denk ik. Al kan ik ook wel een echt giechelig pubermeisje zijn, hoor
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ow ja zal weer ff ontopic gaan ![]() ik ben wel volwassener als leeftijdsgenoten, ik ben 13 en zat afgelopen schooljaar in een klas met allemaal 13-14-15 jarigen(meeste waren 14), ik ergerde me continu aan dat kleuterachtige gedrag van mijn klasgenoten ze hebben humor van baby's nou nou wat grappig ff spullenafpakken en dan meteen weer teruggeven, of wat grappig zeg om een capouchon bij iemand over het hoofd te doen als die toevallig een aan je sweater zit. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Ik denk dat ik wel op een gelijk niveau lig met mijn leeftijdsgenoten, al voel ik me soms wel onvolwassen als iemand verbaasd vraagt of ik écht nog niet op mezelf woon. Maar ik ken mensen die tot hun 25e thuis hebben gewoond, dus voorlopig vind ik het nog niet het einde van de wereld.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ach ja, ik kan daar niet echt een eenduidend antwoord op geven. Toen ik 14/15/16 was was ik ervan overtuigd dat ik volwassener was dan de rest omdat ik zoveel had meegemaakt. Maar als je 14/15/16 bent weet je geen ene fuck. Nu ik bijna 25 ben weet ik nog steeds niks.
Al met al denk ik dat ik minder volwassen ben dan mijn leeftijdsgenoten, omdat ik slecht mijn eigen boontjes kan doppen en erg veel moeite heb om verantwoordelijkheid te dragen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik weet het niet.
![]() Volgens mij zit ik echt in zo'n leeftijdsfase dat 'iedereen' zich heel erg volwassen vindt. En dan wil ik dat natuurlijk weer niet zeggen, omdat iederéén het al zegt. 'Ik heb zoveel meegemaakt, ik ben heel snel volwassen geworden!' Dat soort dingen. Ik hoor nou nóóit (goed, Etmakas verpest het een beetje) 'ik voel mezelf nog zo jong, ik ben blij dat ik nog niet mijn eigen boontjes hoef te doppen!' Terwijl de gemiddelde 15/16 jarige volgens mij nog écht niet toe is aan het 'volwassen leven'. Zelf heb ik trouwens geen ruk meegemaakt, maakt dit me nu een achtergestelde kleuter - of zoiets? En daarnaast vind ik mezelf helemaal niet volwassen. Ik vind mezelf maar een emotioneel wrak dat nog zo verdomd weinig durft. Mijn leeftijdsgenoten lijken dan ook in best wat opzichten een stuk volwassener. Ze praten zo hard en ze hebben brommers en seks en ze drinken in de weekends tot heel erg laat en ze hebben baantjes en verdienen hun eigen geld en ze laten zich door geen één volwassene voorschrijven wat ze moeten doen. Dat zijn van die dingen waar je bij mij niet aan moet komen. Hoewel ik natuurlijk ook gewoon de grootste miet ben die op twee benen rondloopt, dat hoeft niets met volwassenheid te maken te hebben. Nee, in dat opzicht ben ik een heel erg onzekere puber die het allemaal niet weet en ook maar wat doet en hoopt dat niemand daarbij over m'n hele lange tenen struikelt. Aan de andere kant hoor ik wel eens dat ik volwassener over kan komen qua mening en alles. Maar dat is ook maar via internet, mietjes moeten wat, nietwaar? Dus hooguit ben ik intellectueel wat verder ontwikkeld, alleen gaat het ergens op het 'doen' gedeelte finaal mis. Maar goed, ik heb nog zo'n +/- tien jaar om het te fixen, als ik er vanuit ga dat je pas zo rond je 25e een beetje volwassen bent. (Dan zijn je hersenen 'uitgegroeid', toch?) En @Etmakas: alleen al omdat je dat zegt vind ik je volwassener overkomen dan de meesten. De dwaze die weet dat hij dwaas is, is al zoveel wijzer dan de dwaas die denkt wijs te zijn, of zoiets. ![]() (Niet dat je een dwaas bent, of nou ja, eigenlijk wel, natuurlijk. Eigenlijk zijn we allemaal gewoon een ontzettend zooitje dwazen, maar gelukkig beseffen we ons pas hóe erg het was als we 40 en eindelijk volwassen zijn! ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
rookleeftijd wordt 18+ mltmpje | 86 | 17-03-2013 10:52 | |
Drugs & Alcohol |
Adderal marrrkje | 80 | 07-11-2006 13:24 | |
Psychologie |
respecteer de volwassenen tacidvs | 44 | 16-05-2002 13:35 |