Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het eigen risico geldt per persoon, per jaar! Dus ieder jaar betaal je 150 euro extra! Dit als je tenminste zorgkosten maakt.
En wat Spekkie al zegt. Het lijkt allemaal heel voordelig dat de pil terug is in het basispakket, maar eigenlijk is het voor de meesten onvoordelig. Doordat je nu de eerste 150 euro zelf betaald! Dus kun je het beste nog snel even de pil voor een jaar gaan halen bij de apotheek! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Gaan ze daarover zeuren? Raar eigenlijk. Geld besparen lijkt me een legitieme reden om veel medicijnen ineens te kopen. Als ik medicijnen voor astma nodig heb dan neem ik ook altijd een enorme berg, anders komt er vaker vijf euro administratiekosten voor de apotheek bij.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Weet iemand hoe dat zit met die compensatie voor chronisch zieken? Hoeveel dat nou is, hoe ze dat bepalen en hoe ze dat uitkeren? Ik ben anders in januari gelijk wel al 150 euro kwijt
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien omdat ze ook bij meer dingen een eigen bijdrage moeten betalen oid? Of in ieder geval "meer kosten dan de gemiddelde burger" maken? |
![]() |
||
Citaat:
Aan die 40 euro compensatie zitten trouwens nog een boel voorwaarden, je moet minimaal een bepaald aantal dagen per jaar medicijnen slikken en het geldt alleen voor bepaalde ziektebeelden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik snap het nieuwe systeem ook niet helemaal, het zou gunstiger moeten zijn voor chronisch zieken, maar dat zie ik helemaal niet terug..
Zelf maak ik nauwelijks kosten, ik ga misschien een paar keer naar de huisarts, en ik slik de pil, maar dat is het ook wel. In januari ga ik €5,- per maand minder betalen dan ik nu doe. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Enne, bij mij deden ze daarnet ook moeilijk toen ik mijn pil wilde halen. Op advies van de dokter slik ik hem door, en ik heb bij mijn vriend altijd 1 strip op reserve liggen, mocht ik hem vergeten.. Kreeg ik dus na veel gedoe wel mijn nieuwe pillen mee, omdat ik volgens het systeem nog meer dan 1 doosje had liggen ![]() En het hele gedoe van dat eigen risico slaat in mijn ogen nergens op. Niemand die er beter van wordt... Maar goed, het zal wel een reden hebben ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Er gaat helemaal niemand op vooruit denk ik ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik probeer het meestal maar zo te bekijken: je betaald gem 1000 euro per jaar. Misschien gebuik je van de 18e tot 30e levensjaar vrij weinig hieruit. Maar als je 70 bent en ineens hart problemen krijgt, suikerziekte of kanker haal je dat er wel weer uit. Dit is nou eenmaal een verzorgingstaat wees blij.
|
![]() |
||
Citaat:
Verder baal ik van deze regeling omdat ik nooit financieel rondkom.. En 150 euro voor mij een boel geld is. De reden waarom deze regeling in het leven is geroepen, begrijp ik wel.. Allemaal meebetalen aan de zorg, het moet niet te makkelijk zijn, overwegen of je wel of niet aanspraak op zorg wilt maken.. Ik weet wel dat ik nu nog minder snel naar de huisarts zal gaan, aangezien je voor voorgeschreven medicijnen moet betalen.
||
Citaat:
Ik baal er echt zwaar van, want ik weet nu al zeker dat ik die 150 euro kwijt ga zijn. Ik heb psoriasis en moet dus bepaalde huidbehandelingen ondergaan. Ik ben er alleen nog niet achter of ik nu ook onder de groep 'chronisch zieken' val en enigszins compensatie kan krijgen. Ik vrees van niet. Maar ik vind het echt belachelijk als dat niet zo is, want ik heb geen keuze om wel of geen behandeling te doen, het móet gewoon. Hetzelfde geldt voor mijn zusje en haar epilepsie, ze móet medicijnen slikken, maar ze mag wel mooi die eerste 150 euri zelf dokken. Oh en ik ga ook nog eens 1 euro per maand meer betalen aan mijn verzekering (ok, stelt natuurlijk niet heel veel voor), dus ik begrijp niet waar ze vandaan halen dat dit een voordeligere regeling zou zijn. Ik vind de polissen overigens erg onduidelijk. Dan kijk ik in het rijtje van de basisverzekering en dan staat er bij bepaalde dingen gewoon 100% vergoeding, maar dit spreekt dan toch dat eigen risico van 150 euro tegen, of ben ik nou gek? ![]()
|
Verwijderd
|
Ik begrijp ook niet helemaal wat er nu wel of niet vergoed wordt, aanvullende verzekeringen vallen buiten je eigen risico, maar ik weet niet of sommige basisdingen (buiten de huisarts dus) ook buiten dat verplichte eigen risico vallen (maar dus niet uit een keuze eigen risico).
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ga morgen maar eens naar de Ohra bellen om te vragen hoe het nou precies zit. (Zal wel uren in de wacht staan worden vrees ik...)
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Don't get me wrong, ik betaal "met liefde" 114 euro per maand (aanvullende) ziektekostenpremie want ik lig elk jaar wel een keer in het ziekenhuis, nog los van alle bezoekjes tussendoor, maar de illusie dat alles dan ook gedekt is is wel aan diggelen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Politieke partijen jongen-1999 | 309 | 02-03-2015 07:34 | |
Elektronisch Patiënten Dossier kalinho | 94 | 07-02-2009 00:10 | |
Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist? Verwijderd | 217 | 25-12-2008 02:48 | |
30 procent meer mensen naar voedselbank Love & Peace | 143 | 14-04-2008 18:55 | |
Kabinet: eigen zorgrisico van 150 euro ijscoman | 111 | 30-04-2007 04:28 |