Advertentie | |
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hoe ik erachter ben gekomen weet ik niet meer. Van mijn zus weet ik het wel, dat verhaal is al zo vaak aan ons verteld. Ze was namelijk zo ongelofelijk bang voor zwarte piet dat mijn moeder haar, toen ze in groep 2 zat maar heeft megenomen naar de plek waar die lui zich schminken en omkleden.
Als ik mijn vrienden trouwens moet geloven was er zaterdag zeker een reden om bang te zijn voor zwarte piet, die in de radstake was volgens hun wel heel erg seksistisch. |
![]() |
|
Ik dacht altijd dat chocoladeletters alleen van sinterklaas af kwamen.
Toen zette ik een keer mijn schoen, had mijn moeder er een kaartje in gedaan: "Sinterklaas is er helaas nog niet, maar hier heb je een lekkere chocoladeletter. Mama." oid. Waarop ik de link meteen legde. "Jij bent sinterklaas he, alleen sinterklaas heeft chocoladeletters!"
|
Verwijderd
|
Ik was een jaar of 8 en ik was wel aan het twijfelen. Toen kwam ik op het geniale idee om de handtekeningen te vergelijken. En wat bleek: ze waren allemaal anders! Dus zo kwam ik tot de conclusie dat sinterklaas niet bestond. Ik had alleen nog geen idee hoe die cadeautjes er nou kwamen. Toen mijn ouders het vertelde was ik héél erg boos
![]() |
![]() |
|
kan me niet herinneren dat ik ooit heb geloofd, dankzij mijn geweldige broer die op de kast klom en de tekeningen liet zien die mijn ouders daar op hadden gelegd.
"kijk! het zijn papa en mama!" dank je wel nog he! ![]() nee, vind het wel fijn dat ik nooit (of heel even) voor de gek ben gehouden ![]()
|
Ik was 8 denk ik, want in groep 5 wist iedereen het. Want daar werd het niet meer zo gevierd als in de voorgaande groepen. En het was in de zomer, ik zat compleet niet aan sinterklaas te denken, zeggen mijn ouders ineens dat ie niet bestaat!
IK wou het niet geloven, want ik dacht meteen: dat worden geen cadeautjes dit jaar... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik was net zes en het was midden in de zomer en ik vroeg of Sinterklaas bestond. Toen zei m'n moeder: Neuh, dat doen wij.
Maargoed we hebben nog eker 8 jaar wel gevierd, want mijn zusje die toen een baby was, geloofde natuurlijk wel nog. Kan me ook niet herinneren hoe het was om wel in Sinterklaas te geloven. |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Verhalen & Gedichten |
geheime liefde joosje | 10 | 29-06-2003 18:02 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 |