Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2008, 10:56
Verwijderd
En het is zowaar een mooi verslag met bruikbare aanbevelingen. Onderaan het document vind je een overzicht van de aanbevelingen.

http://www.cda.nl/Portals/0/docs/rap...einverkeer.pdf
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2008, 16:16
Verwijderd
Er staan zeker goede punten in. Ik zou het alleen nog veel verder willen doorvoeren: zorg ervoor dat er één groot Europees spoorwegnetwerk ontstaat waarbij de effecten van landsgrenzen niet meer te zien zijn. En dan heb ik het niet over een HSL-netwerk, maar over een netwerk van normale (stoptrein, IR, IC, e.d.) goedkope spoorverbindingen zonder reserveringsplicht.

Laatst gewijzigd op 24-08-2008 om 16:22.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 19:02
Quantes
Quantes is offline
Politici die zinnige dingen zeggen over treinverkeer.

Maar ja, hoe gaat dat zovaak met zulke rapportjes he, ergens onderwin weggestopt...
Oud 27-08-2008, 21:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Politici die zinnige dingen zeggen over treinverkeer.
Überhaupt, CU en CDA, zinnig..

Wat ze schrijven over Hengelo-Bad Bentheim suggereerd dat ze zelfs onderzoek hebben gedaan voordat ze dit schreven, want de frequentie op dat toch vrij drukke traject is een ramp.

Als dat allemaal beter aan zou sluiten zou je een stad als Hamburg in 4-4,5 uur kunnen bereiken in plaats van 6.
Oud 27-08-2008, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Überhaupt, CU en CDA, zinnig..

Wat ze schrijven over Hengelo-Bad Bentheim suggereerd dat ze zelfs onderzoek hebben gedaan voordat ze dit schreven, want de frequentie op dat toch vrij drukke traject is een ramp.

Als dat allemaal beter aan zou sluiten zou je een stad als Hamburg in 4-4,5 uur kunnen bereiken in plaats van 6.
Hamburg in 6 uur? No way. Het is nu 4:31 vanaf Amersfoort. Zie www.bahn.de

En Groningen - Leer wordt hoogstwaarschijnlijk ge-electrificeerd. Dan wordt het een uur of drie vanaf Groningen en nog steeds 5 vanaf Utrecht.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 21:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hamburg in 6 uur? No way. Het is nu 4:31 vanaf Amersfoort. Zie www.bahn.de
Ik heb het in praktijk gedaan, het is toch echt vlak onder de zes uur. Maar goed, tweemaal een half uur wachttijd tikt natuurlijk wel aan. Wie perfecte aansluiting heeft en vrijwel rechtstreeks gaat zal er sneller zijn.
Oud 30-08-2008, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het in praktijk gedaan, het is toch echt vlak onder de zes uur. Maar goed, tweemaal een half uur wachttijd tikt natuurlijk wel aan. Wie perfecte aansluiting heeft en vrijwel rechtstreeks gaat zal er sneller zijn.
Perfecte aansluiting? In Osnabrück heb je 23 minuten overstap tijd en ik heb alle 5 de keren de aansluiting gehaald.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 16:06
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Perfecte aansluiting? In Osnabrück heb je 23 minuten overstap tijd en ik heb alle 5 de keren de aansluiting gehaald.
Met een perfecte aansluiting bedoel ik dan een aansluiting dat je volgende trein al netjes staat te wachten bij aankomst, en je dus niet hoeft te wachten.

Het zijn juist die enorme overstaptijden die de reistijd zo lang maken. Wat is je 3 minuten hoefde te wachten in plaats van 23?
Oud 01-09-2008, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Met een perfecte aansluiting bedoel ik dan een aansluiting dat je volgende trein al netjes staat te wachten bij aankomst, en je dus niet hoeft te wachten.

Het zijn juist die enorme overstaptijden die de reistijd zo lang maken. Wat is je 3 minuten hoefde te wachten in plaats van 23?
Zo werkt het in Duitsland niet. Daarnaast heb je met die 23 minuten overstaptijd nog steeds 4:31 reistijd. Niet miepen, ik weet 100% zeker dat ik die aansluiting vaker nodig heb dan jij. En mócht je hem missen, dan gaat er een uur later nog een. In Bad Bentheim is er 15 tot 20 minuten speling voor de douane en eventuele opgelopen vertraging binnen Nederland (waarop de kans steeds kleiner wordt, aangezien het afgelopen half jaar 93,6% van de treinen met minder dan 5 minuten vertraging heeft gereden), wordt dat makkelijk ingehaald.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 21:50
Verwijderd
Oh; BRON voor die 93,6%: Rail Magazine september en NS.nl
Met citaat reageren
Oud 05-09-2008, 17:33
Quantes
Quantes is offline
Volgende vraagL met watvoor materieel dannnn?
Oud 05-09-2008, 18:11
Verwijderd
Op zich vind ik dat prima, maar dan moet die IC wel binnen het normale tariefsysteem blijven en moet het niet ten koste gaan van de treindienst die nu tussen Heerlen, Aken en verder rijdt.

Laatst gewijzigd op 05-09-2008 om 18:49.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2008, 18:45
Verwijderd
Het gaat ook niet ten koste van het huidige materieel. Ik denk ICE-TD
Met citaat reageren
Oud 05-09-2008, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Het gaat ook niet ten koste van het huidige materieel. Ik denk ICE-TD
Ik had het niet over het materieel he.

Ik heb de post even iets verduidelijkt.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2008, 18:54
Verwijderd
Huidige verbinding bedoelde ik ook. De zin daarna was voor tet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten