![]() |
|
Verwijderd
|
"Producer Thomas Schühly (Alexander) heeft de rechten bemachtigd om de klassieker Metropolis opnieuw te maken. De stille science-fiction film van Fritz Lang uit 1927 was destijds een van de duurste films ooit en vertelt over de strijd in 2026 tussen de ondergronds levende arbeiders en de elite. Schühly is naar eigen zeggen momenteel in onderhandeling met een aantal topregisseurs, en verwacht binnen enkele maanden met een definitieve keuze te komen."
Bron. "Metropolis in de remake Gepubliceerd op maandag 10 december 2007 De sci-fi klassieker van Fritz Lang wordt in een modern jasje gestoken. Sommige klassiekers kunnen misschien beter ongemoeid blijven. Dat bewees Gus Van Sant in 1998 al met zijn volstrekt overbodige remake van Alfred Hitchcocks Psycho. Ook kun je je afvragen of het nu wel zo’n goed idee is om Fritz Langs sci-fi klassieker Metropolis in een nieuw jasje te gieten, maar het gaat toch gebeuren. De Duitse producent Thomas Schuehly en de Amerikaanse producent Maria Kassar hebben de handen ineen geslagen om het project van de grond te trekken. Op dit moment zitten ze al druk in bespreking met topregisseurs om de kar van het epische project te trekken. Metropolis was destijds (1927) de duurste film ooit gemaakt. De film speelt zich af in 2026 wanneer de rijken bovengronds in prachtige art deco wolkenkrabbers wonen, terwijl het gewone volk onder de grond werkt om het luxe leventje van de rijken aangenaam te maken. Wanneer de zoon van de leider van Metropolis ontdekt dat de werkers in erbarmelijke omstandigheden leven, krijgt hij last van zijn geweten." Nog een bron. Ik vraag me af wat dit gaat worden. Aanvankelijk verwachtte ik een uit de tijdsgeest getrokken spektakelfilm om van te huilen, maar ik bedacht me net dat het ook een relatief tof maatschappijkritisch verhaal gestoken in een Duits-expressionistisch jasje kan worden. Vooralsnog lijkt het me eerder gaan om het eerste, met name door de makkelijk-scoren remakes en sequels waar we de laatste tijd mee doodgegooid lijken te worden door Hollywood. ![]() Wat jullie? |
Advertentie | |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Je DVD-collectie Freshh~ | 234 | 08-03-2005 15:33 |