Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2007, 09:55
kusj
kusj is offline
Waar zou je als student niet gaan wonen en waar juist wel?
Ik sta al een tijdje ingeschreven bij de SSHU, en ben benieuwt welke wijken juist goed zijn en waar jij eigenlijk helemaal niet wilt wonen.

(ook omdat ik eigenlijk nog niemand ken ik Utrecht, en niet alleen op een zolderkamertje in een saaie buurt terecht wil komen)

Natuurlijk verschilt het een beetje, maar ik hoor hier en daar mensen juist heel positief en ook sommige weer heel negatief over sommige wijken praten hier op het forum.

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.

Als eerste is het natuurlijk belangrijk dat ik een kamer krijg, maar ik kan natuurlijk altijd gaan kijken naar een betere plek.
Advertentie
Oud 02-12-2007, 10:30
Verwijderd
Ik denk dat Lombok, Tolsteeg, (het begin van) Zuilen en Ondiep het leukst zijn om te wonen. Ook Sterrenwijk, Rivirenbuurt en Oog in Al zijn oke.
Voor mij vallen Lunetten en Leidsche Rijn af omdat ze verder van het centrum liggen en het volgens mij saaie, degelijke wijken zijn waar niet veel studenten wonen.
In Kanaleneiland heb ik gewoond en daar zou ik nooit meer willen wonen door punt 1 de ligging en punt 2 de mensen, de omgeving, de criminaliteit en de ongezelligheid. Ook minder studenten. En voor Overvecht geldt denk ik een beetje het zelfde.
Daarnaast zijn alle wijken en plekken binnen een straal van 1km. van het centrum het geschiktst. Ik denk dat bijvoorbeeld Wittevrouwen ideeal is door dat het niet IN de drukke stad ligt, maar ernaast en mooie huizen en leuke mensen.
Oud 02-12-2007, 10:45
kusj
kusj is offline
Bedankt, dat zijn dingen die ik graag wou horen.

Het enige wat ik ooit in Utrecht gedaan heb is winkelen, natuurlijk als je er eenmaal zit dan krijg je wel een beetje een idee waar alles zit enz.

Wat vinden jullie van de uithof? Of ligt dat té dicht bij de HU? want ik weet dat de HU waar ik ga studeren ook op de uithof ligt.
Oud 02-12-2007, 11:28
baboon
baboon is offline
De uithof is oke, maar wel ver van het centrum. Zou er zelf niet willen wonen. In lunetten wonen trouwens juist onwijs veel studenten, daar vind je relatief grote kamers voor leuke huurprijzen. Ik vind het wel een fijne wijk Idd ook wat verder van het centrum, maar uithof en centrum zijn dan beiden een kwartiertje fietsen.

Heb zelf in lombok gewoond en dat is echt een hele fijne wijk. Enige wijken die ik echt niet zou doen zijn kanaleneiland en overvecht.
Oud 02-12-2007, 12:28
Verwijderd
Ik zou nooit, maar dan ook echt nooit, nooit, nooit - op de Uithof willen wonen. De dichtstbijzijnde supermarkt is een kwartier fietsen als je dat campingwinkeltje van Spar niet meerekent, om nog maar te zwijgen over de absolute grafsfeer op de Uithof in vakanties en in het weekend. Natuurlijk zit je dicht bij je school, maar is dat het allerbelangrijkste? Ikzelf verkies Zeist boven de Uithof, maar goed, mijn studie zit dan ook niet op de Uithof.

Leuke wijken zijn Lombok, Wittevrouwen, sommige delen van Zuilen (maar ook weer niet álles), Oudwijk - een beetje de wijken die tegen het centrum aangrenzen. Hoograven en Tolsteeg zijn volgens ook wel oké, maar niet meer dan dat. Lunetten ligt wel erg ver van het centrum af en tja, Kanaleneiland en Overvecht - daar wil je niet wonen.
Oud 02-12-2007, 13:03
Verwijderd
Ik woon in Overvecht (ik word een beetje moe van dat constante verdedigen, maar goed) en vooral Overvecht Zuid is prima te doen! Daar wonen ook heel veel studenten. Weinig tuig, toch wel. Volgens mij (maar dat ben ik) is het in Kanaleneiland Noord veel erger, want de cowboyverhalen die ik daarover hoor zijn toch wel terwijl ik de eerste hangjongere in Overvecht nog moet tegenkomen.
En ter perspectief: Overvecht Zuid zit volgens de politie in hetzelfde 'veiligheidsgroepje' als de Binnenstad.

Citaat:
Urgentieniveau: voor gebieden met zeer ernstige veiligheidsproblemen. De gemeente Utrecht kent vijf urgentiegebieden: Kanaleneiland Noord, Nieuw Hoograven, Stationsgebied/Hoog Catharijne, Zuilen Noordoost en Zambesi/Tigrisdreef in Overvecht
http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=117068
Zambesidreef/Tigrisdreef zijn in Overvecht Noord en daar zit dus echt verschil tussen.

En zie bijvoorbeeld pagina tien van: http://www.utrecht.nl/images/Secreta...ndoelgroep.pdf

Sowieso, www.utrecht.nl/utrechtveilig is wel een goede website.
Oud 02-12-2007, 14:42
Verwijderd
Van de complexen van de SSH:
-IBB, beste locatie voor de uithof en de binnenstad.
-Tuindorp, goede locatie voor de stad +- 20 min naar de uithof.
-Warande in Zeist, 15min vanaf de Uithof, met de bus goed te doen naar de stad.
-Cambridge/Bisschoppen, midden op de uithof, maar wel 20 min vanaf de stad.
-Lunetten, allebei 15 min fietsen ongeveer.

Variatie zit m voor een del in de kamergrote en uiterlijk van de panden (IBB is een oude troep, bisschoppen is hele nieuw).
Oud 02-12-2007, 14:48
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik fiets Uithof - stad altijd in een kwartier, dus dat valt echt reuze mee. Alleen is het naar dat de weg tussen 'stad' en Uithof erg donker is en dus voor meisje niet prettig om te fietsen. Hetzelfde tussen de Uithof en Zeist. Niet fijn voor meisjes in het donker.
Oud 02-12-2007, 18:27
kusj
kusj is offline
Dus als jullie zouden moeten kiezen zou..

nr. 1.
Lombok
Wittevrouwen

Tolsteeg
Ondiep
Sterrenwijk
Rivirenbuurt
Oog in Al

.. zijn.

(de dikgedrukte beschouw ik als erg positief..)
Oh, bedankt voor dat donker fietsen, natuurlijk is dat niet zo heel belangrijk, alleen fiets ik mijn halve leven al kilometers in het donker (kleine weggetjes langs het bos), dus dat wil ik zover als kan ontwijken.
Oud 02-12-2007, 19:33
duivelaartje
duivelaartje is offline
Vogelenbuurt is ook wel leuk. Dicht bij het centrum en volgens mij echt een net wijkje.
Oud 02-12-2007, 20:33
5803
5803 is offline
Het SSH-complex is Tuindorp, waar ik woon, vind ik heel relaxed! In zeven minuutjes sta je op het Neude. Uithof is iets verder, een minuut of twintig, maar dat vind ik zelf niet zo erg.
Oud 03-12-2007, 09:08
Verwijderd
Voor Overvecht geldt trouwens dat het de fietstijden van Tuindorp zijn +5 minuten (dus: stad 15 minuten, uithof 25 minuten)
Oud 03-12-2007, 22:12
Verwijderd
Voor de Warande is het Uithof 15 minuten, stad 25 minuten - precies omgekeerd dus.
Oud 03-12-2007, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Voor de Warande is het Uithof 15 minuten, stad 25 minuten - precies omgekeerd dus.
Mja Overvecht en Zeist, allebei hebben die last van Imagoproblemen
Oud 04-12-2007, 10:37
Verwijderd
Ja, inderdaad. Ik ben wel tevreden met mijn kamer zelf hoor groot, goedkoop, wastafel, balkon <3 Alleen de ligging is relatief gezien niet zo geweldig.
Oud 09-12-2007, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Het SSH-complex is Tuindorp, waar ik woon, vind ik heel relaxed! In zeven minuutjes sta je op het Neude. Uithof is iets verder, een minuut of twintig, maar dat vind ik zelf niet zo erg.
woon ik dus ook en het is er idd megarelaxed. <3
Oud 09-12-2007, 19:28
Verwijderd
Het complex zelf lijkt me best leuk, maar ik ben tot nu toe alleen maar enorme feesthuizen tegengekomen als je een twee-eenheid niet meerekent.
Oud 11-12-2007, 21:15
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Lunetten is ook relaxed, kwartiertje naar het centrum/uithof

En tis idd wel rustig maar das wel fijn vind ik! En rond het winkelcentrum zitten juist behoorlijk studenten!

(oh en t zit dicht bij de roeiverenigingen )
Oud 11-12-2007, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Ik zou nooit, maar dan ook echt nooit, nooit, nooit - op de Uithof willen wonen. De dichtstbijzijnde supermarkt is een kwartier fietsen als je dat campingwinkeltje van Spar niet meerekent, om nog maar te zwijgen over de absolute grafsfeer op de Uithof in vakanties en in het weekend. Natuurlijk zit je dicht bij je school, maar is dat het allerbelangrijkste? Ikzelf verkies Zeist boven de Uithof, maar goed, mijn studie zit dan ook niet op de Uithof.
ik weet niet hoe jij fietst, maar ik ben in 10 minuutjes bij de ah . De spar is idd waardeloos, maar de super de boer in zeist is nou ook niet echt goedkoop/geweldig. Voor een fatsoenlijke supermarkt ben je ook weer 10 minuutjes aan het fietsen. Verder is het idd erg rustig in het weekend en tijdens de vakantie, maar dat heeft ook zo zijn voordelen. Het nadeel van zeist is dat je en ver van de uithof en ver van de stad zit en de kamers zijn kleiner. Als je 's avonds wil sporten bij olympos ben je als meisje gebonden aan de bus. Je gaat ook niet even naar huis als je tussendoor twee uurtjes vrij bent. Alleen hier hebben we weer geen balkon en moet je elektrisch koken . 's avonds laat/ 's nachts fietsen naar de uithof is niet zo heel erg fijn, maar lang leve de nachtbus. Daarnaast kunnen overal freak's zijn zoals die bij tuindorp van vorig jaar die meisjes in de lift probeerde te zoenen en vervolgens in elkaar mepte . Ik zou dus nooit, nooit meer op de warande willen wonen .
Oud 13-12-2007, 17:59
Verwijderd
Citaat:
ik weet niet hoe jij fietst, maar ik ben in 10 minuutjes bij de ah . De spar is idd waardeloos, maar de super de boer in zeist is nou ook niet echt goedkoop/geweldig. Voor een fatsoenlijke supermarkt ben je ook weer 10 minuutjes aan het fietsen. Verder is het idd erg rustig in het weekend en tijdens de vakantie, maar dat heeft ook zo zijn voordelen. Het nadeel van zeist is dat je en ver van de uithof en ver van de stad zit en de kamers zijn kleiner. Als je 's avonds wil sporten bij olympos ben je als meisje gebonden aan de bus. Je gaat ook niet even naar huis als je tussendoor twee uurtjes vrij bent. Alleen hier hebben we weer geen balkon en moet je elektrisch koken . 's avonds laat/ 's nachts fietsen naar de uithof is niet zo heel erg fijn, maar lang leve de nachtbus. Daarnaast kunnen overal freak's zijn zoals die bij tuindorp van vorig jaar die meisjes in de lift probeerde te zoenen en vervolgens in elkaar mepte . Ik zou dus nooit, nooit meer op de warande willen wonen .
Wat is nou ver van de stad? Of je nu tien minuten in de bus zit of tien minuten moet fietsen... wat wél waar is is dat het minder flexibel is. Zeker 's nachts ben je afhankelijk van de bus die maar tot een bepaalde tijd rijdt en op de meeste dagen rijden er helemaal geen nachtbussen. Ook is het niet handig om in Zeist te wonen als je om 08:00 moet beginnen met werken in Utrecht op zondag, want dan rijden er nog geen bussen.

Maar goed, om daarvoor te gaan verhuizen? Ik ga heus nog wel eens naar Utrecht verkassen, maar voorlopig zit ik nog goed. De kamers zijn groot voor Utrechtse begrippen, lage huur en goed bereikbaar.
Oud 17-12-2007, 11:57
Luna
Luna is offline
ik woon in ondiep, aan de rustige kant zegmaar, waar de koophuizen staan. veeel studentenhuizen hier en leuke buurt, de amsterdamse straatweg is leuk en je bent met 10minuten in t centrum. zeker aan te raden
zuilen lijkt mij toch een beetje ver fietsen naar t centrum, vooral als je snachts in je eentje moet.
Oud 17-12-2007, 17:25
MieX
MieX is offline
ik vind naar Zuilen 's nachts juist minder eng, maar dan fiets ik over de Amsterdamsestraatweg (= constant druk)
Oud 18-12-2007, 22:02
T_ID
T_ID is offline
Meh, ik zou juist een moord doen voor een kamer op de Uithof. Tien minuten voor negen je nest uit als je om negen uur college hebt en dan nog op tijd komen.. Daar droomt ieder mens toch van? Fok het dat je naar het centrum moet fietsen, daar ging ik vroeger niet dood van, dus nu ook niet.

Mij lijkt Utrecht ten westen van het station minder. Met name Zuilen is wat mijn reispatroon betreft Verweggistan. Extra reistijd aangezien alle onderdelen van mijn studie op de Uithof zitten. Iets tussen het centrum en de Uithof zou ideaal voor mij zijn. Wittevrouwen is vrij duur, maar dan zit je ook geramd.

Maar goed, zo snel als de huidige wachtlijst van SSHU gaat kom ik misschien als ik 50 wordt in aanmerking om te gaan hospiteren.
Beter zoeken in andere plaatsen.
Oud 19-12-2007, 09:39
duivelaartje
duivelaartje is offline
Maar als je 's avonds activiteiten in het centrum hebt, als vereniging of Parnassos, is het juist weer fijn als je rond het centrum zit. 's Avonds fietsen heel veel minder erg dan 's ochtends vroeg. Voor luilakken () is de Uithof idd lekker, maar voor de rest kan tot 25 min. van de uni het ook nog een zeer relaxte plek zijn.
Oud 19-12-2007, 16:13
MieX
MieX is offline
Ik moet toch echt wel half 9 mn bed uit om op tijd te zijn
Oud 20-12-2007, 16:12
Mriekk
Mriekk is offline
Ik woon in Tuindorp en ik vind 't echt heeel erg relaxt..

We zoeken trouwens nog een nieuwe huisgenoot
Oud 22-12-2007, 21:47
Luna
Luna is offline
Citaat:
ik vind naar Zuilen 's nachts juist minder eng, maar dan fiets ik over de Amsterdamsestraatweg (= constant druk)
nou er zijn de laatste tijd bij opsporing verzocht veel oproepen geweest over straatroven op de straatweg. niet echt chill dus.

Regels voor berichten