Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2008, 20:22
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Mijn vriend huurt nu al iets meer dan anderhalf jaar een kamer bij iemand in huis. Diegene kwam 16 december opeens met het bericht dat hij gaat verhuizen per 16 januari.
Mijn vriend heeft bij de woningbouw (Rochdale, Amsterdam) gevraagd of hij de woning op zijn naam kan laten overschrijven, dit kon niet omdat hij geen relatie heeft met de officiele huurder van het huis.
Nu is de officiele huurder bereid om zijn opzegtermijn van 3 maanden te gebruiken en het hele huis zo lang aan mijn vriend onder te huren.
Een andere woning zoeken is ons tot nu toe nog niet gelukt, ik hoop dat het binnen de nu nog 2,5 maand lukt.
Weet iemand misschien wat de rechten van mijn vriend zijn als hij binnen deze tijd nog steeds geen andere woning heeft gevonden?
P.S. hij staat wel op de woning ingeschreven!

Laatst gewijzigd op 03-01-2008 om 20:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2008, 20:39
Verwijderd
Daar kun je niets tegen doen als zijn naam niet op het contract staat (als hij dus niet medehuurder is).
Met citaat reageren
Oud 03-01-2008, 22:27
Adore
Adore is offline
Woon- en Huurrecht biedt veel bescherming voor huurders, maar kan ook keihard zijn. Wat Krummeltje zegt: als hij alleen voor onderhuur staat ingeschreven, heeft hij inderdaad geen relatie met de huurder en heeft hij geen recht het huis op zijn naam te laten zetten.
Een hard voorbeeld: als kinderen nog bij hun ouders wonen en deze overlijden, krijgen de kinderen in principe niet het huurdersschap over het huis.

Het beste is eigenlijk heel erg hard gaan zoeken naar een nieuwe huurwoning.. Of ik moet iets over het hoofd hebben gezien.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2008, 09:22
sonnepon
sonnepon is offline
Het klopt dat de woningbouw niets hoeft aan te bieden, maar volgens mij moet de verhuurder in dit geval wel een andere woonruimte vinden. Ik zou contact opnemen met Juridisch Loket, zij geven gratis advies en hebben mij ook een heel eind geholpen. Er is wet huurdersbescherming en als ik het goed heb moet de verhuurder dan een andere passende woonruimte aanbieden. Had je vriend een onbepaalde tijd contract of een bepaalde tijd contract?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2008, 14:28
Verwijderd
Wat heeft de formele verhuurder, die contractueel alleen iets te maken heeft met die persoon die nu verhuist, nou te maken met de onderhuurder? Dat dit persoon contact moet opnemen met het juridisch loket of, beter nog, zijn eigen rechtsbijstandsverzekering (die hij/zij hopelijk wel heeft) ben ik met je eens.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2008, 14:42
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Wat heeft de formele verhuurder, die contractueel alleen iets te maken heeft met die persoon die nu verhuist, nou te maken met de onderhuurder?
Ik wou net zeggen.

Lijkt me een gevalletje dikke pech.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2008, 19:44
Verwijderd
Situatie neerleggen bij de woningbouwvereniging? Soms willen ze nog wel is coulant zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2008, 20:34
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Situatie neerleggen bij de woningbouwvereniging? Soms willen ze nog wel is coulant zijn.
van een aantal gemeentes weet ik dat ze onwijs streng zijn met toekenning urgentie (verklaringen van artsen, dakloos zijn... Zonder urgentie toekenning)
Reageren

Regels voor berichten