Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2007, 10:19
PV
PV is offline
Dus stel; je kookt/bakt op maandag een maaltijd waar je twee keer van kan eten, die maandag eet je de helft op en op dinsdag of woensdag warm je andere helft op in een magnetron.

Is er eten waarbij je dat beter niet kunt doen omdat het dan niet meer lekker is, of omdat het ongezond wordt (bedorven ofzo? - je bewaart het eten tussentijds in de koelkast in afgesloten bakjes, een diepvries heb je niet!)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2007, 10:23
xxChange
xxChange is offline
Spinazie, komen giftige stoffen vrij als je het nog een keer opwarmt.

Leuk trucje: snijd een druif door de midden en doe die in de magnetron, leuke show
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 10:29
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Spinazie, komen giftige stoffen vrij als je het nog een keer opwarmt.
Daar is men op terug gekomen, klik.

Ik vind lasagne opgewarmd in de magnetron erg vies, opnieuw warm maken in de oven is wel een succes.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 11:26
Stefanie
Stefanie is offline
doperwtjes gaan ploffen
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 12:59
palindrome
palindrome is offline
Citaat:
doperwtjes gaan ploffen
Als je ze te lang erin laat ja.

Gefrituurde dingen kun je beter niet in de magnetron opnieuw opwarmen. Of een restje pizza. Beter in de oven ermee
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 14:21
Stefanie
Stefanie is offline
en een ei spat ook uit elkaar (gekookt)
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 16:35
PV
PV is offline
Citaat:
Daar is men op terug gekomen, klik.

Ik vind lasagne opgewarmd in de magnetron erg vies, opnieuw warm maken in de oven is wel een succes.
mweh spinazie en rode bieten zijn net twee van mijn favoriete groenten, ik eet dat toch wel regelmatig allebei twee dagen achter elkaar in een week.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 16:37
AlopiA
AlopiA is offline
Bloemkool is niet lekker opgewarmd, aardappelen ook niet vind ik
Oud 02-12-2007, 21:23
AzN
AzN is offline
Mijn ervaring: rundvlees wordt ongelofelijk taai na 'n magnetronbezoek.
Oud 02-12-2007, 22:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Stampot kan je beter opwarmen zonder het vlees erbij vind ik, anders loopt al het vet eruit en daar wordt je eten niet lekkerder van.
Oud 03-12-2007, 11:52
Verwijderd
Ik dek altijd alles af met magnetronfolie en dan gaat het altijd prima, eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 12:08
snoopy
snoopy is offline
Dingen die wel erg lekker blijven:
pasta (spaghetti!) en nasi bijv.
Oud 03-12-2007, 14:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Dingen die wel erg lekker blijven:
pasta (spaghetti!) en nasi bijv.
Nasi en bami vind ik lekkerder om gewoon op te bakken in de wok. Voor rijstgerechten zoals Chicken Tonight, macaroni en pasta vind ik de magnetron wel geschikt
Oud 03-12-2007, 14:43
Bloem
Bloem is offline
Brr, ik vind spaghetti uit de magnetron juist ook heel vies. De saus is prima zo op te warmen, spaghetti kook ik er liever vers bij.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 15:37
martijn1985
martijn1985 is offline
Eigenlijk wordt niets lekkerder in de magnetron. Als je het lekker wil houden kun je de meeste gerechten beter opbakken (ofwel in de koekenpan, ofwel in de oven). De magnetron is vooral voor het makkelijk en snel.
Oud 03-12-2007, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Eigenlijk wordt niets lekkerder in de magnetron. Als je het lekker wil houden kun je de meeste gerechten beter opbakken (ofwel in de koekenpan, ofwel in de oven). De magnetron is vooral voor het makkelijk en snel.
That's what I wanted to say. Magnetron is voor magnetron maaltijden. Die zijn toch al vies dus die kun je ook niet verpesten.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 16:16
duivelaartje
duivelaartje is offline
Een natte handdoek er langer dan een paar seconden in laten opwarmen. Dan verfikt 'ie.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 18:38
PV
PV is offline
Citaat:
Ja maar ik wil dus juist het lekkere en het makkelijke combineren op dag 1 lekker koken (voor 2 dagen) en het dan de andere dag opwarmen. Zonet bijv. kip tandoori gemaakt, hartstikke lekker, maar het kost wel tijd (en veel afwas). Nu is t morgen maar een kwestie van 3 minuutjes opwarmen en je hebt weer eten
Maar als het bij sommige dingen echt heel smerig of ongezond wordt kook ik wel twee dagen achter elkaar hetzelfde...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 18:45
Lilything
Lilything is offline
Gebakken aardappeltjes/frietjes worden heel erg zacht in de magnetron en dat is niet echt een aanrader. Pastagerechten worden er niet echt beter op inderdaad (maar die gooi ik zelf altijd wel gewoon in de magnetron hoor). De pasta droogt uit waardoor het niet echt lekker meer is.

Verder kun je volgens mij alles wel in de magnetron gooien absolute aanraders zijn natuurlijk blikgroenten zoals mais en rode kool (die worden heerlijk in de magnetron, en het scheelt weer een pan) kleine blikjes soep (geschonken in een kommetje) doen het ook erg goed!
Oud 03-12-2007, 19:10
Nona
Nona is offline
Ik vind pasta echt niet lekker uit de magnetron. Ik kook tegenwoordig de saus en de pasta altijd apart, met de saus is niets mis als het uit de magnetron komt maar ik vind macaroni er altijd smerig van worden.

Katten kunnen er ook niet in hoorde ik.
Oud 03-12-2007, 19:45
snoopy
snoopy is offline
Ja, met pasta bedoelde ik ook de saus, eigenlijk Je gaat niet voor 2 dagen pasta koken en dat dan in de magnetron doen
Oud 03-12-2007, 20:18
Lyne
Lyne is offline
Eigenlijk niet zoveel. Alleen soep. Maar dat kan je beter in een pannetje doen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 20:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ja, met pasta bedoelde ik ook de saus, eigenlijk Je gaat niet voor 2 dagen pasta koken en dat dan in de magnetron doen
Ik doe dat soms wel hoor, en rijst ook. Dan vries ik het wel apart in trouwens
Oud 04-12-2007, 08:23
Voorbeeld
Voorbeeld is offline
Zalmfilet is zo'n plastic verpakking. Dat wil ook wel eens ploffen en dan zit alles onder het vet.
Oud 04-12-2007, 14:38
Verwijderd
gekookte aardappelen, alle soorten bonen en vlees

Ik vind eigelijk alleen pasta, rijstgerechten of stamppotten lekker uit de magnetron..
Tip voor stamppot: klontje boter erop voor je het in de magnetron doet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2007, 21:01
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ik doe dat soms wel hoor, en rijst ook. Dan vries ik het wel apart in trouwens
Oh... ik doe dat alleen als ik bijv op m'n werk moet eten en dus alleen een magnetron tot m'n beschikking heb.
Oud 06-12-2007, 06:44
Calyx
Calyx is offline
Mijn moeder warmde de magnetron op voordat ze 'm wou gebruiken, ze geloofde me niet dat dat niet hoefde.
Na een harde knal had ik wel gelijk...
Oud 06-12-2007, 09:40
Verwijderd
eieren koken in de magnetron kan echt niet, da's levensgevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 12:41
Lilium
Lilium is offline
Let ook op metaal, dat kan niet in de magnetron. Dus geen bestek, en geen pannen in de magnetron.
Ik deed eens een pan in de magnetron, en toen begon het apparaat vreemd te knetteren.
Oud 06-12-2007, 13:00
menniej
menniej is offline
Citaat:
Katten kunnen er ook niet in hoorde ik.
Lijkt me logisch....

Ik vind persoonlijk dat al het vlees taai wordt van opwarmen in de magnetron..
Spaghetti is niet lekker opgewarmd..de saus is zo raar...

Ik warm niet snel iets op in de magnetron, alleen chocomel of melk.
Wel groenten uit blik: boontjes, erwtjes e.d. die warm ik altijd in de magnetron
Oud 06-12-2007, 13:09
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik heb geen magnetron, mieter dus alles in een koekepan of de oven. Ik vind over het algemeen toch niks wat uit de magnetron komt, lekker.
Oud 06-12-2007, 14:36
ogendicht
ogendicht is offline
Citaat:
eieren koken in de magnetron kan echt niet, da's levensgevaarlijk.
Kan je ook niet dat je een ei al breekt dat op een bordje ofzo doet en dat dan in de magnetron opwarmt? zodat het witte en het gele gewoon tja.. niet meer vloeibaar is (sorrie.. ik kan het niet echt goed verwoorden blijkt maar weer).. want dat doen toch nog best wel wat mensen...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 14:37
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Leuk trucje: snijd een druif door de midden en doe die in de magnetron, leuke show
Ik las duif =D

OT: Niets in de magnetron, weet je hoe ongezond? MISSCHIEN Pizza, maar dat is normaal altijd oven.
Oud 06-12-2007, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Ik las duif =D

OT: Niets in de magnetron, weet je hoe ongezond? MISSCHIEN Pizza, maar dat is normaal altijd oven.
Waarom zou de magnetron zo ongezond zijn?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 14:57
menniej
menniej is offline
Citaat:
Kan je ook niet dat je een ei al breekt dat op een bordje ofzo doet en dat dan in de magnetron opwarmt? zodat het witte en het gele gewoon tja.. niet meer vloeibaar is (sorrie.. ik kan het niet echt goed verwoorden blijkt maar weer).. want dat doen toch nog best wel wat mensen...
Waarom wil je dat in de magnetron doen?

Toen ik nog mini was.. toen moest en zou ik een ei hebben! Me vader was even weg en ik wist nog niet hoe dat moest (gewoon een spiegelei bakken) toen heb ik een bord gepakt en het ei erop gedaan (wel kapot ofcourse..). Het bord brak in 2en op het gasfornuis. Zou ik ook niemand aanraden
Oud 06-12-2007, 14:58
Bloem
Bloem is offline
Gevaarlijke microfolfstraling!

Hoewel de kans me groter lijkt dat je misselijk wordt van pizza die je in de magnetron stopt. Niet door de straling, wel door de vieze derrie die je dan krijgt.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 15:02
Lilium
Lilium is offline
Als je een ei onder je andere eten legt, kan het op zich wel. Maar je moet de magnetron dan niet te lang aanzetten.
Oud 06-12-2007, 15:12
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ik las duif =D

Pizza wordt ranzig in een magnetron, dat werkt gewoon niet. Maar hoe kom je erbij dat de magnetron ongezond is? Of ben je nog een van die mensen die denken dat het een nucleaire reactor is ofzo?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij gaat het vooral om de schaal die eromheen zit die explodeert, maar pin me er niet op vast.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 15:33
Verwijderd
Citaat:
OT: Niets in de magnetron, weet je hoe ongezond?
Lolz.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 15:47
ogendicht
ogendicht is offline
Citaat:
Volgens mij gaat het vooral om de schaal die eromheen zit die explodeert, maar pin me er niet op vast.
Dat dacht ik idd ook ja... zolang die eraf is... moet het wel kunnen... alleen zou ik het niet te lang in de magnetron doen

oja.. en appels (waarom je die in de magnetron zou doen.. no idea).. maar doe maar niet
http://nl.youtube.com/watch?v=UhWnyuP774w
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 16:20
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Zonder schaal moet je nog oppassen. Je weet dat water wat je opnieuw opwarmt in een magnetron explosief kan gaan koken als je er naderhand een lepeltje ingooid? Dit komt omdat er de 2e keer geen gasbelletjes meer aanwezig zijn waar de waterdampbubbels kunnen ontstaan.

Eiwit heeft die belletjes ook niet, en kan dus ok op die manier uit mekaar spatten. Gaat niet zo explosief als met een ei eromheen, maar het kan gebeuren als je het net uit de magnetron haalt.

Kook een ei dus niet los in de magnetron, maar in water. Als dat water gaat koken zal het ei niet heter worden dan 100C.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 18:20
Verwijderd
@ Chimera: nouja ik doe het sowieso al niet, en gelukkig maar dus. Het ligt dus niet alleen aan de schaal.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 19:05
Armoed
Armoed is offline
Ik ga niet uitleggen waarom een magnetron ongezond is, dat wordt weer lappen tekst die toch maar voor de helft gelezen worden + je kunt het zelf op internet heel goed vinden.

OT: Toverballen enzo, die kunnen exploderen en dan heb je gloeiend sap op je smoelwerk.
Oud 06-12-2007, 19:24
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ik ga niet uitleggen waarom een magnetron ongezond is, dat wordt weer lappen tekst die toch maar voor de helft gelezen worden + je kunt het zelf op internet heel goed vinden.
Met andere woorden, je weet het niet. Kom maar eens met links, dan praten we verder.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 11:18
menniej
menniej is offline
Eten uit de magnetron
Twijfel je weleens over het gezonde van magnetron-eten? Dat is nergens voor nodig: eten uit de magnetron is gezond. Alleen moet je dan wel op een aantal dingen letten, zoals wát je in de magnetron klaarmaakt en hóe je dat doet.

Bron: http://www.plusgezondheid.nl/fora/vo...t-de-magnetron

Misschien bedoelt armoed dat sommige maaltijden die je opnieuw opwarmt slecht zijn... er zullen ook wel gerechten zijn die je helemaal niet mag opwarmen..
Oud 07-12-2007, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Eten uit de magnetron
Twijfel je weleens over het gezonde van magnetron-eten? Dat is nergens voor nodig: eten uit de magnetron is gezond. Alleen moet je dan wel op een aantal dingen letten, zoals wát je in de magnetron klaarmaakt en hóe je dat doet.

Bron: http://www.plusgezondheid.nl/fora/vo...t-de-magnetron

Misschien bedoelt armoed dat sommige maaltijden die je opnieuw opwarmt slecht zijn... er zullen ook wel gerechten zijn die je helemaal niet mag opwarmen..
Lange tijd werd er gedacht dat je spinazie niet opnieuw op zou mogen warmen, dat zou heel slecht zijn, maar dat is compleet onwaar gebleken. (En dit ging niet eens specifiek over een magnetron, maar gewoon op opwarmen in het algemeen.) Ik kan me geen andere producten herinneren waarvan dat ook gezegd is. Als je dingen gewoon opwarmt of klaarmaakt in de magnetron, is er niets ongezonds aan. (Sterker nog, ik geloof dat er een tijdje geleden werd getest tussen groenten die gekookt werden in een pan en groenten die werden klaargemaakt in de magnetron; bij de bereiding in de magnetron gingen er minder voedingsstoffen verloren dan bij het koken in een pan.)
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 13:10
goeltje
goeltje is offline
Een ei koken in de magnetron (dus het hele ei met schaal) is inderdaad niet aan te raden. Daarvoor moet je een speciaals eidoosje hebben voor in de magnetron. (Lijkt een beetje op een spaceshuttle) Een ei gewoon los (dus zonder schaal) kan je perfect in de magnetron hard laten worden.
Verder moet je natuurlijk zorgen dat je geen eten in bakjes erin zet die niet tegen die warmte en straling kunnen, want dan smelten ze gewoon.
Oh en best ook geen hele tomaat of hele appel er in zetten, want die ontploffen gewoon ^^
Verder vind ik persoonlijk dat je wel alles in de magnetron kan MAKEN, maar dingen heropwarmen vind ik persoonlijk nooit zo lekker.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 00:17
coopergirl
coopergirl is offline
brood ontdooien op magnetronstand Meestal is het of te warm, of uitgedroogd of anderszinds ranzig.
Oud 08-12-2007, 10:19
Il_Principe
Il_Principe is offline
je huisdieren(A)
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten