Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
1) Zit er inhoudelijk veel verschil tussen de opleiding in Den Haag en in Maastricht?
Ik heb gehoord dat Maastricht heel klein is en minder vakken aanbiedt. HEBO is redelijk uniek in zijn soort dan in het bijzonder voor de Haagse Hogeschool (daar is het ook ‘begonnen’.) Ik zou je dan ook echt aanraden om naar Den Haag te gaan, leuke stad ook ![]() 2) Welke kanten kan ik allemaal op na deze studie en aan welke functies moet ik dan denken? Ik ben na één jaar met de HEBO gestopt omdat ik naar de universiteit wilde dus ik weet niet precies of het dit jaar is veranderd. In ieder geval, er zijn 3 hoofdrichtingen: Bestuur & Beleid, Business Management, Communicatiemanagement. Voorbeelden van beroepen/werkvelden: communicatiemedewerker, europees juridisch adviseur, importmanager, salesmanager, onderwijs, persvoorlichter, beleidsmedewerker. 3) Wordt je daar goed op voorbereid? Geen idee, ik heb de opleiding niet afgerond. Ik geloof van wel. 4) Is de kans groot dat je een goede baan vind? (hangt natuurlijk af van jezelf maar je snapt wat ik bedoel) Ik denk van wel. Maar je moet niet denken dat je er gemakkelijk ambassadeur van bijvoorbeeld Frankrijk kan worden en vervolgens alleen rode wijn drinken met uitzicht op de Champs-Élysées. Dat beeld wordt wel eens geromantiseerd. Anyway, je wordt heel breed opgeleid maar als je echt verdieping van een bepaald gebied wilt of het perfectioneren van een taal zul je een universitair master moeten volgen. Maar in het derde jaar ga je een half jaar in het buitenland studeren en volg je vakken op een universiteit/hogeschool. Dat staat ook leuk op je cv! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Mensen die HEBO/European studies doen Koekje | 5 | 01-12-2009 19:36 | |
Studeren |
HEBO Kaars1989 | 0 | 02-05-2009 23:54 | |