Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2008, 17:29
CptRake
CptRake is offline
Sinds vandaag hebben wij ipv Orange ADSL Lite een nieuw abonnement, Orange ADSL Extra.
Nu is de 'switch' wel gemaakt (instellingen ingevoerd in de router) en zien we ook het nieuwe externe IP op bijv. www.mijnip.nl op alle computers (draadloos en niet-draadloos internet)
Máár, de nieuwe snelheid doet het alleen op 1 computer, de computer die met een netwerkkabel in de router zit (ethernet). Voor de andere computers en laptops (draadloos \ WiFi) zijn er nog de 'oude snelheden'.
Hoe kan men er dus voor zorgen dat de draadloze internet computers ook kunnen gaan profiteren van het nieuwe snellere abonnement?
Dank in advance
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2008, 16:55
Verwijderd
Ik denk dat je iets niet helemaal begrijpt:
Je hebt een modem, dit modem trained in op bepaalde waardes die toegekent zijn door je ISP. Stel je sluit bijv. een router aan op je modem en daarop weer 3 computers dan zou je met elke computer dezelfde snelheid moeten kunnen halen (als je meedere computers tegelijk hebt aanstaan natuurlijk niet en de snelheid is ook afhankelijk van afstand tot access point in geval van draadloos). Het kan dus nooit het geval zijn dat een bepaalde computer in jouw netwerk de oude snelheid haalt omdat die snelheid simpelweg niet bestaat.

Edit:
Bekabeld haal je doorgaans altijd een hogere snelheid dan draadloos. Dat komt doordat bij draadloos er altijd een gedeelte van het signaal verloren gaat.
Stel:
je modem trained in op 8/1 en je sluit een computer met een kabel rechtstreeks aan op je modem/router dan zul je eerder 8 Mbit halen dan wanneer je computer draadloos is verbonden met een access point.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2008, 19:25
CptRake
CptRake is offline
Bedankt voor 't antwoord
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 12:35
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
je modem trained in op 8/1 en je sluit een computer met een kabel rechtstreeks aan op je modem/router dan zul je eerder 8 Mbit halen dan wanneer je computer draadloos is verbonden met een access point.
Euh, dat is dus onzin. Wifi heeft hogere snelheden dan ADSL, je ADSL is hier de beperkende factor, niet je Wifi verbinding, tenzij je een enorm slechte ontvangst hebt.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Euh, dat is dus onzin. Wifi heeft hogere snelheden dan ADSL, je ADSL is hier de beperkende factor, niet je Wifi verbinding, tenzij je een enorm slechte ontvangst hebt.
Ehm, dat is geen onzin. Ik werk bij een ISP en heb zo 100+ voorbeelden. Ik weet ook wel dat draadloos snelheden tot 54 MBit toestaat, alleen heb je eigenlijk praktisch altijd wel een beetje signaalverlies.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 14:45
Verwijderd
Puur theoretisch bezien heeft Chimera gelijk. In de praktijk zijn er echter zoveel verstorende factoren dat je vaak beter een kabel kunt trekken als je de volle snelheid wilt halen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Ehm, dat is geen onzin. Ik werk bij een ISP en heb zo 100+ voorbeelden. Ik weet ook wel dat draadloos snelheden tot 54 MBit toestaat, alleen heb je eigenlijk praktisch altijd wel een beetje signaalverlies.
Plus dat in de WiFi standaard staat dat de snelheid van het traagst aangesloten apparaat aangenomen moet worden
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 09:59
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Puur theoretisch bezien heeft Chimera gelijk. In de praktijk zijn er echter zoveel verstorende factoren dat je vaak beter een kabel kunt trekken als je de volle snelheid wilt halen.
Sorry hoor, maar ik vind een kut aangesloten Wifi access point niet bepaald een argument of uitgangssituatie. Als je met een laag gewapend beton tussen jou en je access point zit kun je allicht beter een kabel trekken, maar in normale situaties waarbij je niet verder dan 30m van je access point zit kun je zeker snelheden van tussen de 20 en de 50mbit halen met een 802.11g access point, en dat is met de standaard antenne.

En mijn reactie was op het statement dat je geen 8mbit kan halen met een wireless access point. Als je geen 8mbit kunt halen doe je gewoon iets verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 19:21
KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
Sorry hoor, maar ik vind een kut aangesloten Wifi access point niet bepaald een argument of uitgangssituatie. Als je met een laag gewapend beton tussen jou en je access point zit kun je allicht beter een kabel trekken, maar in normale situaties waarbij je niet verder dan 30m van je access point zit kun je zeker snelheden van tussen de 20 en de 50mbit halen met een 802.11g access point, en dat is met de standaard antenne.

En mijn reactie was op het statement dat je geen 8mbit kan halen met een wireless access point. Als je geen 8mbit kunt halen doe je gewoon iets verkeerd.
De meeste access points/routers staan in mixed mode. Als er dus 1 11mbit wireless apparaat is die verbinding maakt of heeft gaat de max snelheid van alle wireless apparaten terug naar 11mbit, ondanks dat daar misschien een 54mbit kaart in zit.

Zelfs bij 100% signaalsterkte en kwaliteit! halen de meeste routers/accesspoints ed in de praktijk geen doorvoersnelheid van 54mbit wireless. En hoe meer apparaten en connecties er naar gemaakt worden, hoe beroerder dit in de praktijk uit zal vallen. Veel consumenten routers ed zijn er niet op gebouwd om veel apparaten en connecties allemaal van een volle 54mbit verbinding te kunnen voorzien (hangt van oa cpu van router af).

8mbit moet je echter wel kunnen halen met een 54mbit router. Echter wat ik mij afvraag en wat nog nergens in dit topic staat... welke snelheid haalt de ts? En bij welke signaalsterkte, kwaliteit ed. Daar ben ik heel benieuwd naar.

En er zijn nog genoeg routers in de omloop die niet meer als 8mbit WAN to LAN doorvoersnelheid halen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 09:29
Chimera
Chimera is offline
Fijne up ook.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 16:58
Koning
Koning is offline
Wat voor snelheid haal je dan wireless? Ik heb dit vaker gehoord, gewoon met 54Mbit lan op je 10Mbit verbinding 2x zo hoog halen via LAN dan via WLAN.

Misschien sluist hij niet de volle verbindingssnelheid door naar het WiFi gedeelte. En een opmerking als "dan doe je iets fout" is natuurlijk een vreselijke dooddoener. Ik werkte ook bij een bekende ISP en heb het zelfde probleem ook al meerdere keren mee gemaakt en nooit iets voor kunnen vinden.

Is het probleem opgelost?
Reageren

Regels voor berichten