![]() |
|
Sinds vandaag hebben wij ipv Orange ADSL Lite een nieuw abonnement, Orange ADSL Extra.
Nu is de 'switch' wel gemaakt (instellingen ingevoerd in de router) en zien we ook het nieuwe externe IP op bijv. www.mijnip.nl op alle computers (draadloos en niet-draadloos internet) Máár, de nieuwe snelheid doet het alleen op 1 computer, de computer die met een netwerkkabel in de router zit (ethernet). Voor de andere computers en laptops (draadloos \ WiFi) zijn er nog de 'oude snelheden'. Hoe kan men er dus voor zorgen dat de draadloze internet computers ook kunnen gaan profiteren van het nieuwe snellere abonnement? Dank in advance ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En mijn reactie was op het statement dat je geen 8mbit kan halen met een wireless access point. Als je geen 8mbit kunt halen doe je gewoon iets verkeerd. |
![]() |
||
Citaat:
Zelfs bij 100% signaalsterkte en kwaliteit! halen de meeste routers/accesspoints ed in de praktijk geen doorvoersnelheid van 54mbit wireless. En hoe meer apparaten en connecties er naar gemaakt worden, hoe beroerder dit in de praktijk uit zal vallen. Veel consumenten routers ed zijn er niet op gebouwd om veel apparaten en connecties allemaal van een volle 54mbit verbinding te kunnen voorzien (hangt van oa cpu van router af). 8mbit moet je echter wel kunnen halen met een 54mbit router. Echter wat ik mij afvraag en wat nog nergens in dit topic staat... welke snelheid haalt de ts? En bij welke signaalsterkte, kwaliteit ed. Daar ben ik heel benieuwd naar. En er zijn nog genoeg routers in de omloop die niet meer als 8mbit WAN to LAN doorvoersnelheid halen. |
![]() |
|
Wat voor snelheid haal je dan wireless? Ik heb dit vaker gehoord, gewoon met 54Mbit lan op je 10Mbit verbinding 2x zo hoog halen via LAN dan via WLAN.
Misschien sluist hij niet de volle verbindingssnelheid door naar het WiFi gedeelte. En een opmerking als "dan doe je iets fout" is natuurlijk een vreselijke dooddoener. Ik werkte ook bij een bekende ISP en heb het zelfde probleem ook al meerdere keren mee gemaakt en nooit iets voor kunnen vinden. Is het probleem opgelost?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Internetconnectie onbetrouwbaar Verwijderd | 13 | 11-08-2009 20:55 |