Advertentie | |
|
10-08-2009, 16:50 | |
Verwijderd
|
Bedankt, maar ik heb geen netwerk. Ipconfig /renew heb ik reeds geprobeerd (dat is gewoon run > cmd > ipconfig /renew en dan is het klaar, toch?) maar dat haalt niets uit. Wel probeerde ik 't net nog maar eens, want waarom ook niet, en toen viel me op dat het veld achter 'connection-specific DNS suffix' leeg is. Hoort daar niet ook iets te staan?
Windows 2003 trouwens he, dat zag ik ook in de log en ik vind het raar dat 't er staat want dat draai ik volgens mij helemaal niet. Was dat niet één of andere versie voor servers? Ik heb hier gewoon XP x86. |
10-08-2009, 18:46 | |
Verwijderd
|
Update, de primary DNS suffix (als je kijkt bij ipconfig /all) staat ook op blanco, maar Google leert dat dit allemaal niet erg is. Ondertussen heb ik wat pingtests gedaan, waar ik weinig wijzer van werd. De modem reageert erop, pings op een extern ip krijgen alleen respons als internet het doet. Well, duh. In een wanhoopspoging heb ik ingelogd op de modem en daar de boel gereset, dat mocht niet baten. Vervolgens ben ik overgestapt naar openDNS, in de hoop dat het een DNS-probleem zou zijn, maar ook dat helpt niet echt. Hoewel ik wel het idee heb dat het nu nét iets stabieler loopt, maar goed, als 'stabieler' inhoudt dat internet om de dertig seconden uitvalt in plaats van om de twee seconden dan is dat ook niet veel waard.
AntiVir vindt ook niks, dus aan spyware en dergelijke zal het wel niet liggen. Ik zou het haast afschuiven op een defecte modem ofzo, pfffff. |
10-08-2009, 22:16 | |
Heb je internet los, of een internet + bellen met VoiP?
Als je combi hebt, controleer eens of je telefoon wegvalt als je internet wegvalt. Sowieso verstanding om te kijken of er iets op je modem gebeurt als je internet wegvalt, bijvoorbeeld een wegvallend/rood (a)dsl lampje, internet of misschien zelfs ethernet. Het kan zo simpel zijn als een wat brakke kabel, oxidatie aan de plug of zoiets stoms. Ik zou in ieder geval in dit geval buiten je pc zoeken, tenzij je draadloos internet. (Als ik dingen noem/vraag die al gepost zijn, excusez-moi )
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
|
10-08-2009, 23:01 | ||
Citaat:
Kun je in je modem zien op welke snelheid je modem intraint?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
|
11-08-2009, 12:28 | |
Volgens mij ligt het probleem ook eerder bij de modem/router (of je netwerkkaart). Ik zou daar eerst de volgende dingen eens op nakijken:
1. de hele adapter er eens uithalen en opnieuw in het stopcontact steken (een defecte adapter, geeft misschien niet genoeg stroom, waardoor hij niet stabiel kan werken) 2. als je op externe adressen gaat pingen, gebruik een IP-adres: zo omzeil je het hele DNS-gebeuren, zodat daar geen fout kán zitten, maar die suffix is enkel om je eigen pc kenbaar te maken, dus werkt niet mee in het kenbaar maken van servers naar jouw computer toe 3. is je modem/router echt veel warmer dan normaal, laat hem dan eens een tijdje zonder stroom staan 4. kijk ook eens alle andere kabels na: netwerkkabels, telefoonkabels/televisiekabel (afhankelijk hoe je internet verbonden zit natuurlijk): eens loshalen en opnieuw insteken kan misschien genoeg zijn; maar gewoon eens inspecteren of er zichtbare schade (in extreme hoeken gebogen/verwrongen, broze isolatie, ...) aan is, kan nooit kwaad natuurlijk Wat ikzelf makkelijk erbij neem als ik netwerkproblemen heb, is WireShark (protocolanalyzer), maar je moet dan wel een beetje weten hoe de verschillende protocols van het internet in elkaar zitten: hoe je een IP-adres krijgt, TCP Retransmissions e.d. Als je met Wireshark naar wat traffiek kijkt, kan je soms al sneller zeggen waar het probleem ergens zit. Maar ik durf zeker niet garanderen dat je een probleem steeds goed kan zien zitten met WireShark.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
|
11-08-2009, 15:35 | |
Zo'n programma als wireshark is geinig voor mensen die er al verstand van hebben, maar het is zeker niet nodig om goed te analyseren waar het probleem ligt bij een klapperende verbinding.
Hou het lekker simpel zou ik zeggen, scheelt tijd en moeite en verwarring
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
|
11-08-2009, 15:55 | ||||
Verwijderd
|
Citaat:
Op de copperjet zit geen internetlampje. Als internet uitvalt knippert het ADSL-lampje of valt het voor enkele seconden weg. Ethernet knippert trouwens ook heel af en toe, maar dat is normaal, heb ik me laten vertellen. Als internet uitvalt knippert 'ie in elk geval niet, dan blijft 'ie gewoon aan. Citaat:
Dat die processen geen kwaad kunnen is in elk geval goed nieuws. Waar staat die intrainsnelheid? Citaat:
2. Bij het pingen had ik ook een IP-adres, geen naam. Dat heb ik misschien niet duidelijk genoeg vermeld. 3. Het viel me inderdaad op dat de modem aardig warm werd, volgens mij wat warmer dan normaal. Met zekerheid kan ik dat echter niet zeggen, aangezien die copperjets van Alice sowieso aardig warm worden. Ik heb dat ook bij de klantenservice gemeld, aangezien een defecte modem me best een realistische oorzaak lijkt, maar zij waren 't daar niet mee eens. Hm. 4. De kabels eens loshalen heb ik ook een aantal keer geprobeerd, dat haalt niets uit. Zichtbare schade hebben ze ook niet, dat zou ook raar zijn want het zijn gewoon de bijgeleverde kabels van Alice dus ze zijn pas anderhalf jaar oud. En in dat anderhalve jaar is er nauwelijks wat mee gebeurd. Extreme hoeken hebben ze ook niet, ik had de adapter zelfs nog speciaal op een doosje gezet (hij zit in een verlengsnoer dat op de grond ligt) zodat die kabel geen scherpe hoek zou maken. Voor WireShark heb ik niet genoeg kennis van protocols, vrees ik. (Bedankt voor het afsplitsen van dit gebeuren tot een eigen topic, trouwens. Ik zat zelf ook al te bedenken dat het eigenlijk helemaal niet meer over spyware ging en wilde je al gaan PM'en. ) |
11-08-2009, 16:06 | ||
Citaat:
Wegvallende ADSL verbinding, oftewel óf het modem zelf is kaduuk, of de verbinding is brak. Hoe ver zit je modem van het IS/RA punt af? (IS/RA punt, voor het geval je het niet kent, is waar de hoofdtelefoonlijn het huis binnenkomt. Meestal de meterkast. Telefoonlijn is te herkennen aan de vrij dikke blauwe kabel.) Je modem moet niet verder dan 2 meter maximaal vanaf het is/ra punt zitten. Zit het verder, dan treedt er teveel signaalverlies op vanaf het is/ra naar je modem waardoor de verbinding wegvalt. En ja, voor je het vraagt, zoiets kan pas later optreden, dus dat het eerder altijd heeft gewerkt zegt niets Als je modem binnen 2 meter van je is/ra zit, zit er weinig anders op dan met de alice helpdesk bellen en dit melden. Dan is namelijk of je modem kaduuk, of de verbinding klappert al ergens anders, bijvoorbeeld bij de wijkcentrale.
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
|
11-08-2009, 16:52 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk niet dat het probleem bij de wijkcentrale zit, Alice werkt via bbned dus dat is sowieso al aardig betrouwbaar. Maar zelfs als het probleem bij hen zou liggen, dan zou drie weken toch voldoende moeten zijn om het op te lossen. Bovendien zou de hele buurt dan waarschijnlijk geen internet hebben, dus dan zou ik daar vast iets van een mailtje over hebben gehad. Of veel meer mensen zouden klagen op het problemen-met-Alice-forum (ja ) waar bovendien ook medewerkers van Alice komen, dus daar zou vast ook iets staan over dat er problemen zijn en dat ze eraan werken. Maar goed, defecte modem dus. Ik vermoedde allang zoiets maar dat leek me zo drastisch, het ligt toch meestal eerder aan foutieve instellingen of spyware ofzo. Nu de helpdesk maar weer eens bellen. |
11-08-2009, 18:01 | ||
Citaat:
En even ter verduidelijking, de wijkcentrale zelf hoeft niet plat te liggen of te klapperen om bij 1 specifiek persoon een klapperende poort in de wijkcentrale te hebben Daar lopen ook gewoon kabels, de kabel kan brak zijn of de poort waarop het zit aangesloten, soms de kaart of een deel van een kaart (Wijkcentrale bestaat uit kasten waarin kaarten zitten waarop individuele klanten zitten. Net zoals een enkele poort op een modem kapot kan gaan kan ook 1 enkele klant op een wijkcentrale kaart problemen hebben ). Maar mooi dat het is opgelost!
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
|
11-08-2009, 20:55 | ||
Citaat:
@Paranoide: ik wilde zeker niet insinueren dat je had geping op naam, maar gewoon dat je daarmee al een indicatie hebt of DNS al dan niet werkt: als je ping op een naam, moet dat langs het DNS-systeem (maar als je iets pingt dat je recent nog gebruikt hebt, is het mogelijk dat je pc nog weet waar die naartoe moet), op IP-adres sluit je sowieso het DNS-stelsel uit. Het is allemaal vrij logisch, maar je moet het natuurlijk maar weten. In ieder geval goed dat het opgelost geraakt; een slecht functionerende modem was inderdaad het meest voor de hand liggende.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
|
Advertentie |
|
|
|