Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2008, 12:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb inmiddels al meer dan een half jaar een relatie met mijn vriend. Alles gaat prima en ik heb op zich geen redenen om aan te nemen dat het op korte termijn fout zou gaan. Nou willen we van de zomer met zijn vrienden op vakantie van de zomer en eigenlijk willen ze het liefst dit weekend boeken. Vorig jaar had ik ook een vakantie met mijn toenmalige vriend en een paar vrienden geboekt en vlak voor de vakantie ging het uit met m'n vriend waardoor ik uiteindelijk wel gegaan ben maar hij niet. Hij kon toen gelukkig al zijn geld terugkrijgen. Het zit me niet helemaal lekker om nu al te boeken omdat het nog zo'n prille relatie is en ik absoluut niet weet hoe we er over een half jaar voorstaan. Verder weet ik niet of ik tegen die tijd wel geld genoeg heb maar dat zou ik eventueel bij kunnen lenen Wat zouden jullie doen in dit geval? Boeken en gokken dat het goed gaat of niet boeken en het risico lopen dat hij van de zomer met zijn vrienden weg is en ik hier alleen thuis zit of nog iets anders?

Alvast bedankt
Oud 26-01-2008, 12:42
Bloem
Bloem is offline
Zou je niet later bij kunnen boeken?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 12:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
We zijn nu met zeven (mij meegerekend) en voor zes kan je een zespersoons appartement oid boeken maar voor zeven wordt het dan al achtpersoons of twee keer vier oid dus dat is niet heel praktisch
Oud 26-01-2008, 13:40
Iza
Iza is offline
Hmm.. als je zegt dat je op dit moment niet denkt dat het uit zal gaan tussen jullie zou ik er gewoon voor gaan.. soms moet je risico's nemen in het leven vind ik En als je nu gaat twijfelen vanwege een eventuele breuk tussen jullie over 6 maanden en daarom niet gaat boeken zal je partner dit ook wel merken en zorgt dit misschien juist alleen maar voor onnodige spanning in de relatie! Gewoon lekker boeken en er naar uitkijken, en stél nou tegen die tijd gebeurt er iets waardoor je niet meer wilt dan merk je dat vanzelf wel en handel je er dan wel weer mee. Dood ga je er sowieso niet aan. Niet te veel over inzitten!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 14:18
remy476
remy476 is offline
Ja ik zou gewoon boeken....ik heb nu ook een relatie van een half jaar. Er zijn vrienden van me geweest die 3 jaar hadden en waarbij het uit is gegaan. Jij zegt dat het goed gaat dus zou ik gewoon boeken.

offtopic: Ik ga binnen nu en een maand ook boeken met mijn vriendin, wij gaan met z'n 2e boeken. Willen er nog vrienden mee? dan boeken die zich maar een eigen kamer. Ik wil niet graag met meerdere in een huisje/ kamer, maar wil mijn eigen ding kunnen doen.
Oud 26-01-2008, 15:42
Verwijderd
Ik zeg niks; ik heb twee keer met exlief een vakantie gepland en twee keer ging toen uit
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 16:02
gurl19
gurl19 is offline
Ik heb ook al twee keer een vakantie gepland en dat het uit ging. De eerste keer heb ik een vriendin meegenomen, maar dat kan niet echt in jouw situatie. De tweede keer zouden we gaan als vrienden. Maar al voor de vakantie was al duidelijk dat we meer dan vrienden waren. Ik zou gewoon boeken. Als het uit gaat, kun je toch nog altijd mee gaan maar dan als vrienden of evt annuleren.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 18:01
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Als het uit gaat, kun je toch nog altijd mee gaan maar dan als vrienden of evt annuleren.
naam omzetten voor 2 tientjes ofzo
Oud 26-01-2008, 18:03
metallica
metallica is offline
Om mijn moeder te quoten "Je jaagt die jongen nog eens weg... het kan op elk moment misgaan al ben je 20 jaar bij elkaar, ik ga je vader toch ook niet zeggen dat we nog geen vakantie kunnen boeken omdat ik niet voor 100% zeker weet of we dan nog bij elkaar zijn" Maarja, ik kan me je gevoel wel voostellen, al moet je er eigenlijk gewoon voor gaan. Mocht het mislopen zie je het dan wel
Oud 27-01-2008, 00:15
thegoodlife
thegoodlife is offline
Misschien een gek idee inderdaad om erop in te zetten dat je een jaar met hem vol kan maken.
Graaf in je hart, zie jij het gebeuren dat jullie het allebei tot de vakantie met elkaar uithouden? Of zijn jullie alleen maar bij elkaar om bij iemand te zijn?

Als dit niet zo is moet het toch niet zo moeilijk zijn. Ik neem aan dat hij ook niet zo raar is dat hij ineens zijn gedachten verandert, of je moet heel vervelend gaan doen oid
Oud 27-01-2008, 07:33
Hawahaai
Hawahaai is offline
Het ligt er aan hoe je jezelf eronder voelt. Als je twijfelt, zou je het misschien beter niet kunnen doen. Eventueel kun je dan alsnog een last-minute of een weekendje weg regelen als de zomervakantie al begonnen is. Maar dan kun je dus niet met zijn vrienden op vakantie.
De eerste zomervakantie dat ik en mijn vriend bij elkaar waren, zijn we ieder apart op vakantie gegaan, omdat ik het nog niet aandurfde samen een vakantie te boeken toen we pas een paar maanden bij elkaar waren. We hebben allebei een leuke vakantie gehad en de vakanties daarna zijn we wel samen gegaan (maar wij gaan dan ook niet met een vriendengroep).
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 10:45
Nienna*
Nienna* is offline
Poh ik zou dat niet doen, zeker niet als je niet zeker weet of je het geld hebt. Je overweegt bij te lenen voor een focking vakantie, dat vind ik echt te ver gaan. Niet denken dat ik zo zwaar over lenen denk of zo, dat is niet zo, maar voor een vakantie zou ik het zelf echt nooit doen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 11:51
Lorelei
Lorelei is offline
Ik zit in dezelfde situatie, zonder de voorgeschiedenis though Wij gaan het wel nu regelen al. Maar ik geloof dat we ook allebei niet echt hebben stil gestaan bij dat het fout zou kunnen gaan, omdat we allebei erg zeker zijn dat het goed zal gaan. (op z'n minst nog wel een half jaar) Je weet het natuurlijk nooit maar het is een gok en keuze die wij gemaakt hebben. Op zich kan je bijna nooit een vakantie regelen, behalve last minute, als je denkt dat het mogelijk uit zal gaan.

Een andere optie is dat jullie gewoon niet samen op vakantie gaan. Als jullie allebei een beetje onzeker nog zijn over of je dit al wel moet doen, moet je gewoon allebei apart op vakantie gaan (als het over een halfjaar nog aan is, kan je altijd samen een weekendje weg of een weekje op texel kamperen)
Oud 27-01-2008, 12:45
Muchacha
Muchacha is offline
Ik zou boeken. Gaat het uit, dan neem je iemand anders mee in zijn plaats.
Oud 27-01-2008, 14:08
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Annuleringsverzekering, iemand anders meenemen mocht het nodig zijn. Gewoon boeken.
Oud 27-01-2008, 16:01
Bloem
Bloem is offline
Een annuleringsverzkering heeft in dit geval geen zin, een verbroken relatie is voor verzekeringsmaatschappijen geen reden om geld terug te geven.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 16:58
thegoodlife
thegoodlife is offline
Apart op vakantie gaan?
Ja goed idee, als er serieus iets mis is met je relatie en je andere mensen nodig hebt om je te kunnen vermaken.
Oud 27-01-2008, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Een annuleringsverzkering heeft in dit geval geen zin, een verbroken relatie is voor verzekeringsmaatschappijen geen reden om geld terug te geven.
Inderdaad..

Enne, ik heb het met mijn vriend niet meteen gedaan, maar dat was omdat ik al een vakantie had geboekt toen ik heb leerde kennen. Was dat niet zo, dan waren we zeker samen gegaan. Nu hebben we ruim 2.5 jaar, en we hebben al geboekt voor in september. Waarom niet? Omboeken kost niet veel en je moet er niet vanuit gaan dat het uitgaat..
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 18:00
palindrome
palindrome is offline
Citaat:
Behalve wanneer je getrouwd bent of een notarieel vastgelegd samenlevingscontract hebt of wanneer je kan aantonen dat je langer dan 1 jaar samengewoond hebt.

Maar ontopic: Daantje, heb je tegen je vriend gezegd dat je twijfelt omdat je niet zeker weet waar je staat over een half jaar? Ik zou als ik je vriend zou zijn, best een beetje beledigd zijn omdat het toch blijk geeft van een soort twijfel over de relatie. Je kende 'm toch ook al langer dan een half jaar? Als het voorstel vanuit hem komt om weer samen op vakantie te gaan, dan lijkt mij dat het van zijn kant soieso goed zit.
Ik zou boeken, je leeft maar 1 keer, maak er wat van en er kunnen altijd onverwachte dingen tussenkomen maar dat lijkt mij geen reden om niet te boeken.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 19:50
snoopy
snoopy is offline
Ik zou na een halfjaar nog geen vakantie boeken voor een halfjaar daarna, maar goed... dat ben ik
In principe kun je het er prima op wagen en als blijkt dat het over een halfjaar over is nemen ze iemand anders mee?
Oud 28-01-2008, 11:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ontzettend bedankt voor de vele reacties, wow

Ik heb er zaterdag even met mijn vriend over gepraat maar hij is in dit soort dingen veel makkelijker en luchtiger als ik zelf. Zijn reactie 'als het niet goed zou gaan, zat je nu niet bij het overleggen over de vakantie met mijn vrienden' en ergens heeft hij daar wel een punt. We hebben besloten om al een week in Kroatie te boeken, dat was ook niet heel veel geld. We moeten nog iets zoeken voor ervoor en erna en kosten voor eten, uitgaan en benzine ben je toch in de zomer pas kwijt dus kan ik en nog even verder sparen en je bent niet gelijk heel veel geld kwijt mocht het misgaan. Ik moet erbij zeggen dat dit niet de eerste keer is dat ik met mijn vriend op vakantie ga. Afgelopen zomer ben ik drie weken met hem (en een andere vriend) op Interrailvakantie geweest toen we net twee weken wat hadden (was niet helemaal de bedoeling maar we zouden al als vrienden gaan en dat werd vlak voor de vakantie een relatie) en dat ging eigenlijk prima Ik ga het er maar op gokken. Mocht het fout lopen dan zie ik het wel weer en hoop ik dat zij iemand anders kunnen vinden die in mijn plaats mee kan gaan
Oud 28-01-2008, 19:05
zeep007
zeep007 is offline
slimme keus vind ik. Je leeft maar 1 keer, en pluk de dag!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2008, 19:23
metallica
metallica is offline
Citaat:
slimme keus vind ik. Je leeft maar 1 keer, en pluk de dag!
Oud 29-01-2008, 09:47
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik heb dat zelfde probleem wel een beetje, ik heb bijna 2 maanden een relatie en wil graag de zomer met hem halen en ik ga ook het liefst op vakantie, lijkt me geweldig. Maar ik ga echt geen vakantie voor 2 boeken naar Parijs, dat kun je echt niet weten nu. Daarom kunnen we beter een fietsvakantie ondernemen, iets wat je niet hoeft te boeken en zelf kan bepalen op het laatste moment. Je kunt ook altijd nog een last minute nemen. Ik zou niet van dat soort plannen verzinnen als je pas zo kort hebt. Doe iets wat je op het moment zelf kan beslissen. Vantevoren fantaseren met zijn tweeen is natuurlijk wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 10:39
Verwijderd
slimme keus inderdaad! je kunt niet overal rekening mee gaan houden en als ik jouw posts lees gaat het hartstikke goed tussen jullie! en nu kun je lekker een half jaar lang voorpret hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2008, 12:45
igfy
igfy is offline
Ik heb ook iets langer dan een half jaar een relatie en ook al geboekt voor de zomer. We gaan het daadwerkelijk wagen om een maand samen op vakantie te gaan naar zijn ouders (en ook wel naar andere dingen) en zijn ouders betalen het. In mijn geval is het zo dat als het uitgaat mijn naam op het vliegticket heel makkelijk gewijzigd kan worden, en het kost me dus geen geld...

Maar ik zou het in het geval van ts gewoon wagen er zijn altijd creatieve oplossingen te bedenken als het uitgaat en anders krijg je er in de zomer misschien spijt van dat je niet mee kan..
Oud 29-01-2008, 15:30
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Gaaf dat je gaat, die keuze zou ik ook maken
Reageren

Regels voor berichten