Hallo,
Even een korte verhaal.
Me schildpad is niet lang geleden ernstig gevallen van enorme hoogte. En heeft hierdoor een rib gebroken. Het lag open en hierdoor heeft ze een maagzweer opgelopen. Meteen naar de dierenarts geweest rib kon daar niet "geplakt" worden en nu moet ze naar het dierenkliniek in Utrecht a.s dinsdag.
Maar voor de maagzweerontsteking heb ik antibiotica mee gekregen dat moet ik m.b.v een spuitje in haar mondje spuiten niet erg veel 0,2 ml.
Nou is me vraag messchien voelde je hem al aankomen. Hoe krijg ik de mond van me schildpad open zonder dat het teveel stress veroorzaakt?
Vandaag begin het kuurtje gedurende 2 weken.
Omdat vandaag de voederdag is krijg ze die tegelijk met het eten naar binnengespoten (ze zit op het droge dat moet zo blijven voor 5 weken en wellicht als ze geopereerd wordt langer!

)
Maar me schildpad is al oud 7 jaar en hoeft niet elke dag te eten. 3 keer per week alleen. Dus nu is me vraag voor de andere dagen die ze niet hoeft te eten hoe krijg ik haar mond het gemakkelijkst open?
De dierenarts had zelf geen iedee hij probeerde het maar hij kreeg haar kaken niet open. Dus als iemand ervaring heeft met schildpadden help me. Hoe krijg ik der mond open?!
Alvast bedankt.
Skilly