Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is trouwens daarnaast ook wel naar om iedere keer iets te zien wat niet bij jouw hoort. Juist in onzekere perioden.
||
![]() |
Citaat:
Gek genoeg val ik met Perceptuele organisatie (probleemoplossingsvaardigheden op visueel-ruimtelijk vlak) binnen begaafd (121-131 gem. 125-126 (dis-harmonisch profiel ja)) en met verbaal bovengemiddeld 103-119. Vroeger (in 2005) was het verschil omgekeerd, lager Perf. iq (91) en hoger verb. iq (102). Mijn verwerkingssnelheid is op dit moment 82-103 (gem. 91) en ik ga mediteren om een rustig bewustzijn te krijgen, men claimt dat het rustig zijn je alerter en sneller (dat je ook beter(e) keuzes) maakt en da's nou net wat ik nodig heb ![]() (Bij meditatie zoek je ook naar de stilte in de storm in je hoofd) Het kan ook nog met de ASS-stoornis zelf te maken hebben, want ik merk wel veel details op maar dat kost alleen meer tijd en energie om allemaal te verwerken.
Laatst gewijzigd op 08-04-2015 om 12:35. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Er wordt gekeken of je score hoog genoeg is voor een bepaald niveau (natuurlijk kom je er met een beetje knokken ook wel...) --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Citaat:
Deed je dan wel al je werk? En waarom rookte je wiet? (Natuurlijk gaat het me niets aan, but just wondering. Er zijn miljoenen redenen, de mijne zijn voor de lol als ik naar de matrix ga kijken of vanwege mijn depr periode.)
Laatst gewijzigd op 08-04-2015 om 12:32. |
![]() |
|
![]() |
Ik vind het interessant hoe mensen met autisme eerder(? ik hoor het vaak, maar is het statistisch gezien ook zo?) beelddenker zijn dan de 'normale' mens. Beelddenken word overigens in verband gebracht met hoogbegaafdheid (niet dat die autisten dat persé zijn).
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ik jou was zou ik overigens niet al te veel waarde hechten aan de syndroompjes die ze op je willen plakken. |
![]() |
||
Citaat:
|
Het vervelende van IQ testen is dat ze vaak niet alle aspecten van intelligentie testen. E.g. de gemiddelde IQ test onderzoekt bijvoorbeeld wel de snelheid van het denken en ruimtelijk inzicht, maar onderzoekt niet het IQ op muzikaal gebied. Er is ook geen wegingsfactor tussen gebieden. Iemand die 110 scoort voor ruimtelijk inzicht, maar denkt met een 'snelheid' van 90 scoort gemiddeld 100. Dat terwijl die persoon een serie vraagstukken waarschijnlijk beter oplost dan iemand die op beide gebieden 100 scoort. Hoewel beiden weer slechter kunnen scoren op een muzikaal vraagstuk van iemand met een IQ van 95, simpelweg omdat deel niet gemeten wordt.
Wat mij ook ergert zijn de facebook testjes voor IQ. Vier vragen en zodra je het onderscheid kan maken tussen een ezel en een schildpad scoor je daar boven de 120. Het erge is nog, dat er mensen die testjes als serieuze indicatie zien (mensen die dus feitelijk onder de 100 scoren, harhar). Mensen die nog wat meer respect proberen af te dwingen is de nationale IQ test, die de plank eigenlijk net zo zwaar misslaat. Tijdsgebonden vragen is al foutief; ze checken daar op woordkennis dat doorgaands meer met ervaring en persoonlijke interesses te maken heeft. Kinderen scoren daar altijd lager, terwijl IQ over leeftijd vrij stabiel dient te zijn; dwz toekomstige generaties zijn dommer (om het maar even bold weg te zetten) Ook scoort elke groep altijd over de 100. Dat is wel typsich, iedereen is boven gemiddeld. Scores van de test fluctueren bij mij dan ook met circa 20 (!!!) punten. Een vriendin van mij (HBO afgestudeerd) scoort diep onder de 90 omdat ze met haar dyslectie de vragen niet afgelezen krijgt. Al met al, IQ testjes zijn leuk voor een indicatie van iemands intelligentie. Wat er wel bij meegenomen moet worden is dat het een gemiddelde intelligentie reflecteerd van meerdere gebieden; maar niet alle. Wat we daar nu uiteindelijk mee zeggen.. I have no idea. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Een IQ-test is altijd een momentopname, zoals zowat alle tests. Zelfs al zou je niets leren of vergeten, dan nog is er een verandering in je IQ, verder is de test sowieso nogal merkwaardig, het is gericht op een bepaalde denkwijze. Stel nou dat je die denkwijze niet hebt, maar je bent veel slimmer dan de gemiddelde persoon die de test doet, dan nog komt er een lage score uit. De score is in sommige gevallen een indicatie, maar je kunt er verder niet veel mee.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Gezien worden als "beste vriend" Praganonut | 278 | 05-09-2007 12:36 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
mannen slimmer dan vrouwen? dragonstorm | 61 | 18-09-2005 16:16 |