Heey,
Ik zit nog op 't middelbare onderwijs en moet in mei examens doen. Ik haal een half diploma, dus deel certificaten omdat ik door ziekte teveel afwezig ben geweest, en het inhalen is niet mogelijk. Maar mijn probleem is; ik weet niet wat ik wil. Ofja, dat wéét ik wel, maar ik weet niet of het haalbaar is. Ik wil Webdesign gaan doen (Beeld&Media, volgens het zeggen op 't ROC) maar ik weet niet of daar Wiskundige/Economische dingen in voorkomen, want als dat het geval is, dan is de kans groot dat het voor mij al te lastig is, ik heb namelijk Discalculatie (= niet kunnen rekenen). Ik heb de opendagen van 't ROC gemist want ik was ziek, en had er verder totáál niet aan gedacht.
Ik weet dus niet wat ik nu moet... Mijn vraag is of iemand mij kan uitleggen wat Beeld&Media nu precies inhoud, en of ik daar Wiskunde/Economie voor nodig heb. Een beetje rekenen/economie kan geen kwaad, ook al is 't lastig.
[EDIT] Ik twijfel ook of ik nu eigenlijk door wil... Aan de ene kant vind ik het zonde, maar wat als het nou iets is waarbij ik het de eerste paar maand naar mijn zin heb, en daarna niet meer. Ik wil wel iets doen wat ik ook echt leuk vind, en blijf vinden, anders krijg ik het net zoals ik 't nu op de Middelbare heb; met tegenzin naar school gaan etc. Volgende week woensdag wordt ik 18, dus dan ben ik ook niet meer leerplichtig...
En áls ik stop, dan heb ik er natuurlijk niks aan, want heb maar een half diploma dan... Ik zit dus in tweestrijd...
Volgens mijn mentor -dat overigens een aparte vent is- en andere leraren wordt het al gauw lastig maargoed, ik kan sowieso lastig met mijn mentor praten. Hij houdt mij continu in de gaten, hij zit gewoon te dicht op me, en schiet heel gauw al uit zijn slof, waardoor ik gestressed/emotioneel wordt (een héél zwak punt van me)
Morgen heb ik een gesprek met de decaan en dan zien we wel, maar ik wil een beetje weten wat nou dat Beeld&Media precies inhoudt...
Alvast bedankt! TIPS ETC. ZIJN WELKOM! x,
Laatst gewijzigd op 13-02-2008 om 14:58.
Reden: Een toevoeging!
|