Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2008, 11:59
Tjaan
Tjaan is offline
Ik ben op zoek naar een nieuwe mp3-speler. Eisen:
- Flash-geheugen
- Ca. 15 GB geheugen (of meer, maar dat is denk ik niet haalbaar qua prijs)
- Graag met FM-radio
- Beetje handzaam formaat
- Prijs: ca. 200 euro

Ik heb mijn oog laten vallen op de Creative Zen 16 GB en op de Sandisk Sansa View 16 GB. Over allebei heb ik echter nog mijn twijfels. Die Sandisk vind ik toch erg groot en met Creative heb ik niet de allerbeste ervaringen: ik heb nu een Zen Micro, maar die loopt al sinds ik hem heb om de haverklap vast bij het opstarten. In reviews lees ik dat de Creative Zen ook regelmatig crasht. Heeft iemand daar ervaringen mee?

Heeft iemand ervaringen met een van deze mp3-spelers of weet iemand een goed alternatief?
Oud 17-02-2008, 12:58
]{ing
]{ing is offline
Ervaring met creative algemeen wel.. niet al te best. Kwaliteit laat een beetje te wensen over imho. Spul loopt vast, gaat sneller stuk dan gemiddeld en bediening is ook niet top notch. Als ik dan kijk naar andere merken.. Samsung is zo'n beetje hetzelfde.

Goed spul blijft Cowon of iRiver. Kijk eens naar Cowon iAudio 7 (16GB) voor 215 euro. Anders een iPod touch of iRiver X20.. maar die zijn al snel 200 euro voor 8GB.

* 16GB Flashspeicher - Platz für ca. 320 Alben
* Der iAudio 7 bietet unglaubliche 60 Stunden Akkulaufzeit (MP3, 128kBits, 4min Länge, Vol. auf mittel, LCD off, EQ normal)
* Der Cowon iAudio 7 unterstützt DRM-Dateien aus Musik-Download-Shops und die Synchronisierung per Windows Media Player
* Timer- und Alarmfunktion - die Aufnahme von Radiosendungen kann vorprogrammiert werden
* Spielt die Audio-Formate MP3, OGG, WMA, DRM, ASF, FLAC, WAV, das Bildformat JPEG, Video
* 1,3 Zoll TFT-LCD Display mit 260.000 Farben und 160x128 Pixel Auflösung
* Musik kann beliebig sortiert werden - nach Ordnerstruktur, Interpret, Titel, Album, Genre
* Line-in Recording - Aufnahme direkt von beliebigen Audiquellen (z.B.: CD-Player, Plattenspieler, Minidisc-Player etc.)
* 6 Equalizervoreinstellungen und verschiedene Soundeffekte
* Baugleich mit Cowon iAudio 6, keine Micro-HDD mehr
Met citaat reageren
Oud 17-02-2008, 20:16
Verwijderd
Ik heb die Creative Zen 16GB nu een aantal weken en ik heb nog geen enkele keer last gehad van vastlopers of andere rariteiten. Volgens mij is Creative ook redelijk trouw met het uitbrengen van nieuwe firmware die zaken oplost.

Er waren ook veel mensen die zeiden dat de behuizing van het ding slap aanvoelde, maar met een silliconenhoes eromheen en een screenprotector op het scherm, heb ik nergens last van.

Ben er tot nu toe erg blij mee, wat betreft mogelijkheden en de prijs die ik ervoor betaald heb. Maar goed, ik heb geen ervaring met andere MP3-spelers van vergelijkbare capaciteit en prijs.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 15:34
Tjaan
Tjaan is offline
Bedankt allebei Ik overweeg die Cowon iAudio 7, maar in Nederland / Nederlandse websites vind ik hem niet voor die prijs en ik wil hem toch gewoon het liefst hier ergens vandaan halen. Die Creative Zen overweeg ik ook nog, mede door LUH-3417's positieve reactie Die SD-slot, werkt dat een beetje?

Andere opties zijn verder nog altijd welkom
Oud 20-02-2008, 16:41
Verwijderd
Ik heb dat SD-slot zelf nog niet gebruikt, maar ik hoor mensen er wel over klagen dat de muziek die op de SD-kaart staat niet in je standaard library komt te staan, maar een apart iets is. Als je muziek (of films of afbeeldingen, enz) die daarop staan wilt beluisteren, moet je dus die SD-kaart benaderen en dan kun je niet tegelijk bij je eigen muziek. Creative zou dit in toekomstige firmware updates nog wel gaan fixen, dacht ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten