![]() |
|
http://www.trouw.nl/hetnieuws/wereld/article921028.ece
Lees dit artikel nou es, wat denken jullie zelf nou? Gaat cuba veranderen? Gaan we yankees weer in la havana vieja zien? Meningen mensen
|
![]() |
|
On topic. Dat Castro zijn macht door stuurt is een belangrijk stap, en dat hij geen invloed nog heeft op Cuba is niet eens een debat waard.
Wat ik me wel afvraag is waarom jullie meteen aannemen dat Cuba als China door gaat. Wat voor aanwijzingen zijn er? De VS zal alles in zijn verminderende macht proberen om Cuba ook als afzetmarkt te krijgen, en zeker nu dat de beleid is verzwakt. Dus een rooie cuba is vergezocht.
|
Nou en? Je neemt de tijd niet om politieke situatie van Cuba (dus dat ie een caribische eiland is die verwant is aan Venezeula) te analyseren voordat je begint met China. Een groot, en belangerijk verschil tussen Cuba en China is niet alleen populatie, maar ook grondstoffen. China heeft zijn eigen afzetmarkt (Azie) en er trouwens zoveel chinezen dat dat zelf ook een afzetmarkt is.
Ja, Cuba kan zijn producten verkopen aan Brazilie en Mexico, nou en? De europese unie zal z'n produkten niet aannemen zonder strikte richtlijnen en koersen, en de VS gaat er alleen uit op een maximale benutting van hun betrokkenheid in Cuba. Dus voor mij is het idee dat Cuba ooit zoeits wordt als China vergezocht, en zonder ratio.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Koude oorlog L!3K3 | 6 | 19-06-2004 16:23 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Plannen voor militaire inmenging op het eiland (Ogen VS gericht op Cuba) niceman1984 | 24 | 04-12-2003 00:17 | |
Castro haalt fel uit naar Europa... Brutus | 68 | 30-07-2003 17:13 | |
Nederlands Patriottisme (Koninginnedag) Evito | 128 | 06-05-2003 22:43 | |
Ik heb begrip voor Volkert (deel II) Kubstudent | 272 | 09-04-2003 10:36 | |
Mexico VN-top DruidessI | 7 | 25-03-2002 16:18 |