Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2004, 22:37
Eend
Eend is offline
Ik ben namelijk veeeeeeel te lui (vind ik) en njah, dan wil ik wel gaan skaten en gaan rennen en weet ik veel wat en dan vind ik dat een geniaal idee van mezelf, alleen doe ik het nooit. het liefst zou ik met mijn geest mijn lichaam hard zien werken, terwijl mijn geest lekker op bed lag.

Ik sport rond de 4 uur per week, maar ik vind het zo weinig. Ik bedoel, ik ben zoooooooooo gestresst en ik merk, dat als ik mezelf eens goed verrot heb kunnen rennen, dat ik me veel ontspannender voel. Gewoon omdat ik trots ben op mezelf dat ik mezelf weer een stukje langer door heb kunnen douwen, maar ook het gevoel dat ik iets bij mezelf aan het bereiken ben. Dit is vooral met trainingen van korfbal zo.

Ik zit er wel aan te denken om op straat rondjes te gaan hollen, maar ik ben altijd bang dat er weer zo naar me gestaart wordt. Daardoor komt er wéér niks van terecht. Vervolgens ben ik het EINDELIJK van plan en dan ben ik weer te ongemotiveerd.

Wie heeft er manieren om jezelf te motiveren om wat meer te sporten of zo?
Oud 22-03-2004, 22:40
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik zit met hetzelfde probleem...

UPC of Kabelfoon of whatever je internetverbinding laten afsluiten? Dat kan helpen.
Maarja. Ik ga in dat geval fanatiek op F5 drukken en hopen dat alle lampjes snel weer branden op de modem.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 23:04
Fade of Light
Fade of Light is offline
Jezelf motiveren he...dat is gewoon een kwestie van doorzetten.

Maar ik zou, als ik jou was, eerst iets doen aan het probleem "als ik ga rennen ben ik bang dat ik aangekeken wordt". als je dat als extra last hebt is het erg moeilijk jezelf te motiveren...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 23:53
DutchGirl
DutchGirl is offline
Mijn god, het lijkt alsof ik mezelf hoor

ik sport alleen helemaal niet, wel gedaan maar door omstandigheden ook weer mee opgehouden. ik zou ook wel elke morgen effe een uurtje willen rennen in een joggingpak.. maarja.. ik voel me ook aangekeken en ik voel me helemaal niet relaxed als mensen me aankijken.

dus ik zou ook heel graag wat motivatie tips willen, want ik luister absoluut niet naar mezelf, alsof ik van 2 kanten tegen mezelf kan praten, ik heb geen zelfdiscipline, niks..

soms wou ik dat een privetrainer had die me smorgens om 8 uur uit bed schopte, me liet rennen en trainen, eten en weer werken en me dagelijkse dingen liet doen enzovoorts en die me dan ook weer naar bed schopte
Oud 23-03-2004, 05:48
Verwijderd
Dat heb ik ook hoor!
Nu toevallig voel ik me zo brak vandaag dat ik 's ochtends niet ga, en vanmiddag maar ga (ik ben gisteren begonnen maar dat maakt niet uit ).
Maar toen ik gisteren ging rennen volgens dat schema wat iemand gaf via een link in dat andere topic, ben ik 1 mens met 3 honden langsgerend, ben ik 1 andere hardloper (veel fanatieker dan ik ) tegengekomen en zag ik in de verte nog iemand lopen en reden er wat kinderen naar school.
Voor de rest dus niemand gezien of opgemerkt..
Dus met dat zien, dat ligt er dus aan hoe laat je gaat denk ik ook.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 10:02
Fade of Light
Fade of Light is offline
ok ok 1 motivatietip: probeer iemand anders te vinden die mee wil doen, of die het al doet. JE helpt elkaar dan door te gaan...

edit: en zoals loontjuh zegt, het ligt eraan hoe laat EN WAAR je gaat. Probeer ergens niet te dicht bij de bewoonde wereld te rennen, maar ook niet te ver in een bos, je hoort wel eens van die verhalen he
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 11:37
Gothic
Gothic is offline
spreek met Marco af dat je gaat skaten... dan kun je er eigenlijk niet meer onderuit. Of je gaat rennend zijn krantenwijk 'lopen'
Oud 23-03-2004, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 23-03-2004 @ 11:02:
ok ok 1 motivatietip: probeer iemand anders te vinden die mee wil doen, of die het al doet. JE helpt elkaar dan door te gaan...
nadeel: je kan niet je eigen tempo bepalen.
Dat vind ik zo lekker van alleen rennen. Ik loop niet zo snel, maar daar heb ik zelf geen last van. Dat komt pas op het moment dat ik met een ander ren.
Daarom ga ik ook niet hardlopen met mn zusje, of destijds met mn ex..
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:26
littlegurl
littlegurl is offline
Ik ken het ja.
Maar 4uur is op zich niet te weinig ofzo, het is gewoon gemiddeld. Kan je niet nog een sport erbij nemen, je zit op korfbal maar gewoon nog een 2e sport of lid worden van de sportschool.

Ik vind t ook nooit leuk om hard te lopen buiten op straat als iedereen naar je kijkt, maar als je nou samen met iemand loopt? Dat helpt bij mij wel! Het kan natuurlijk niet zovaak als jij wil en je moet rekening houden met verschillende tijden en elkaars conditie en tempo, wat wel weer wat minder is maar dan loop je toch zo 1 a 2keer per week hard terwijl je anders languit voor de tv ligt!!
Oud 23-03-2004, 22:01
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Gothic schreef op 23-03-2004 @ 12:37:
spreek met Marco af dat je gaat skaten... dan kun je er eigenlijk niet meer onderuit. Of je gaat rennend zijn krantenwijk 'lopen'
Ik kan niet skaten, maar dat laatste is wel een goed idee!
Oud 23-03-2004, 22:17
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 23-03-2004 @ 14:17:
Dat vind ik zo lekker van alleen rennen. Ik loop niet zo snel, maar daar heb ik zelf geen last van. Dat komt pas op het moment dat ik met een ander ren.
inderdaad, ik kan best een tijdje joggen maar ik kan mijn vriend echt niet bijhouden, die rent meestal zo'n 200 meter op me voor na een paar minuten, das wel jammer.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 07:36
Verwijderd
Citaat:
Narod schreef op 23-03-2004 @ 23:17:
inderdaad, ik kan best een tijdje joggen maar ik kan mijn vriend echt niet bijhouden, die rent meestal zo'n 200 meter op me voor na een paar minuten, das wel jammer.
ja idd. En dan moet je je toch aanpassen, want anders kan je net zo goed ieder voor zichzelf rennen. Dus daarom ga ik in mn eentje. Heb ik met niemand anders te maken dan mezelf..
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 10:55
Rutger
Rutger is offline
beloon jezelf als je het gedaan hebt en heb schijt aan hoe mensen naar je kijken.. je doet het immers voor jezelf, toch?
Oud 24-03-2004, 11:06
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 24-03-2004 @ 08:36:
ja idd. En dan moet je je toch aanpassen, want anders kan je net zo goed ieder voor zichzelf rennen. Dus daarom ga ik in mn eentje. Heb ik met niemand anders te maken dan mezelf..
Of je vraagt als je eens zin hebt iemand om meet te fietsen of skaten ofzo...
Zolang je maar afspreekt dat jij het tempo aangeeft.
Dan heb je soms ook nog even wat te praten onderweg.
Maar eigenlijk vind ik t zelf heerlijk om dan even alleen weg te zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 11:09
Eend
Eend is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 22-03-2004 @ 23:40:
Ik zit met hetzelfde probleem...

UPC of Kabelfoon of whatever je internetverbinding laten afsluiten? Dat kan helpen.
Maarja. Ik ga in dat geval fanatiek op F5 drukken en hopen dat alle lampjes snel weer branden op de modem.
Lieve schat, bij mij heeft dat niks te maken met mn internet hoor, kweet niet hoe jij in elkaar zit
Ik heb mn pc wel altijd aanstaan, maar leidt ondertussen wel een leven. En dan bedoel ik niet om naar buiten te gaan en kleine meisjes de struikjes in te lokken.
Oud 24-03-2004, 11:10
Eend
Eend is offline
Citaat:
DutchGirl schreef op 23-03-2004 @ 00:53:
Mijn god, het lijkt alsof ik mezelf hoor

ik sport alleen helemaal niet, wel gedaan maar door omstandigheden ook weer mee opgehouden. ik zou ook wel elke morgen effe een uurtje willen rennen in een joggingpak.. maarja.. ik voel me ook aangekeken en ik voel me helemaal niet relaxed als mensen me aankijken.

dus ik zou ook heel graag wat motivatie tips willen, want ik luister absoluut niet naar mezelf, alsof ik van 2 kanten tegen mezelf kan praten, ik heb geen zelfdiscipline, niks..

soms wou ik dat een privetrainer had die me smorgens om 8 uur uit bed schopte, me liet rennen en trainen, eten en weer werken en me dagelijkse dingen liet doen enzovoorts en die me dan ook weer naar bed schopte
inderdaad! Zo'n leider
Oud 24-03-2004, 11:11
Eend
Eend is offline
Citaat:
Gothic schreef op 23-03-2004 @ 12:37:
pas op! Hij kan dit lezen Majah, boeiend, hijs net zo lui
Oud 24-03-2004, 11:13
Eend
Eend is offline
Citaat:
M@rco schreef op 23-03-2004 @ 23:01:
Ik kan niet skaten, maar dat laatste is wel een goed idee!
houdt je bek kreng
Ik ga niet om kwart over vijf opstaan om jouw krantenwijk te rennen

Argh, Karen, hou volgende keer ff je mond
Oud 24-03-2004, 11:15
Eend
Eend is offline
Mjah, weet je? Ik heb hier nou niet echt bepaald mensen in de buurt wonen, die van rennen houden.
Misschien ga ik vanaaf om 11 uur wel ff... Dan ister in deze afgelegen wijk van Gouda toch niemand meer, behalve een paar jochies van 13 die denken dat ze me kunnen overvallen
Oud 24-03-2004, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Rutger schreef op 24-03-2004 @ 11:55:
beloon jezelf als je het gedaan hebt en heb schijt aan hoe mensen naar je kijken.. je doet het immers voor jezelf, toch?
ik vind het al goed van mezelf dat ik t volhou.
de eerste twee minuten hardlopen zijn t zwaarst.. daarna gaat t als een soort automatische piloot. Ik blijf gewoon kijken naar de dingen om me heen etc.
en als ik dan klaar ben, ben ik trots op mezelf dat ik weer niet gestopt ben, ondanks dat t zwaar is..

@ chaucus: ik hou daar ook wel van. Even lekker, ik alleen, met mn gedachten.. lekker genieten van de rust buiten
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 12:04
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Eend schreef op 22-03-2004 @ 23:37:
Ik zit er wel aan te denken om op straat rondjes te gaan hollen, maar ik ben altijd bang dat er weer zo naar me gestaart wordt.
Als je aan het sporten bent, ben je per definitie 'beter' dan die mensen die dat niet doen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 12:05
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Eend schreef op 24-03-2004 @ 12:15:
Mjah, weet je? Ik heb hier nou niet echt bepaald mensen in de buurt wonen, die van rennen houden.
In heel veel buurten zijn loopgroepen, het is een extra stukje motivatie als er een groep mensen is die zich afvraagt waarom jij er niet bent. Nog gezellig ook
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 22:09
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 23-03-2004 @ 14:17:
hlemaal mee eens, je moet wel iemand van je eigen niveau zoeken of iemand die zich wil aanpassen. Nog een nadeel is (aosl jij geloof ik ine en andere reactie zei) is dat sommige mensen het heerlijk vinden om alleen te rennen. Maarja, dan moet je wel gaan rennen! En als da er niet van komt, zal je toch een push van iemand moeten krijgen.

Zelf heb ik wel vaak de neiging om pusherig naar anderen te zijn en vind het ook fijn om zelf gepushed te worden om sneller beter te worden met dingen en het beter vol te houden.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 23:39
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Chimera schreef op 24-03-2004 @ 13:05:
In heel veel buurten zijn loopgroepen, het is een extra stukje motivatie als er een groep mensen is die zich afvraagt waarom jij er niet bent. Nog gezellig ook
Maar bestaan die loopgroepen niet vooral uit 65+ers dan?

Het helpt idd wel als je met anderen afspreekt om iets te gaan doen; als je in je eentje gaat dan ben je sneller geneigd om te denken "ja daahaaag, ik heb geen zin!", maar als je met anderen iets hebt afgesproken dan denk je eerder "nou ja, ik heb het nou al afgesproken, laat ik dan maar gaan ook, anders is het zo lullig".
Oud 25-03-2004, 09:19
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
M@rco schreef op 25-03-2004 @ 00:39:
Je doelt op wandelgroepen zeker
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 10:44
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
De loopgroep waar ik op zit niet hoor...(is gewoon een hardloopvereniging)
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 21:22
Eend
Eend is offline
Citaat:

Het helpt idd wel als je met anderen afspreekt om iets te gaan doen; als je in je eentje gaat dan ben je sneller geneigd om te denken "ja daahaaag, ik heb geen zin!", maar als je met anderen iets hebt afgesproken dan denk je eerder "nou ja, ik heb het nou al afgesproken, laat ik dan maar gaan ook, anders is het zo lullig".
doe es niet zo wijs, dit ben ik niet van je gewent
Oud 27-03-2004, 14:00
thabomb1986
thabomb1986 is offline
tsja...

wat is je doel en wat wil je bereiken? 4 uur sport per week is btw niet eens zo weinig hoor... believe me. maar ik begrijp waar je t over hebt. ik doe nu ook meestal 3x in de week aan hardlopen, maar k doe t altijd liever savonds, als t net donker is dan staart niemand. je moet wel oppassen dat je t niet te laat doet, anders kun je niet meer slapen

Ik ben eerst een paar x met tegenzin begonnen, maar daarna werd ik opeens heel doelgericht. Dat helpt, een paar goeie ervaringen. Bovendien voel ik me ook altijd echt een WINNER als ik weer heb gehold.
Als je t niet in je eentje lukt, kun je t ook met iem anders doen en als je n mp3 spelertje hebt kun je lekker n muziekje luisteren
dan denk je niet de hele tijd: "IK WIL STOPPEN"

you'll get there!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 22:13
Lycon
Lycon is offline
Citaat:
wat is je doel en wat wil je bereiken? 4 uur sport per week is btw niet eens zo weinig hoor... believe me
idd het is echt niet zo weinig. wat ook motiverend is IMO is kijken naar een vechtsport als K1 of met vrienden trainen. samen trainen is altijd beter dan als je alleen traint. als je alleen traint heb je niemand die je steunt of je een duw in je rug geeft
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 07:31
Verwijderd
Citaat:
thabomb1986 schreef op 27-03-2004 @ 15:00:
je moet wel oppassen dat je t niet te laat doet, anders kun je niet meer slapen
waarom dat?
Ik ga wel vaker laat (rond een uur of half 10) hardlopen en ik val dan echt als een blok in slaap..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten