Advertentie | |
|
![]() |
|
voor het beestje zelf is het wel leuker om samen met een soortgenootje te zitten.
jij en familieleden zijn natuurlijk niet de hele dag in de buurt van het beest..... en lijkt me best vervelend om alleen opgesloten te zitten. dan liever samen ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dit was niet anders dan bij het konijn wat ik daarvoor had (die zat in haar eentje in een hok, omdat ze haar zusje niet kon luchten). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik merk aan haar dat het veel beter is als ze alleen is dan wanneer er een soortgenootje bij is. Dat is voor mij voldoende... Dat dieren als ze samen zijn minder tam worden dan dieren die alleen zitten is niet waar. Een dier dat alleen zit kan net zo moeilijk tam worden... Ze zullen zeker meer naar elkaar toe trekken, maar niet minder tam worden. Als de een op je af komt komt de ander er vanzelf achteraan. Dit is dan gebaseerd op mijn ervaringen ![]()
|
Verwijderd
|
twee is zo veel leuker!
ik heb één keer één konijn gehad en twee keer twee konijntjes gehad dat ik gewoon veel leuker, ze hebben veel steun aan elkaar, ook als ze bang zijn. let wel op: het is moeilijk om te zien of een konijn een mannetje of vrouwtje is, dus als je geen jonkies wilt: zo snel mogelijk castreren en even apart zetten. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wij hadden 2 konijnen, tegelijk gekocht. We wilden niet dat een konijn alleen zou leven.
Het waren twee mannetjes. We hadden een afspraak staan bij de dierenarts om ze te laten castreren, maar die ging niet door vanwege mond- en klauwzeer (=een veeziekte waar in 2001 een epidemie van was). Konijnen kunnen die ziekte niet krijgen, maar wij hadden ook schapen thuis en die kunnen het wel krijgen. De mannetjes zijn daarna nooit gecastreerd en hebben altijd samen gelopen. Ze vochten niet echt, maar renden wel vaak achter elkaar aan en klommen op elkaar. Gelukkig hadden we een ruim buitenhok, waardoor ze elkaar niet echt aanvliegen. Achteraf gezien hadden we misschien toch beter een nieuwe afspraak kunnen maken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() gecastreerd of niet, het gaat bijna nooit goed, begrijp niet zo goed dat je 2 mannetjes gekocht hebt om samen te zetten ![]() ![]() ik heb overigens op het moment 5 dames
||
Citaat:
2 mannen is en blijft gewoon geen goede combinatie
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wie is Saai?: #1722 Mc Kauw | 500 | 01-10-2012 19:16 | |