Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2007, 17:15
xxMarieke
xxMarieke is offline
Hoìì..
Kun je een konijn (dwergkonijn of zo..) ook alleen houden? Of moet je er dan minimaal 2 hebben..

XxMarieke..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2007, 18:48
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
je kunt er zeker 1 houden
maar dan zul je m iets meer aandacht moeten geven

als je 2 konijnen hebt dan hebben ze gezelschap aan elkaar

en als je op google konijn intikt staat er van alles te lezen over konijnen en ook daar zal antwoord staan op je vraag

zelf hebben we er 4,
het begon met 2 en we hebben er 2 aangeschaft
omdat ze dan gezelschap aan elkaar hebben dus
daarna zijn er nog 2 bij gekomen

~LiefEngeltje~ hier
Oud 24-12-2007, 10:49
menniej
menniej is offline
Op konijnenfora wordt altijd gezegd dat het (eigenlijk bij bijna alle dieren die samen kunnen) beter is dat je er minimaal 2 hebt. Maar ik heb ook een konijn, heb het geprobeerd met een castraatje en ze vond het helemaal niks! Ze werd erg agressief, ook naar ons toe. Sinds dat hij weer weg is, is zij ook weer naar ons toe liever geworden. Ze heeft 2 knuffels bij haar liggen daar sleept ze mee door de kooi. Ik vind het wel goed zo en zij ook!
Oud 24-12-2007, 12:35
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
Citaat:
Op konijnenfora wordt altijd gezegd dat het (eigenlijk bij bijna alle dieren die samen kunnen) beter is dat je er minimaal 2 hebt. Maar ik heb ook een konijn, heb het geprobeerd met een castraatje en ze vond het helemaal niks! Ze werd erg agressief, ook naar ons toe. Sinds dat hij weer weg is, is zij ook weer naar ons toe liever geworden. Ze heeft 2 knuffels bij haar liggen daar sleept ze mee door de kooi. Ik vind het wel goed zo en zij ook!
wij hebben trouwens 4 vrouwtjes bij elkaar
en ze moesten erg wennen, maar nu gaat het eigenlijk erg goed,
ze vechten niet, wel eens achter elkaar rennen en grommen
maar ze doen elkaar niks dus
Oud 27-12-2007, 12:30
Henkje
Henkje is offline
Twee is wel gezelliger voor elkaar en je kunt ze ook makkelijker alleen laten. Het blijven groepsdieren
Als ik zie hoeveel die twee monsters aan elkaar hebben!
Oud 12-01-2008, 11:17
strontkind
strontkind is offline
voor het beestje zelf is het wel leuker om samen met een soortgenootje te zitten.
jij en familieleden zijn natuurlijk niet de hele dag in de buurt van het beest..... en lijkt me best vervelend om alleen opgesloten te zitten. dan liever samen
Oud 13-01-2008, 14:56
CarOo87
CarOo87 is offline
Hey,

Als je 2 konijnen samen hebt, vinden ze je dan nog wel leuk? of hebben ze dan alleen maar aandacht voor elkaar? Ben benieuwd wat jullie daar van vinden.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 21:52
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Hey,

Als je 2 konijnen samen hebt, vinden ze je dan nog wel leuk? of hebben ze dan alleen maar aandacht voor elkaar? Ben benieuwd wat jullie daar van vinden.
Ze zullen veel naar elkaar toetrekken en iets minder snel tam worden (denk ik), maar uiteindelijk heeft iedereen er zo meer plezier van. Het diertje als jij weg bent en jij hebt twee konijnen als je thuis bent.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 11:14
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Hey,

Onze twee konijnen konden zich prima samen vermaken, maar zodra je naar hen toeging, streden ze om de aandacht.
Dit was niet anders dan bij het konijn wat ik daarvoor had (die zat in haar eentje in een hok, omdat ze haar zusje niet kon luchten).
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 09:52
menniej
menniej is offline
Citaat:
voor het beestje zelf is het wel leuker om samen met een soortgenootje te zitten.
jij en familieleden zijn natuurlijk niet de hele dag in de buurt van het beest..... en lijkt me best vervelend om alleen opgesloten te zitten. dan liever samen
Maar als het konijn geen soortgenoot accepteert, ga ik haar ook niet een genootje opdringen omdat andere mensen vinden dat ze een maatje moeten hebben
Ik merk aan haar dat het veel beter is als ze alleen is dan wanneer er een soortgenootje bij is. Dat is voor mij voldoende...

Dat dieren als ze samen zijn minder tam worden dan dieren die alleen zitten is niet waar. Een dier dat alleen zit kan net zo moeilijk tam worden...
Ze zullen zeker meer naar elkaar toe trekken, maar niet minder tam worden. Als de een op je af komt komt de ander er vanzelf achteraan. Dit is dan gebaseerd op mijn ervaringen
Oud 08-02-2008, 16:14
Verwijderd
twee is zo veel leuker!
ik heb één keer één konijn gehad
en twee keer twee konijntjes gehad
dat ik gewoon veel leuker, ze hebben veel steun aan elkaar, ook als ze bang zijn. let wel op: het is moeilijk om te zien of een konijn een mannetje of vrouwtje is, dus als je geen jonkies wilt: zo snel mogelijk castreren en even apart zetten.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2008, 16:16
Verwijderd
je moet wel oppassen dat je twee konijnen tegelijk koopt! doe je dat niet, dan kunnen ze jarloers worden. als ze vanaf het begin al samen zijn (bijvoorbeeld als ze broertje/zusje zijn) dan zijn ze al aan elkaar gewend en gaat de omgang meestal goed.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2008, 18:58
Drumstert
Drumstert is offline
een konijn kan prima hoor zorg alleen inderdaad er wel voor dat je ze tegelijk koopt
Oud 27-02-2008, 05:32
Verwijderd
Wij hadden 2 konijnen, tegelijk gekocht. We wilden niet dat een konijn alleen zou leven.
Het waren twee mannetjes. We hadden een afspraak staan bij de dierenarts om ze te laten castreren, maar die ging niet door vanwege mond- en klauwzeer (=een veeziekte waar in 2001 een epidemie van was). Konijnen kunnen die ziekte niet krijgen, maar wij hadden ook schapen thuis en die kunnen het wel krijgen.
De mannetjes zijn daarna nooit gecastreerd en hebben altijd samen gelopen. Ze vochten niet echt, maar renden wel vaak achter elkaar aan en klommen op elkaar. Gelukkig hadden we een ruim buitenhok, waardoor ze elkaar niet echt aanvliegen.

Achteraf gezien hadden we misschien toch beter een nieuwe afspraak kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 10:33
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
Citaat:
Wij hadden 2 konijnen, tegelijk gekocht. We wilden niet dat een konijn alleen zou leven.
Het waren twee mannetjes. We hadden een afspraak staan bij de dierenarts om ze te laten castreren, maar die ging niet door vanwege mond- en klauwzeer (=een veeziekte waar in 2001 een epidemie van was). Konijnen kunnen die ziekte niet krijgen, maar wij hadden ook schapen thuis en die kunnen het wel krijgen.
De mannetjes zijn daarna nooit gecastreerd en hebben altijd samen gelopen. Ze vochten niet echt, maar renden wel vaak achter elkaar aan en klommen op elkaar. Gelukkig hadden we een ruim buitenhok, waardoor ze elkaar niet echt aanvliegen.

Achteraf gezien hadden we misschien toch beter een nieuwe afspraak kunnen maken.
2 mannetjes gaat in 99% van de gevallen niet goed samen

gecastreerd of niet, het gaat bijna nooit goed,
begrijp niet zo goed dat je 2 mannetjes gekocht hebt om samen te zetten dat is wel de slechtste combinatie (zie overal op internet)

ik heb overigens op het moment 5 dames
Oud 01-03-2008, 05:48
Verwijderd
Ze hadden een ruim buitenhok, waardoor het goed ging. Maar laten castreren was beter geweest . Het vervelende is dat ik toen 10 was en er niet verder achteraan ben gegaan .
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 09:21
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Citaat:
Ze hadden een ruim buitenhok, waardoor het goed ging. Maar laten castreren was beter geweest . Het vervelende is dat ik toen 10 was en er niet verder achteraan ben gegaan .
ook al laat je ze castreren,
2 mannen is en blijft gewoon geen goede combinatie
Reageren

Regels voor berichten