Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2008, 16:30
Armoed
Armoed is offline
Een test om te kijken of je een meer mannelijk of vrouwelijk brein hebt:

http://www.bbc.co.uk/science/humanbo...add_user.shtml

Ik (ookal kan ik zulke testen eigenlijk niet doen omdat ik 'vals'speel):

Angles
This task tested your ability to identify the angle of a line by matching it with its twin. This is a spatial task, which looks at how you picture space.

Your score: 20 out of 20
Average score for men: 15.1 out of 20
Average score for women: 13.3 out of 20

What does your result suggest?

If you scored 0 - 12: You have more of a female brain. Scientists believe that people with a female brain find it more difficult to judge the slope of a line because they're not wired for spatial tasks. In past studies, 65 per cent of people who scored in this range were women.

If you scored 13 - 17: You found this test neither hard nor easy. This suggests your brain has male and female traits when it comes to spatial ability.

If you scored 18 - 20: You have more of a male brain. On average, men outperform women in this task and those with more mathematical knowledge tend to score quite high as well. In past studies, 60 per cent of the people in this range were men.

Interestingly, men's testosterone levels fluctuate through the seasons and studies have shown that men's scores are lower in the spring, when their testosterone levels are at their lowest.

Do our cave dwelling ancestors offer us any clues about why men and women score differently on this task? Find out more.

Spot the difference
This task tested your ability to identify which objects changed position. You lost points, if you incorrectly identified objects.

Your score: 100%
Average score for men: 39%
Average score for women: 46%

What does your score suggest?

If you scored between 0 - 33%: You may have more of a male brain. Scientists say men tend to under perform in this task. The corpus callosum, the part of the brain that links the right and left hemispheres, is a fifth larger in women. This means women can process visual and other signals at the same time more easily than men. There is also a theory that oestrogen levels in women give them an added advantage in spatial memory.

If you scored between 34 - 66%: You may have a balanced female-male brain.

If you scored between 67 - 100%: Those with a female-type brain generally score in this range. Your ability to remember where objects are may serve as an advantage to you when you're trying to find your way around places. You're more capable of recalling landmarks to get from one place to another.
(disclaimer: ik weet niet of dit echt eerlijk is omdat ik een geheugensysteem gebruikte om alles te onthouden)

Find out more about our spatial abilities.

back to top
--------------------------------------------------------------------------------

Part 2

Hands

You said your left thumb was on top when you clasped your hands together.

Right thumb on top: This suggests the left half of your brain is dominant. Many studies have tried to establish whether there is a relationship between handedness and brain dominance. Some scientists believe that if you are left brain dominant, you would be more verbal and analytical.

Left thumb on top: This suggests the right half of your brain is dominant. Some studies theorise that as a right brain dominant person, you may excel in visual, spatial and intuitive processes.

However, these theories are debatable and leave much to be said about the small percentage of people who are ambidextrous.

Find out why right-brained people may be better fighters and artists.

back to top
--------------------------------------------------------------------------------

Part 3

Emotions and Systems
This task looked at whether you prefer to empathise or systemise.

Empathising

Your empathy score is: 10 out of 20
Average score for men: 7.9 out of 20
Average score for women: 10.6 out of 20

Empathisers are better at accurately judging other people's emotions and responding appropriately. If you scored 15 and above, you are very empathic and would be an ideal person to comfort people in a time of crisis. Women in general are better at empathising.

Systemising

Your systemising score is: 14 out of 20
Average score for men: 12.5 out of 20
Average score for women: 8.0 out of 20

Systemisers prefer to investigate how systems work. A system can be a road map, flat pack furniture, or a mathematical equation – anything that follows a set of rules. A score of 15 and above suggests you're good at analysing or building systems. Men in general are better at systemising.

Scientists are keen to learn more about people who score high or low on both tests. They want to find out whether or not empathising and systemising are linked. Is a possible to make yourself more empathic?

Some scientists claim that our empathy and systemising abilities can be traced all the way back to prehistoric times. Find out more.

Eyes
This task tested your ability to judge people's emotions.

Your score: 10 out of 10
Average score for men: 6.6 out of 10
Average score for women: 6.6 out of 10

If you scored 0 - 3: Do you think you're good at judging how another person is feeling? Your score suggests this doesn't come to you quite so naturally.

If you scored 4 - 6: Your result suggests you have a balanced female-male brain and find it neither easy nor difficult to judge people's emotions.

If you scored 7 - 10: Your result suggests you are a good empathiser, sensitive to other people's emotions. Women generally fall into this category.

Professor Baron-Cohen at the University of Cambridge says that people usually perform better than they expect to on this test.

Men often think a person's eyes are sending signals of desire when that's not the case at all. Find out more.
(disclaimer: ik heb een heel boek en een hele serie over gezichtsuitdrukkingen en gebruikte dit wel, dus of het natuurlijk is... )

back to top

Part 4

Fingers
We asked you to measure your ring and index fingers. Your ratios came to:

Right Hand: 0.97
Left Hand: 0.97

Average ratio for men: 0.982
Average ratio for women: 0.991
It's thought that your ratio is governed by the amount of testosterone you were exposed to in your mother's womb. The ratio of the length of your index finger to the length of your ring finger is set for life by as early as three months after conception. Even during puberty, when we experience intensive hormonal changes, the ratio stays the same.

Men generally have a ring finger that is longer than their index finger, which gives them a lower ratio than women, whose ring and index fingers are usually of equal length.

Studies have found that men and women with lots of brothers generally have more masculine finger ratios. Find out what other things scientists think our ratios may tell us.

back to top

Part 5

Faces
This task looked at how you rate the attractiveness of a series of faces. The images you looked at were digitally altered to create slight differences in masculinity.

Your choices suggest you prefer more feminine faces.

Highly masculinised male faces possess more extreme testosterone markers such as a long, broad and lower jaw, as well as more pronounced brow ridges and cheekbones.

Interestingly, women's preferences are said to vary across the menstrual phase. A more masculine face is preferred during the 9 days prior to ovulation, when conception is most likely.

A typical 'attractive' female face possesses features such as a shorter, narrower, lower jaw, fuller lips and larger eyes than an average face.

Are you surprised at what researchers think they can learn from your answers? Find out more.

back to top

Part 6

3D shapes
This task tested your ability to mentally rotate 3D shapes.

Your score: 12 out of 12
Average score for men: 8.2 out of 12
Average score for women: 7.1 out of 12

If you scored 0 - 6: Do you find yourself having to physically rotate a map to point in the direction in which you're travelling? This might explain why you scored in the lower range in the 3D shapes test. Twice as many women as men score in this category. Previous studies suggest that those with a female-type brain or with an arts background fall into this range.

If you scored 7 - 9: In past studies, 50 per cent of the people who scored in this range were women and 50 per cent were men.

If you scored 10 - 12: Are you an engineer or do you have a science background? People with these skills tend to score in this range. Past studies have concluded that people in this range have a more male brain.

Nearly a third of men who took this test got full marks, whereas less than 10 per cent of women managed the same. Find out why.

Words
This task looked at your verbal fluency.

Your score: you associated 43 word(s) with grey and you named 6 word(s) that mean happy. We are assuming that all the words you entered are correct.

Average score for men: 11.4 words total
Average score for women: 12.4 words total

If you produced 1 - 5 words: You are more of the strong, silent type with a male brain. You probably find it easier to express yourself in non-verbal ways, preferring action rather than words.

If you produced 6 - 10 words: Most people in this range have a female-type brain.

Women are said to use both sides of the brain when doing verbal tasks while men mainly use their left side. Studies have shown that girls develop vocabulary faster than boys. This difference in brain power is caused by levels of pre-natal testosterone. Find out more .
wtf????

Ultimatum
This task asked you how you would divide money.

If you had to split £50 with someone, you said you would demand £49
(uitleg: ik en de andere persoon beginnen met niets en ik mag kiezen hoeveel ik en de andere persoon krijgen. Als de persoon weigert zit hij/zij met niets, als hij/zij ermee instemt heeft hij £1 dus hij/zij moet logischerwijs wel instemmen)

So far on the Sex ID test, men have demanded 51.6% (£25.80) of the pot and women have demanded 51.0% (£25.50), on average.

What does your response suggest?

Sex differences are small in this task. Demanding less than 60% of the pot (ie £30) is more typically female. Demanding more than 65% of the pot (ie £32.50) is more typically male.

Scientists believe that people with lower testosterone levels tend to take fewer risks so they are probably more willing to keep less for themselves. Those with higher testosterone levels tend to drive a harder bargain and are less compromising.
Oud 03-03-2008, 16:43
Verwijderd
cool
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 16:57
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hoezo speel jij vals dan? En hoe kom je nu weer aan twintig van de twintig?

Ik heb het ook wel eens gedaan, ik kan me herinneren dat het bij mij per onderdeel gigantisch verschilde.
Oud 03-03-2008, 20:15
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Hoezo speel jij vals dan?
Bij de ogen bijvoorbeeld; ik weet veel over gezichtsuitdrukkingen dus ik deed het niet echt 'natuurlijk' (voorbeeld: een neppe lach is te herkennen als de ogen erbij niet dichtgeknepen worden, tenzij de ander dit weet en het ook faked. Dan kun je gaan kijken naar de spiertjes die naast/bij de neus zitten etc.)
Oud 04-03-2008, 11:23
Nona
Nona is offline
Leuk testje. Alleen de spatial orientation task was niet zo handig - ik was even afgeleid en klikte net te laat. Doordat er al een volgende opgave verschijnt zijn er meteen 2 fout: die van de gemiste opgave en die van de opgave die al verscheen. Daar had beter een seconde of twee tussen kunnen zitten om validiteit te waarborgen. De woordentaak is niet zo handig in een taal die je tweede taal is; hoe goed je Engels ook is, in het Nederlands geven de resultaten een beter beeld. Bovendien denk ik dat minder conservatieve mensen ook losser geassocieerde woorden invullen, en dat vertroebelt de resultaten ten opzichte van de mensen die alleen woorden invullen van exact dezelfde betekenis.

Verder heb ik een gebalanceerd brein en ik denk dat de meeste mensen dat wel hebben. Verder scoorde ik op mentale rotatie een stuk hoger dan verwacht en bij eyes lager. Ik vraag me af of dat wat zegt over mij, of over de normgroep.
Oud 04-03-2008, 11:43
Makaveli
Makaveli is offline
Aardig testje. Hoewel ik net als Armoed ook een geheugensysteem gebruikte en bij de ogen, ook van mijn kennis daarover gebruik maakte. En de oefening met die vingers kwam ik op een ratio van 1.02 uit , volgens mij zegt dat amper wat over een mannelijke of vrouwelijke hersenen.

Ik heb veel kenmerken van beide soorten hersenen, met dominantere mannelijke hersenen. Ik heb verder geen echte uitschieters, maar ik denk dat ik een gemiddeld groter bereik heb.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 14:37
Inanis
Inanis is offline
Ik heb best lang geleden een gelijksoortige test gedaan.. daarbij neigde ik meer naar de vrouwelijke kant.
Eens zien wat het nu voor me in petto heeft..
Oud 04-03-2008, 15:33
Inanis
Inanis is offline
Angles
Your score: 20 out of 20

Spot the difference
Your score: 64%

Hands

Empathising
Your empathy score is: 10 out of 20

Systemising
Your systemising score is: 13 out of 20

Eyes
Your score: 6 out of 10

Fingers
Geen zin in, maar volgens mij is mn ringvinder iets langer dan mn wijsvinger.

Faces
Your choices suggest you prefer more feminine faces.

3D shapes
Your score: 8 out of 12

Words
Your score: you associated 7 word(s) with grey and you named 10 word(s) that mean happy. We are assuming that all the words you entered are correct.

Ultimatum
If you had to split £50 with someone, you said you would demand £25

En daarmee komt mijn brainscore op 0.

Ik vind het jammer dat ik niet alle gezichtsuitdrukkingen goed benoemd heb.. maar de score van nul vind ik beter dan de score van rond de 25-female die ik een tijd geleden had.

Hoewel ik altijd nog liever een meer vrouwelijk brein heb dan mannelijk, mind you.
Oud 04-03-2008, 18:53
Verwijderd
Verrassend genoeg was mijn overall score 50 male. En ik altijd maar denken dat ik zo'n vrouwelijk brein heb. Maar goed, de vrouwelijke trekken zitten er wel in de aparte scores, vooral het empatische gedeelte dan.

En inderdaad, de woordentaak is te moeilijk als Engels niet je moedertaal is.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 19:18
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Verrassend genoeg was mijn overall score 50 male. En ik altijd maar denken dat ik zo'n vrouwelijk brein heb. Maar goed, de vrouwelijke trekken zitten er wel in de aparte scores, vooral het empatische gedeelte dan.

En inderdaad, de woordentaak is te moeilijk als Engels niet je moedertaal is.
Je doelt op 'Grey' en 'Happy' en de woorden die je daarbij moet invullen?
Daarvoor hoef je alleen maar een beetje goede beheersing te hebben van het Engels.
Oud 04-03-2008, 19:32
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Ultimatum
Ik had precies hetzelfde, maar dit heeft mijn inziens niet zoveel te maken met mannelijke of vrouwelijke hersenen, maar meer met een sterk gevoel van rechtvaardigheid / eerlijkheid.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 19:56
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Ik had precies hetzelfde, maar dit heeft mijn inziens niet zoveel te maken met mannelijke of vrouwelijke hersenen, maar meer met een sterk gevoel van rechtvaardigheid / eerlijkheid.
Vrouwen denken over het algemeen wel meer aan hun medemens dan echte alpha-mannetjes. (grote mannelijkheidsfactor)
Oud 05-03-2008, 10:40
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb hem toch nog eens gemaakt, ik zit rond de 25 richting de vrouwelijke kant. En ik heb die woordentest gewoon in het Nederlands gemaakt, had meer moeite met die ogenopdracht in het Engels. Maar ik had er blijkbaar toch nog zes goed, zal wel toeval zijn

Die laatste opdracht snap ik niet, staat er nu dat de meeste mensen normaal gesproken méér dan de helft eisen? Het lijkt mij logisch dat je juist minder (of precies de helft) eist
Oud 05-03-2008, 11:32
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Die laatste opdracht snap ik niet, staat er nu dat de meeste mensen normaal gesproken méér dan de helft eisen? Het lijkt mij logisch dat je juist minder (of precies de helft) eist
Als die andere het er niet mee eens is krijgt die andere ook niets, dus als je 25 euro eist zal hij een gratis 15 euro niet zo snel afslaan.

Zo redeneerde ik ook met 49 euro eisen. Maar ik zit niet bepaald krap bij kas, maar als een beetje geld mooi meegenomen zou zijn zou ik waarschijnlijk rond de 40 ~ 30 euro eisen.
Oud 05-03-2008, 13:24
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Als die andere het er niet mee eens is krijgt die andere ook niets, dus als je 25 euro eist zal hij een gratis 15 euro niet zo snel afslaan.

Zo redeneerde ik ook met 49 euro eisen. Maar ik zit niet bepaald krap bij kas, maar als een beetje geld mooi meegenomen zou zijn zou ik waarschijnlijk rond de 40 ~ 30 euro eisen.
Hmm the criminal mind, in all it's greed there is a lot of money to be made with little effort.
Know though that in generosity lies the way to true possesion, the possesion of loyalty and if you play your cards right.. all you give will be compensated and or even rewarded greatly (in which case people might not even expect to be compensated in turn)

Maar het is interessant, uiteindelijk zijn de sluwerds vaak het meest loyaal en dankbaar.
Oud 05-03-2008, 15:35
Balance
Balance is offline
Hihi, mijne klopt echt voor geen meter.
Volgens de test is mijn rechterhemisfeer het meest actief en ben ik daardoor goed in ruimtelijke processen.
Verder kreeg ik als commentaar dat ik vast goed ben in wegen vinden en van punt naar punt komen.

Nou, zaterdag is nog tegen me gezegd: "Serieus, ik wist dat er mensen slecht zijn in hun richtingsgevoel, maar zo erg heb ik het echt nog nooit gezien. Je staat met stip nummer 1."
En die persoon was niet bot, die sprak gewoon de waarheid, ik ben er echt extreem slecht in.
Dus het klopt totaal niet. Ik heb alleen wat te vaak brain academy van de Wii gespeeld, woordoor ik die dingetjes inmiddels weet te draaien in m'n hoofd

En met de woorden wist ik niks, want ik ben slecht in Engels.
Voor de rest scoor ik wel heel veel vrouwenscores, hoewel ik alsnog 0 scoor op het mannen-vrouwen overzicht.
Oud 05-03-2008, 15:37
Balance
Balance is offline
Ik kwam er trouwens achter dat mijn linkervingers een paar milimeter kleiner zijn dan m'n rechtervingers
Oud 05-03-2008, 18:35
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:

O, daar had ik helemaal niet aan gedacht, ik dacht alleen maar: niet teveel eisen, dadelijk slaat hij het af

En dat met welke duim bovenop ligt, zegt dat niet meer iets over of je links- of rechtshandig bent?
Oud 05-03-2008, 19:12
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
En dat met welke duim bovenop ligt, zegt dat niet meer iets over of je links- of rechtshandig bent?
Ik ben sceptisch, denk dat het werkelijk geen ene moer met wat dan ook te maken heeft buiten met wat je gewoon fijner vindt aanvoelen (en daar hoeft niet per se een verklaring achter te zitten).
Oud 05-03-2008, 21:13
Verwijderd
Citaat:

Als jij zou zeggen "ik heb 50 euro, die verdelen we zo dat jij 10 euro krijgt en ik 40", zou ik zeggen "je kan de boom in, die 10 mis ik niet, jij krijgt lekker ook niks."
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 21:27
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Als jij zou zeggen "ik heb 50 euro, die verdelen we zo dat jij 10 euro krijgt en ik 40", zou ik zeggen "je kan de boom in, die 10 mis ik niet, jij krijgt lekker ook niks."
Ja, dat zou ik ook hebben, gewoon omdat diegene niet eerlijk is. En allebei niets is een stuk eerlijker. Misschien ben ik wel erg stellig met mijn visie op eerlijkheid.

Tenzij diegene krap bij kas zou zitten of het meer zou verdienen, dan pas zou ik overwegen met minder dan 25 euro akkoord te gaan. Of natuurlijk als ik een deel van het geld echt nodig 'moet' hebben en dat ik hierdoor gedwongen wordt met minder akkoord te gaan.

Interessant is het om ook naar deze vraag te kijken met andere bedragen: 1.000 euro, 10.000 euro, 100.000 euro en 1.000.000 euro. Zou je je eisen bijstellen bij grotere bedragen en dus minder risico te nemen? En wanneer de andere persoon een miljardair is? En bij een bedrag van 1.000.000, 985.000 eist. Zou je dan akkoord gaan?

Laatst gewijzigd op 05-03-2008 om 21:33.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat zou ik ook hebben, gewoon omdat diegene niet eerlijk is. En allebei niets is een stuk eerlijker. Misschien ben ik wel erg stellig met mijn visie op eerlijkheid.

Tenzij diegene krap bij kas zou zitten of het meer zou verdienen, dan pas zou ik overwegen met minder dan 25 euro akkoord te gaan. Of natuurlijk als ik een deel van het geld echt nodig 'moet' hebben en dat ik hierdoor gedwongen wordt met minder akkoord te gaan.

Interessant is het om ook naar deze vraag te kijken met andere bedragen: 1.000 euro, 10.000 euro, 100.000 euro en 1.000.000 euro. Zou je je eisen bijstellen bij grotere bedragen en dus minder risico te nemen? En wanneer de andere persoon een miljardair is? En bij een bedrag van 1.000.000, 985.000 eist. Zou je dan akkoord gaan?
Mja, mijn antwoord was ook 25-25, dus ik ben even eerlijk. En ik denk dat ik dat met hogere bedragen ook zou doen. Zo zit ik nou eenmaal in elkaar, geloof ik. Of ik met 5000 genoegen zou nemen als de ander er 45000 krijgt, weet ik eigenlijk niet. Ligt eraan, ik dénk het haast wel omdat ik die 5000 euro wel kan gebruiken. Ik ga liever op vakantie dan dat ik kinderachtig-maar-eerlijk doe.

Mijn brein was trouwens precies in het midden, volgens deze test. Dat klopt wel, geloof ik. Hoewel ik ondertussen gebeld ben en voor een paar dus geen antwoorden gegeven heb
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 22:03
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Mja, mijn antwoord was ook 25-25, dus ik ben even eerlijk. En ik denk dat ik dat met hogere bedragen ook zou doen. Zo zit ik nou eenmaal in elkaar, geloof ik. Of ik met 5000 genoegen zou nemen als de ander er 45000 krijgt, weet ik eigenlijk niet. Ligt eraan, ik dénk het haast wel omdat ik die 5000 euro wel kan gebruiken. Ik ga liever op vakantie dan dat ik kinderachtig-maar-eerlijk doe.
Eigenlijk is de vraag dan: "Bij welk bedrag, ga je de 'waarde' geld belangrijker vinden dan de waarde eerlijkheid?"

En zou de kwestie veranderen als je een bedrag moet delen met een 8-voudige moordenaar? of een corrupte dicatator? Ben je dan nog zo eerlijk?

En als je weet dat het geld gestopt wordt in zaken waar je op tegen bent, bijv. de aanschaf van wapens of bommen?

Gevoel is voor mij dan toch wel een belangrijke factor en rationeel is het ook geen simpele beslissing meer?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 14:54
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Dan betaal je dus 10 euro aan therapie (wetend dat ik ook 'lekker niks' krijg).

Als je in de rij staat van een bioscoop en de klant voor je de miljoenste bezoeker is en 20.000 euro krijgt en jij 150 euro omdat jij daarna komt, zou je dat liever hebben dan wanneer je 50 euro krijgt omdat je bv de 10.000ste bezoeker bent?
Oud 06-03-2008, 15:03
Droyd
Droyd is offline
Armoed: heb jij alle tests slechts één keer doorlopen? Je score bij bijvoorbeeld 'spot the difference' is echt wel heel hoog voor de eerste keer.

Ik scoor er zelf echt heel laag bij die test, vandaar.
Oud 06-03-2008, 15:04
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Armoed: heb jij alle tests slechts één keer doorlopen?
Ja.
Oud 06-03-2008, 16:47
Verwijderd
Citaat:

Als je in de rij staat van een bioscoop en de klant voor je de miljoenste bezoeker is en 20.000 euro krijgt en jij 150 euro omdat jij daarna komt, zou je dat liever hebben dan wanneer je 50 euro krijgt omdat je bv de 10.000ste bezoeker bent?
Neuh hoor, dan neem ik de 150 euro. Het is gewoon dat ontzettend kinderachtige van die ander, die me dan 40 euro aanbiedt i.p.v. gewoon 25-25. Daar word ik ook heel kinderachtig van. Als het hogere bedragen worden denk ik dat ik het ook eerder zou aannemen.

Maar je maakt een denkfout: ik betaal hoe dan ook niks aan therapie. Ik raak geen geld kwijt dat ik al heb, ik krijg alleen niets binnen. Maar dat kan ik me veroorloven
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 20:30
Rob
Rob is offline
25 de vrouwelijke kant op. Why am I not surprised?
Oud 06-03-2008, 20:48
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Maar je maakt een denkfout: ik betaal hoe dan ook niks aan therapie. Ik raak geen geld kwijt dat ik al heb, ik krijg alleen niets binnen. Maar dat kan ik me veroorloven
Zo gauw de ander een keus maakt 'heb' je dat geld al, het is de manier waarop je het verkregen hebt dat het lijkt alsof je geen geld kwijtraakt (als je gisteren om 15:00 5 euro zakgeld krijgt en vandaag om 15:00 5 euro op straat vind en je raakt dat op allebei de dagen om 15:30 kwijt dan verlies je wel degelijk geld, ookal wordt dat ene gezien als 'bonus').

Technisch gezien heb je het geld niet omdat je het niet vast hebt, maar dan is al het giraal geld dat je hebt ook niet in je bezit als je hieruit redeneert.

Als we verder gaan mierenneuken kun je zeggen dat je het geld inderdaad niet hebt omdat je je 'werk' nog niet gedaan hebt (bijvoorbeeld op straat 5 euro zien is het nog niet in bezit hebben omdat je het nog moet oprapen, 5 euro krijgen bij het voorbeeld van de test in de OP is nog niet in je bezit omdat je je 'werk' (ermee eens zijn) nog niet gedaan hebt enzovoorts) maar omdat de inspanning/tijd die je hiervoor moet maken vrijwel nihiel is in dit opzicht kun je het wegreduceren.

Je betaalt dus wel aan een vorm van therapie.
Oud 07-03-2008, 00:53
Verwijderd
50% de mannelijke kant op! Raar eigenlijk, want de score bij de ogentest was hoger dan gemiddeld, de score bij de empathietest was hoger dan gemiddeld... allebei zeer 'vrouwelijke' onderdelen. Okee, ik scoorde ook 12/12 bij de roterende vormen en mijn ringvinger was langer dan mijn wijsvinger, maakt dat het dat ik een mannelijk brein heb?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 01:26
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
men - men / left / women - women - women / women / more-masculine / women - women - women. dat maakt 25 vrouw.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 08:53
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
50% de mannelijke kant op! Raar eigenlijk, want de score bij de ogentest was hoger dan gemiddeld, de score bij de empathietest was hoger dan gemiddeld... allebei zeer 'vrouwelijke' onderdelen. Okee, ik scoorde ook 12/12 bij de roterende vormen en mijn ringvinger was langer dan mijn wijsvinger, maakt dat het dat ik een mannelijk brein heb?
Blijkbaar

Ik scoorde gewoon overal laag, geloof ik
Oud 08-03-2008, 15:37
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Zo gauw de ander een keus maakt 'heb' je dat geld al, het is de manier waarop je het verkregen hebt dat het lijkt alsof je geen geld kwijtraakt (als je gisteren om 15:00 5 euro zakgeld krijgt en vandaag om 15:00 5 euro op straat vind en je raakt dat op allebei de dagen om 15:30 kwijt dan verlies je wel degelijk geld, ookal wordt dat ene gezien als 'bonus').

Technisch gezien heb je het geld niet omdat je het niet vast hebt, maar dan is al het giraal geld dat je hebt ook niet in je bezit als je hieruit redeneert.

Als we verder gaan mierenneuken kun je zeggen dat je het geld inderdaad niet hebt omdat je je 'werk' nog niet gedaan hebt (bijvoorbeeld op straat 5 euro zien is het nog niet in bezit hebben omdat je het nog moet oprapen, 5 euro krijgen bij het voorbeeld van de test in de OP is nog niet in je bezit omdat je je 'werk' (ermee eens zijn) nog niet gedaan hebt enzovoorts) maar omdat de inspanning/tijd die je hiervoor moet maken vrijwel nihiel is in dit opzicht kun je het wegreduceren.

Je betaalt dus wel aan een vorm van therapie.
Als ik het goed begrijp zie je het weigeren van geld vanwege eerlijkheid als het betalen aan een vorm van therapie. Je betaalt - bij het weigeren - dan eigenlijk om de waarde eerlijkheid (in haar puurste vorm) in stand te houden. Je krijgt dan beiden namelijk niets en dat wordt gezien als eerlijk. Echter bij het accepteren van het geldbedrag, ontvang je wel geld, maar verlies je misschien wel meer 'waarde' aan het opgeven van deze principes. Je verliest dan meer geluk, dan het geluk wat het accepteren van het geldbedrag met zich meebrengt. Het woord 'therapie' brengt wat verwarring met zich mee, ik denk dat je zoiets bedoelt als 'je betaalt dan voor het behouden en praktiseren van je principes over eerlijkheid'. Dit is echter een gevoelskwestie, als gevoel geen rol zou spelen, zou uit de rationaliteit volgen dat je elk bedrag moet accepteren.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 17:58
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Als ik het goed begrijp zie je het weigeren van geld vanwege eerlijkheid als het betalen aan een vorm van therapie. Je betaalt - bij het weigeren - dan eigenlijk om de waarde eerlijkheid (in haar puurste vorm) in stand te houden. Je krijgt dan beiden namelijk niets en dat wordt gezien als eerlijk. Echter bij het accepteren van het geldbedrag, ontvang je wel geld, maar verlies je misschien wel meer 'waarde' aan het opgeven van deze principes. Je verliest dan meer geluk, dan het geluk wat het accepteren van het geldbedrag met zich meebrengt. Het woord 'therapie' brengt wat verwarring met zich mee, ik denk dat je zoiets bedoelt als 'je betaalt dan voor het behouden en praktiseren van je principes over eerlijkheid'. Dit is echter een gevoelskwestie, als gevoel geen rol zou spelen, zou uit de rationaliteit volgen dat je elk bedrag moet accepteren.
Eerlijkheid? Je gunt die ander gewoon niet (zoveel) meer dan jezelf uit afgunst/jaloezie.

En zelfs rationaliteit zou een afwijzen van de deal kunnen rechtvaardigen onder sommige omstandigheden.
Oud 08-03-2008, 18:44
Verwijderd
Mijn linkerhand is groter dan mijn rechter.

Maar met 0,94 ben ik wel heel mannelijk.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 18:45
Verwijderd
ik heb test 1 gedaan:

This task tested your ability to make spatial judgments.

You correctly matched 17 line(s) out of 20.

On average, men generally outperform women at this task, although it is important to note that many women score extremely well.

Males may generally score higher because they tend to pay more attention to space or the geometry of the world around them. Differences such as this may reflect differences in the brain.

One theory suggests that exposure to higher levels of testosterone before birth gives men an added advantage because the hormone may stimulate the development of the right hemisphere of the brain. This is the side that contributes most to spatial awareness. Complete all six parts to get your brain sex profile.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 19:25
Vice
Vice is offline
Citaat:

Jij zou dus die 10 Euro gewoon accepteren.
Oud 08-03-2008, 19:41
Verwijderd
50% Mannelijk.

Part 1:

- Angles: 20 out of 20.
- Spot the difference: 60%

Part 2:

- Left thumb on top.

Part 3:

- Empathising: 13/20
- Systemising: 14/20
- Eyes: 8 out of 10.

Part 4:

- Right Hand: 1.05
- Left Hand: 1.05

Part 5:

- Your choices suggest you prefer more feminine faces.

Part 6:

- 3D shapes: 10 out of 12.
- Words: 11.
- Ultimatum: If you had to split £50 with someone, you said you would demand £35.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 21:06
Verwijderd
Mijn persoonlijke score is 50% vrouwelijk.

Part 1
Angles
Your score: 15 out of 20

Spot the difference
Your score: 100%

Part 2
Hands

Left thumb on top: This suggests the right half of your brain is dominant. Some studies theorise that as a right brain dominant person, you may excel in visual, spatial and intuitive processes.

Part 3
Emotions and Systems

Empathising
Your empathy score is: 11 out of 20

Systemising
Your systemising score is: 10 out of 20

Eyes
Your score: 7 out of 10

Part 4
Fingers

Right Hand: 0.97
Left Hand: 1.02

Average ratio for men: 0.982
Average ratio for women: 0.991

Part 5
Faces

Your choices suggest you prefer more masculine faces.

Part 6
3D shapes

Your score: 9 out of 12

Words

Your score: you associated 5 word(s) with grey and you named 10 word(s) that mean happy. We are assuming that all the words you entered are correct.

Ultimatum

So far on the Sex ID test, men have demanded 51.6% (£25.80) of the pot and women have demanded 51.0% (£25.50), on average.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 11:46
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Eerlijkheid? Je gunt die ander gewoon niet (zoveel) meer dan jezelf uit afgunst/jaloezie.
Bij mij speelt afgunst/jaloezie geen rol in dit geval, het gaat echt om de eerlijkheid. In de meeste gevallen hoort de pot van £50,00 - voor mijn gevoel - verdeelt te worden in £25,00 en £25,00 en niet anders. Als die andere persoon minder dan £25,00, zou geven, zou ik hem / haar de helft van het verschil terugbetalen. Zodat het weer gelijk getrokken wordt.

Citaat:
En zelfs rationaliteit zou een afwijzen van de deal kunnen rechtvaardigen onder sommige omstandigheden.
Klopt, maar in de meeste gevallen is dat niet zo, daar ging het even om.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten