Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2008, 21:55
crazycat
crazycat is offline
ik heb er steeds vaker last van, dan zit ik gewoon te lezen ofzo, helemaal nix opwindens, en dan krijg ik opeens een stijfe waar ik niet van af kom, en dan moet je het amar probere niet te laten zien weet iemand waarom dit gebeurden hoe je er vana f kan komen?
Oud 06-03-2008, 22:08
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Euh, ik twijfel of ik normaal antwoord moet geven of gewoon heel hard moet lachen. Ik doe wel allebei:

1) Aan je spelling te zien ben je nog een jong menneke, in dat geval is 't heel normaal dat 't gebeurd. Een hele lading aan hormonen zorgt ervoor dat je in totaal on-opwindende situaties toch een behoorlijke boner kan krijgen.
Hoe je er vanaf komt? Eh, rukken wil wel eens helpen, schijnt.
Of aan iets heel ranzigs denken of erop slaan.

2) OMGLOLZZZZ!!!!11!!!
Oud 06-03-2008, 22:10
crazycat
crazycat is offline
dat werkt niet echt en in de eerste instancie heb je niet in de gate datie stijf is, en ik ben 15, word 16 in april kben gewoon heel erg moe daarom is mijn speling zo kut
Oud 06-03-2008, 22:17
crazycat
crazycat is offline
rukke zui wel werke ja, amarja, doe jij dat maar ff lekker op school
Oud 06-03-2008, 22:54
Verwijderd
Oh je speling.
Oud 06-03-2008, 23:09
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
kben gewoon heel erg moe daarom is mijn speling zo kut
Regel 4: niet kwalificeren.
Oud 07-03-2008, 16:36
Verwijderd
Pubertijd heet dat geloof ik.
Oud 07-03-2008, 19:52
le_mug
le_mug is offline
veel drop eten vriend, daalt je testosteronlevel van
Oud 08-03-2008, 12:58
max-grunn
max-grunn is offline
Strakke boxers aan doen doe ik ook bij mij is ie dan minder zichtbaar
Of gewoon gaan zitten op een stoel en dan voorover over je tafel hangen ( stijve onderdrukken) dan ziet ook niemand het doe ik zelf ook

Laatst gewijzigd op 08-03-2008 om 13:13.
Oud 08-03-2008, 13:28
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Ik ben 20 en ook ik heb er 'last' van. Op totale random momenten kan dat gebeuren (hell, zelfs in gesprek met mijn oma). Wees blij dat ie nog stijf wordt, over 60 jaar denk je terug aan deze mooie tijd.
Oud 11-03-2008, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Pubertijd heet dat geloof ik.
puberteit
Oud 11-03-2008, 23:51
DDM
DDM is offline
Citaat:
puberteit

Je kan niet beoordelen of ze het fout heeft (het is immers niet verbaal en daarom is er ook geen klemtoon hoorbaar) Pubertijd is correct Nederlands en derhalve niet fout. De tijd dat men puber is. Ook dit is van toepassing op T.S.
Oud 12-03-2008, 16:40
le_mug
le_mug is offline
offtopic, stelletje taal-nazi's
Oud 12-03-2008, 18:39
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Je kan niet beoordelen of ze het fout heeft (het is immers niet verbaal en daarom is er ook geen klemtoon hoorbaar) Pubertijd is correct Nederlands en derhalve niet fout. De tijd dat men puber is. Ook dit is van toepassing op T.S.
Leuk geprobeerd, maar hiervoor wordt de term adolescentie gebruikt. De term pubertijd wordt niet in mijn Standaard Woordenboek Nederlands vermeld, puberteit daarentegen wel.
Oud 12-03-2008, 22:33
DDM
DDM is offline
Citaat:
Leuk geprobeerd, maar hiervoor wordt de term adolescentie gebruikt. De term pubertijd wordt niet in mijn Standaard Woordenboek Nederlands vermeld, puberteit daarentegen wel.
Nieuw woordenboek kopen!

Of even op het internet kijken. Gelukkig heb ik een site kunnen vinden die wel up to date is:

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/683

Daarnaast is het zo dat het woord puber en het woord tijd allebei los vermeld staan in het woordenboek. Samenvoegen kan een kleuter zelfs om, dan vervolgens daar een conclusie uit te trekken.

Trouwens het woord adolescentie wordt in het dagelijks leven gebruikt voor mensen die ouder zijn dan 16 (ondanks dat het woordenboek anders zegt). Maar er is m.i. een grens wat betreft het ABN. Iemand die zegt: list en bedrog, ga je toch ook niet ter verantwoording roepen dat deze een tautologie uit!?
Oud 12-03-2008, 23:31
Armoed
Armoed is offline
/killself
Oud 13-03-2008, 17:40
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Nieuw woordenboek kopen!

Of even op het internet kijken. Gelukkig heb ik een site kunnen vinden die wel up to date is:

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/683
Ik ben zeer tevreden met het woordenboek dat ik nu heb, dus als je geen bezwaar hebt houd ik mij liever aan dat woordenboek.

Citaat:
Daarnaast is het zo dat het woord puber en het woord tijd allebei los vermeld staan in het woordenboek. Samenvoegen kan een kleuter zelfs om dan vervolgens daar een conclusie uit te trekken.
Al goed. Desalniettemin houd ik het zelf toch maar op puberteit, als je tenminste geen bezwaar hebt.

Citaat:
trouwens het woord adolescentie wordt in het dagelijks leven gebruikt voor mensen die ouder zijn dan 16 (ondanks dat het woordenboek anders zegt). Maar er is m.i. een grens wat betreft het ABN. Iemand die zegt: list en bedrog, ga je toch ook niet ter verantwoording roepen dat deze een tautologie uit!?
Mijn Standaardwoordenboek Nederlands geeft voor het begrip adolescentie dezelfde leeftijdsgrens (16 t/m 20), dus dat komt met elkaar overeen. Overigens spreekt met tegenwoordig over Standaard Nederlands in plaats van ABN, en nee, je hoeft je er wat mij betreft geen zorgen over te maken dat ik iemand, die de uitdrukking list en bedrog gebruikt, ter verantwoording roep omdat er sprake is van een tautologie.
Oud 13-03-2008, 19:57
Hulk
Hulk is offline
Maarja, het was wel duidelijk dat ze met 'pubertijd' de periode bedoelde dat er sprake is van geslachtsrijping en niet de periode dat degene in kwestie überhaupt puber te noemen is. Correcte schrijfwijze is dus 'puberteit'.
Oud 13-03-2008, 23:06
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:
ik heb er steeds vaker last van, dan zit ik gewoon te lezen ofzo, helemaal nix opwindens, en dan krijg ik opeens een stijfe waar ik niet van af kom, en dan moet je het amar probere niet te laten zien weet iemand waarom dit gebeurden hoe je er vana f kan komen?
Is een goed teken man, hoe vaker en harder erecties hoe meer testosteron er door je bloed stroomt. Zie elke erectie als een teken dat je mannelijkheid naar behoren werkt. Doe niks om deze tegen te gaan maar geniet van elke keer dat je lichaam laat weten klaar te zijn voor het echte mannenwerk. Geloof me, over 30 jaar zal je met warme gevoelens terugdenken naar die duizenden erecties in je puberteit.
Oud 14-03-2008, 16:58
Missy
Missy is offline
Dit is niet echt het topic om over spelling te gaan beginnen.
Oud 15-03-2008, 16:08
max-grunn
max-grunn is offline
Ja jullie dwalen weg bij het onderwerp
Oud 15-03-2008, 17:56
Metal
Metal is offline
Ik schaar mij achter DDM!

Oud 15-03-2008, 19:18
Bloem
Bloem is offline
Ik geloof het hier wel mee.