Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Inderdaad!
Voor de zekerheid kun je er dan het beste eentje nemen die geschikt is voor ADSL2+, ik weet niet wat voor soort verbindingen Planet tegenwoordig levert maar dan weet je iig zeker dat het gaat werken (ADSL2+ modems werken zowel met 'moderne' ADSL2-verbindingen als met 'oude' ADSL-verbindingen). Je zult wel een aantal dingen in moeten stellen als je het modem hebt aangesloten, maar de meeste modems die ik ken hebben wel een soort setup wizard (waarbij je een provider uit een lijstje selecteert) die de instellingen automatisch goed zet en waarbij je dan alleen nog maar een gebruikersnaam en wachtwoord hoeft in te voeren (die heb je ooit van Planet gehad).
||
Citaat:
En weet je ook hoeveel dat ongeveer zal kosten?
|
Ik geloof dat je bij de Media Markt voor 40-50 euro al zoiets hebt. Moet op zich niet zoveel mis mee zijn.
||
Citaat:
![]() Maar ik ga eens kijken binnenkort. ![]()
|
Die router kun je dan in principe ook gewoon terugbrengen, als je een modem/router-combinatie hebt met 4 poorten dan heb je dat ding ook niet meer nodig
![]() ![]()
|
60 euro haha dan ben je flink belazerd
![]() hier een Linksys Wireless-GC Router 54Mbit, 4pt Switch. Heb je 4 poorten en ook nog is wireless voor 35 euro ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar ik zou het geen probleem hebben gevonden als hij gewoon werkte. En ik wil geen wireless.
||
Citaat:
![]()
|
Nou, ik heb nu dus een modemrouter gekocht (namelijk deze: http://www.sitecom.com/product.php?p...7&subgroupid=2), maar op de een of andere manier kan krijgt hij geen verbinding. Ik krijg dan de melding dat een van de netwerkkabels van de LAN-verbinding niet goed is aangesloten... Ik heb de kabel die in het oude modem zat in de nieuwe gedaan en de netwerkkabel aan de computer aangesloten. Maar het lampje bij 'ADSL-WAN' gaat niet branden, en dat zou wel moeten...... Weet iemand hoe dat zou kunnen komen?
|
Als je verder niks aan instellingen hebt gedaan is het niet raar dat je geen internetverbinding krijgt. Protocollen e.d. moeten nog worden ingesteld.. (weet ik het fijne niet van maar dit is wsl het geval).
Verder geen lan verbinding is nog een ander probleem, het kan zijn dat de zgn DHCP server op de router uitstaat, of dat er een statisch IP ingesteld is op de computer (zie instellingen van de netwerkverbinding). |
![]() |
||
Citaat:
Hm, ik heb de instructies allemaal opgevolgd, waren geloof ik ook dingen die met ip te maken hadden, maar toch doet ie het niet... De netwerkverbinding schijnt goed te zijn, maar bij ADSL staat een rood kruisje...
|
Ok als je pc een netwerkverbinding krijgt hoef je het daar niet te zoeken, ook aangezien het WAN lichtje uit blijft. Dat betekent dat de verbinding met internet er nog niet is.
Heb even gezocht op de planet site: http://pmg.custhelp.com/cgi-bin/pmg....p?p_faqid=2914 Zie 'Verbindingsgegevens Als u een ADSL-modem installeert dient deze voorzien te zijn van de juiste verbindingsgegevens. De installatie cd-rom, die KPN levert bij de USB- en ethernetmodems, stelt automatisch de juiste gegevens in die modems in. Indien u gebruik maakt van een ander merk modem dan dient deze met de onderstaande gegevens te worden geconfigureerd:' De info in de tabel daaronder moet zo ingesteld worden op je modem(/router in dit geval). |
![]() |
|
Je moet de router instellen op een PPOA verbinding met VC8 en MUX 48. Daarna vul je je gebruikersnaam +wachtwoord voor je PLanet ADSL account in en je zet DHCP op on.
Nu zou het moeten werken. Dit zijn dus instellingen die je in de router moet doen en opslaan. Feit dat je geen ADSL\WAN lampje brandend op je modem hebt heeft niets te maken met de instellingen van je router/modem. Het lijkt alsof je geen ADSL signaal op de modem/router hebt. Controleer de aansluitingen/kabel tussen je modem en de splitter en sluit de modemrouter eens met een korte kabel zonder verbinding met de PC aan op de splitter. Heb je dan wel ADSL lampje op modem dan is er iets niet ok met je verbinding tussen modem en splitter |
![]() |
|
VOlgens mij is dat allemaal allemaal al zo ingesteld.
Maar ik krijg dit lijsje over mn verbinding: Ethernet Connected ADSL (rood kruisje) DSP Firmware Version DMT FwVer: 3.5.18.0_A_TC, HwVer:T14F7_1.0 DMT Status Down Operational Mode ------------ Upstream 0 kbps Downstream 0 kbps Noise Margin (Upstream) ADSL is not UP Noise Margin (Downstream) ADSL is not UP Attenuation (Upstream) ADSL is not UP Attenuation (Downstream) ADSL is not UP
|
De cd die bij het modem zat heeft hiet echt een wizard ofzo die je kan uitvoeren. Er was wel een handleiding bij die stap voor stap ze wat je moest doen, maar dat heeft dus helaas niet gewerkt.
De kabeltjes zitten volgens mij wel goed aangesloten, kan haast niet op een andere manier zou ik zeggen. Zou het kunnen dat dit modem met mijn internetverbinding gewoon niet werkt?
|
Ik bedoel niet de CD, maar de setup van het modem zelf. Daar kun je komen door een bepaald adres in je browser in te tikken (10.0.0.1 volgens de handleiding). Daar vind je ergens een wizard waarmee je je ADSL-verbinding instelt, je moet dan ook gebruikersnaam en wachtwoord invoeren.
De enige manier waarop het modem met jouw verbinding niet zou werken is wanneer je thuis ISDN hebt, dan heb je gewoon een ander modem nodig. Anders hoort het gewoon te werken.
|
Dat kan ja, maar dan moet je ook een modem hebben dat daar geschikt voor is. Jouw modem is geschikt voor 'Annex A', en dat is ADSL over een 'normale' telefoonlijn; als je inderdaad ISDN hebt dan moet je een modem hebben dat geschikt is voor Annex B (of zowel A als B ondersteunt).
|
Ik zou dan dus bijvoorbeeld deze moeten hebben?
http://www.koopje.nl/default.aspx?Na...PRODUCTDETAILS
|
Die zou het moeten doen ja, maar dat ding heeft dan weer geen ingebouwde router als ik het zo zie (dus dan heeft het niet zoveel nut). Wordt denk ik ook niet meer gemaakt want hij staat ook niet op de site van Sitecom.
Iets wat zeker geschikt is is deze, als je bij de MM niks kunt vinden.
Laatst gewijzigd op 21-02-2008 om 16:05. |
![]() |
|
Of geef even het model en typenummer van je huidige modem (diegene die het doet, dus), dan kunnen we daaraan ook wel zien of je nou een Annex A- danwel Annex B-modem nodig hebt...
|
Marco je zit te knoeien. Sorrie als ik het zo zeg.
Je hebt geen kijk op wat je nodig hebt en bovendien weet je het niet in te stellen. Hebben jullie een wit NT1 kastje hangen waar de telefoon het huis binnenkomt en hangt er een telefooncentrale bijv. Quattrovox. Hebben jullie meerdere telefoonnummers al dan niet in gebruik. Zo ja dan hebben jullie ISDN en zul je inderdaad een Modem/router Annex B moeten kopen. Annex B staat voor ISDN. Als je een Linksys router koopt zit er een setup cd bij die je vragen stelt over het soort verbinding die je hebt. Als je die wizard simpelweg volgt gaat het absoluut werken. Het Speedouch modem dat eerder is opgegeven is niet wireless dus je kunt daar geen draadloze verbinding mee opzetten. Als jij nou een lijstje maakt van wat je precies wilt met de nieuwe Modem/router dan kunnen wij je wel wat types opgeven die geschikt zijn voor je maar het allerbelangrijkste in eerste instantie is om te weten of jullie analoog of via ISDN bellen. Laatst gewijzigd op 24-02-2008 om 09:18. Reden: taalfout |
![]() |
|||
Citaat:
Ik weet prima wat er nodig is en hoe het ingesteld moet worden. Met de mogelijkheid dat de TS ISDN heeft had ik alleen inderdaad geen rekening gehouden.Tja. Citaat:
![]()
|
Ik wil inderdaad geen draadloos, en heb inderdaad ISDN. Dat wist ik wel, ik had alleen geen idee dat dat invloed had op welk modem/router ik zou moeten kiezen.
Nu weet ik inmiddels wel wat ik moet hebben, maar ik heb het idee dat deze apparaten nogal zeldzaam zijn...
|
http://tweakers.net/pricewatch/cat/5...&orderSort=asc
http://www.zercom.nl/index.php?p=35&...=1&s=1&a=75496 Deze kost al de helft. Ik heb hier zelf Zyxel, wel over te spreken. Maar niet goedkoper dan 80 euro dus. |
![]() |
|
||
Citaat:
Ik zeg niet dat je een knoeier bent want ken je helemaal net maar dit komt knoeierig over. Nogmaals ik heb geen enkele intentie om je te kakken te zetten maar vindt het gewoon zonde van alle tijd en moeite die je erin stopt. En dat je geen wireless wilt is verder niet belangrijk. Wel of geen wireless je hebt een ISDN modem/router nodig. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Je internetverkeer afschermen voor je ouders, de overheid en andere nieuwsgierigen! Jenna5 | 14 | 21-05-2020 14:48 | |
Software & Hardware |
Instellingen modem (/router?) opslaan lucy48 | 6 | 28-10-2008 14:09 | |
Software & Hardware |
[Netwerk] Vraagje over de router Verwijderd | 5 | 03-05-2004 21:23 | |
Software & Hardware |
Router vraagje (i.v.m. Xbox Live) LORD_BL | 2 | 29-10-2003 20:06 | |
Software & Hardware |
vragen over router Revolution | 2 | 22-10-2003 19:44 | |
Software & Hardware |
Vraag over Linux met betrekking tot Windows NT vortex | 7 | 03-03-2002 22:21 |