Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2008, 16:31
lucy48
lucy48 is offline
Ik heb dus laatst een router gekocht om mn internetverbinding over meerdere computers te versprijden. Echter, mijn modum zit met usb in de computer, en het modum moet als ik mij niet vergis met ethernet aan de router worden gemaakt? Heb ik nu een gigantische miskoop gedaan of is dit nog op te lossen ergens mee?
Oud 07-02-2008, 18:03
freyk
freyk is offline
Een miskoop hoeft het NOG niet te zijn. Geef ons eerst iets meer informatie.
Bijvoorbeeld wat meer informatie over die "modem" (graag merk en type), maakt de usbstick nog ergens contact mee, de naam van je provider zou ook leuk zijn. enz
Oud 07-02-2008, 21:09
M@rco
M@rco is offline
Als je modem verder geen ethernetaansluiting heeft dan heb je er niet zoveel aan nee. Dan zou je ook nog een nieuw modem erbij moeten kopen, of de router inruilen voor een modem/router-combinatie.

En dit past denk ik beter op Hardware.
Oud 07-02-2008, 23:51
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Een miskoop hoeft het NOG niet te zijn. Geef ons eerst iets meer informatie.
Bijvoorbeeld wat meer informatie over die "modem" (graag merk en type), maakt de usbstick nog ergens contact mee, de naam van je provider zou ook leuk zijn. enz
Ik heb internet van Planet en dit is het modem:

Inmiddels heb ik mij er min of meer bij neergelegd dat er een nieuw modem moet worden gekocht, maar ik kan bij Planet niet vinden hoe dat kan. Je moet dan een heel internetpakket kopen, en ik heb neem ik aan alleen een modem nodig.
Oud 08-02-2008, 08:59
Chimera
Chimera is offline
Wat voor'n router heb je precies gekocht? Dus graag merk en typenummer? Je zou een router/modem combinatie kunnen hebben bijvoorbeeld.

Wat betreft ADSL modems; die kun je gewoon bij computerzaken (desnoods de mediamarkt) kopen. Dat hoeft niet via KPN.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2008, 14:40
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Wat voor'n router heb je precies gekocht? Dus graag merk en typenummer? Je zou een router/modem combinatie kunnen hebben bijvoorbeeld.

Wat betreft ADSL modems; die kun je gewoon bij computerzaken (desnoods de mediamarkt) kopen. Dat hoeft niet via KPN.
Een Belkin 4-Port Router. En bij nader inzien staat er op de doos ook bij de system requirements ook "Broadband Internet Connection with RJ45 (Ethernet connection)". Daar had ik geen moment bij stilgestaan...
Oud 08-02-2008, 14:44
lucy48
lucy48 is offline
Maar ik kan dus gewoon een willekeurig modem kopen? Dat is niet aan Planet of Alcatel gebonden?
Oud 08-02-2008, 15:01
M@rco
M@rco is offline
Inderdaad!

Voor de zekerheid kun je er dan het beste eentje nemen die geschikt is voor ADSL2+, ik weet niet wat voor soort verbindingen Planet tegenwoordig levert maar dan weet je iig zeker dat het gaat werken (ADSL2+ modems werken zowel met 'moderne' ADSL2-verbindingen als met 'oude' ADSL-verbindingen).

Je zult wel een aantal dingen in moeten stellen als je het modem hebt aangesloten, maar de meeste modems die ik ken hebben wel een soort setup wizard (waarbij je een provider uit een lijstje selecteert) die de instellingen automatisch goed zet en waarbij je dan alleen nog maar een gebruikersnaam en wachtwoord hoeft in te voeren (die heb je ooit van Planet gehad).
Oud 08-02-2008, 15:59
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Inderdaad!

Voor de zekerheid kun je er dan het beste eentje nemen die geschikt is voor ADSL2+, ik weet niet wat voor soort verbindingen Planet tegenwoordig levert maar dan weet je iig zeker dat het gaat werken (ADSL2+ modems werken zowel met 'moderne' ADSL2-verbindingen als met 'oude' ADSL-verbindingen).

Je zult wel een aantal dingen in moeten stellen als je het modem hebt aangesloten, maar de meeste modems die ik ken hebben wel een soort setup wizard (waarbij je een provider uit een lijstje selecteert) die de instellingen automatisch goed zet en waarbij je dan alleen nog maar een gebruikersnaam en wachtwoord hoeft in te voeren (die heb je ooit van Planet gehad).

En weet je ook hoeveel dat ongeveer zal kosten?
Oud 08-02-2008, 21:41
M@rco
M@rco is offline
Ik geloof dat je bij de Media Markt voor 40-50 euro al zoiets hebt. Moet op zich niet zoveel mis mee zijn.
Oud 09-02-2008, 15:59
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Ik geloof dat je bij de Media Markt voor 40-50 euro al zoiets hebt. Moet op zich niet zoveel mis mee zijn.
Ik vond die router al een rib uit mn lijf

Maar ik ga eens kijken binnenkort.

Oud 09-02-2008, 16:09
M@rco
M@rco is offline
Die router kun je dan in principe ook gewoon terugbrengen, als je een modem/router-combinatie hebt met 4 poorten dan heb je dat ding ook niet meer nodig

Oud 09-02-2008, 18:28
lucy48
lucy48 is offline
Denk je dat ik dan goedkoper uit ben? (de router kostte zo'n 60 euro).
Ik weet alleen niet of je bij Media Markt terug kunt brengen als het al uit het plastic is. Er staat dat je alleen kan ruilen in de originele verpakking...
Oud 10-02-2008, 11:47
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
60 euro haha dan ben je flink belazerd

hier een Linksys Wireless-GC Router 54Mbit, 4pt Switch. Heb je 4 poorten en ook nog is wireless voor 35 euro
Oud 10-02-2008, 14:44
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Denk je dat ik dan goedkoper uit ben? (de router kostte zo'n 60 euro).
Ik weet alleen niet of je bij Media Markt terug kunt brengen als het al uit het plastic is. Er staat dat je alleen kan ruilen in de originele verpakking...
Denk het wel ja. Terugbrengen moet gewoon kunnen binnen 14 dagen oid. Zolang het nog in de doos zit en alles erin zit nemen ze het gewoon terug (is iig mijn ervaring).
Oud 10-02-2008, 21:35
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
60 euro haha dan ben je flink belazerd

hier een Linksys Wireless-GC Router 54Mbit, 4pt Switch. Heb je 4 poorten en ook nog is wireless voor 35 euro

Maar ik zou het geen probleem hebben gevonden als hij gewoon werkte. En ik wil geen wireless.
Oud 10-02-2008, 21:36
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Denk het wel ja. Terugbrengen moet gewoon kunnen binnen 14 dagen oid. Zolang het nog in de doos zit en alles erin zit nemen ze het gewoon terug (is iig mijn ervaring).
ook bij Media markt? Ok, ga ik ook proberen. En als het niet lukt zeg ik gewoon 'Maar Marco mocht het ook'
Oud 11-02-2008, 07:02
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:

Maar ik zou het geen probleem hebben gevonden als hij gewoon werkte. En ik wil geen wireless.
wireless kan je eventueel uitzetten

Ik zou je sowieso eerder een linksys aanraden dan een belkin, maargoed t gaat ff om een modem hier
Oud 14-02-2008, 08:52
lucy48
lucy48 is offline
Ik ga vandaag maar eens naar de media markt voor een routermodemcombi
Oud 16-02-2008, 10:43
lucy48
lucy48 is offline
Nou, ik heb nu dus een modemrouter gekocht (namelijk deze: http://www.sitecom.com/product.php?p...7&subgroupid=2), maar op de een of andere manier kan krijgt hij geen verbinding. Ik krijg dan de melding dat een van de netwerkkabels van de LAN-verbinding niet goed is aangesloten... Ik heb de kabel die in het oude modem zat in de nieuwe gedaan en de netwerkkabel aan de computer aangesloten. Maar het lampje bij 'ADSL-WAN' gaat niet branden, en dat zou wel moeten...... Weet iemand hoe dat zou kunnen komen?
Oud 16-02-2008, 10:56
]{ing
]{ing is offline
Als je verder niks aan instellingen hebt gedaan is het niet raar dat je geen internetverbinding krijgt. Protocollen e.d. moeten nog worden ingesteld.. (weet ik het fijne niet van maar dit is wsl het geval).

Verder geen lan verbinding is nog een ander probleem, het kan zijn dat de zgn DHCP server op de router uitstaat, of dat er een statisch IP ingesteld is op de computer (zie instellingen van de netwerkverbinding).
Met citaat reageren
Oud 16-02-2008, 18:04
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Als je verder niks aan instellingen hebt gedaan is het niet raar dat je geen internetverbinding krijgt. Protocollen e.d. moeten nog worden ingesteld.. (weet ik het fijne niet van maar dit is wsl het geval).

Verder geen lan verbinding is nog een ander probleem, het kan zijn dat de zgn DHCP server op de router uitstaat, of dat er een statisch IP ingesteld is op de computer (zie instellingen van de netwerkverbinding).
DHCP server?
Hm, ik heb de instructies allemaal opgevolgd, waren geloof ik ook dingen die met ip te maken hadden, maar toch doet ie het niet... De netwerkverbinding schijnt goed te zijn, maar bij ADSL staat een rood kruisje...
Oud 16-02-2008, 21:59
]{ing
]{ing is offline
Ok als je pc een netwerkverbinding krijgt hoef je het daar niet te zoeken, ook aangezien het WAN lichtje uit blijft. Dat betekent dat de verbinding met internet er nog niet is.

Heb even gezocht op de planet site:

http://pmg.custhelp.com/cgi-bin/pmg....p?p_faqid=2914

Zie 'Verbindingsgegevens
Als u een ADSL-modem installeert dient deze voorzien te zijn van de juiste verbindingsgegevens. De installatie cd-rom, die KPN levert bij de USB- en ethernetmodems, stelt automatisch de juiste gegevens in die modems in. Indien u gebruik maakt van een ander merk modem dan dient deze met de onderstaande gegevens te worden geconfigureerd:'

De info in de tabel daaronder moet zo ingesteld worden op je modem(/router in dit geval).
Met citaat reageren
Oud 17-02-2008, 08:18
Gunkan
Gunkan is offline
Idd, je moet je modem ook de juiste gegevens instellen, zodat hij in kan loggen bij KPN. En als het goed is hebben zij ergens op hun website wel staan welke instellingen je moet hebben. Of je belt even hun supportdesk voor die gegevens.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2008, 10:05
]{ing
]{ing is offline
Had de pagina van die website hierboven gepost..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2008, 12:04
It is I Le Clerc
It is I Le Clerc is offline
Je moet de router instellen op een PPOA verbinding met VC8 en MUX 48. Daarna vul je je gebruikersnaam +wachtwoord voor je PLanet ADSL account in en je zet DHCP op on.
Nu zou het moeten werken. Dit zijn dus instellingen die je in de router moet doen en opslaan.
Feit dat je geen ADSL\WAN lampje brandend op je modem hebt heeft niets te maken met de instellingen van je router/modem. Het lijkt alsof je geen ADSL signaal op de modem/router hebt. Controleer de aansluitingen/kabel tussen je modem en de splitter en sluit de modemrouter eens met een korte kabel zonder verbinding met de PC aan op de splitter. Heb je dan wel ADSL lampje op modem dan is er iets niet ok met je verbinding tussen modem en splitter
Met citaat reageren
Oud 19-02-2008, 14:53
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Je moet de router instellen op een PPOA verbinding met VC8 en MUX 48. Daarna vul je je gebruikersnaam +wachtwoord voor je PLanet ADSL account in en je zet DHCP op on.
Uhm, maar hoe doe ik dat? (vooraldat eerste..)
Oud 19-02-2008, 15:44
lucy48
lucy48 is offline
VOlgens mij is dat allemaal allemaal al zo ingesteld.
Maar ik krijg dit lijsje over mn verbinding:

Ethernet Connected
ADSL (rood kruisje)
DSP Firmware Version DMT FwVer: 3.5.18.0_A_TC,
HwVer:T14F7_1.0
DMT Status Down
Operational Mode ------------
Upstream 0 kbps
Downstream 0 kbps
Noise Margin
(Upstream) ADSL is not UP
Noise Margin
(Downstream) ADSL is not UP
Attenuation
(Upstream) ADSL is not UP
Attenuation
(Downstream) ADSL is not UP
Oud 19-02-2008, 16:23
M@rco
M@rco is offline
Heb je de setup wizard in het modem al doorgelopen?
Oud 20-02-2008, 09:13
Gunkan
Gunkan is offline
Klinkt idd alsof d'r met 't kabeltje iets niet helemaal kosher is. Heb je 'm wel in de goede gaatjes gestoken? Da's soms nogal lastig/verwarrend, dat geef ik eerlijk toe. Ik heb zelf ook een tijd zitten fucken met m'n ADSL modem, toen ik'm net had.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 10:41
lucy48
lucy48 is offline
De cd die bij het modem zat heeft hiet echt een wizard ofzo die je kan uitvoeren. Er was wel een handleiding bij die stap voor stap ze wat je moest doen, maar dat heeft dus helaas niet gewerkt.
De kabeltjes zitten volgens mij wel goed aangesloten, kan haast niet op een andere manier zou ik zeggen.
Zou het kunnen dat dit modem met mijn internetverbinding gewoon niet werkt?
Oud 21-02-2008, 12:24
M@rco
M@rco is offline
Ik bedoel niet de CD, maar de setup van het modem zelf. Daar kun je komen door een bepaald adres in je browser in te tikken (10.0.0.1 volgens de handleiding). Daar vind je ergens een wizard waarmee je je ADSL-verbinding instelt, je moet dan ook gebruikersnaam en wachtwoord invoeren.

De enige manier waarop het modem met jouw verbinding niet zou werken is wanneer je thuis ISDN hebt, dan heb je gewoon een ander modem nodig. Anders hoort het gewoon te werken.
Oud 21-02-2008, 13:37
lucy48
lucy48 is offline
Ohja, ja, dat heb ik gedaan, dat 10.0.0.1 ingetypt e.d.
Ja, daar twijfelde ik ook al over. Want ik geloof wel dat we isdn hebben... Maar ook adsl. Kan dat?
Oud 21-02-2008, 14:36
M@rco
M@rco is offline
Dat kan ja, maar dan moet je ook een modem hebben dat daar geschikt voor is. Jouw modem is geschikt voor 'Annex A', en dat is ADSL over een 'normale' telefoonlijn; als je inderdaad ISDN hebt dan moet je een modem hebben dat geschikt is voor Annex B (of zowel A als B ondersteunt).
Oud 21-02-2008, 15:40
lucy48
lucy48 is offline
Oh jee

Die heb ik geloof ik niet gezien in de Media markt.
Oud 21-02-2008, 15:54
lucy48
lucy48 is offline
Ik zou dan dus bijvoorbeeld deze moeten hebben?
http://www.koopje.nl/default.aspx?Na...PRODUCTDETAILS
Oud 21-02-2008, 15:59
M@rco
M@rco is offline
Die zou het moeten doen ja, maar dat ding heeft dan weer geen ingebouwde router als ik het zo zie (dus dan heeft het niet zoveel nut). Wordt denk ik ook niet meer gemaakt want hij staat ook niet op de site van Sitecom.

Iets wat zeker geschikt is is deze, als je bij de MM niks kunt vinden.

Laatst gewijzigd op 21-02-2008 om 16:05.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 20:37
Gunkan
Gunkan is offline
Nogmaals: vraag het anders na bij KPN! Dan zitten we niet meer te gokken en zij kunnen je vast wat aanraden, of zelfs verkopen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 21:33
M@rco
M@rco is offline
Of geef even het model en typenummer van je huidige modem (diegene die het doet, dus), dan kunnen we daaraan ook wel zien of je nou een Annex A- danwel Annex B-modem nodig hebt...
Oud 24-02-2008, 09:16
It is I Le Clerc
Marco je zit te knoeien. Sorrie als ik het zo zeg.
Je hebt geen kijk op wat je nodig hebt en bovendien weet je het niet in te stellen.
Hebben jullie een wit NT1 kastje hangen waar de telefoon het huis binnenkomt en hangt er een telefooncentrale bijv. Quattrovox.
Hebben jullie meerdere telefoonnummers al dan niet in gebruik.
Zo ja dan hebben jullie ISDN en zul je inderdaad een Modem/router Annex B moeten kopen.
Annex B staat voor ISDN.
Als je een Linksys router koopt zit er een setup cd bij die je vragen stelt over het soort verbinding die je hebt.
Als je die wizard simpelweg volgt gaat het absoluut werken.
Het Speedouch modem dat eerder is opgegeven is niet wireless dus je kunt daar geen draadloze verbinding mee opzetten.
Als jij nou een lijstje maakt van wat je precies wilt met de nieuwe Modem/router dan kunnen wij je wel wat types opgeven die geschikt zijn voor je maar het allerbelangrijkste in eerste instantie is om te weten of jullie analoog of via ISDN bellen.

Laatst gewijzigd op 24-02-2008 om 09:18. Reden: taalfout
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 18:13
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Marco je zit te knoeien. Sorrie als ik het zo zeg.
Je hebt geen kijk op wat je nodig hebt en bovendien weet je het niet in te stellen.
En wie ben jij dan wel niet om mij dat te vertellen?

Ik weet prima wat er nodig is en hoe het ingesteld moet worden. Met de mogelijkheid dat de TS ISDN heeft had ik alleen inderdaad geen rekening gehouden.Tja.

Citaat:
Het Speedouch modem dat eerder is opgegeven is niet wireless dus je kunt daar geen draadloze verbinding mee opzetten.
De TS wíl helemaal geen wireless. En dan tegen mij zeggen dat ík zit te "knoeien"
Oud 24-02-2008, 21:25
lucy48
lucy48 is offline
Ik wil inderdaad geen draadloos, en heb inderdaad ISDN. Dat wist ik wel, ik had alleen geen idee dat dat invloed had op welk modem/router ik zou moeten kiezen.
Nu weet ik inmiddels wel wat ik moet hebben, maar ik heb het idee dat deze apparaten nogal zeldzaam zijn...
Oud 24-02-2008, 21:32
lucy48
lucy48 is offline
Deze bijvoorbeeld? http://www.routershop.nl/products/be...er-annex-b.htm

Pfff, best duur...
Oud 25-02-2008, 08:04
]{ing
]{ing is offline
http://tweakers.net/pricewatch/cat/5...&orderSort=asc

http://www.zercom.nl/index.php?p=35&...=1&s=1&a=75496

Deze kost al de helft. Ik heb hier zelf Zyxel, wel over te spreken. Maar niet goedkoper dan 80 euro dus.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 08:50
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Deze bijvoorbeeld? http://www.routershop.nl/products/be...er-annex-b.htm

Pfff, best duur...
Deze dan?

http://www.routershop.nl/products/be...prt-switch.htm
Oud 25-02-2008, 08:56
It is I Le Clerc
Citaat:
En wie ben jij dan wel niet om mij dat te vertellen?

Ik weet prima wat er nodig is en hoe het ingesteld moet worden. Met de mogelijkheid dat de TS ISDN heeft had ik alleen inderdaad geen rekening gehouden.Tja.

De TS wíl helemaal geen wireless. En dan tegen mij zeggen dat ík zit te "knoeien"
Was al bang dat je het verkeerd zou opvatten. Je hebt een USB modem waarvan iedereen weet dat je daar geen router achter kunt zetten. Daarna koop je een Annex A modem en kom je erachter dat jullie ISDN hebben. Dat noem ik knoeien en daar bedoel ik mee als je eerder informatie was gaan zoeken had het allereerst allang gedraaid en te tweede had je niet al die moeite van kopen en weer terugbrengen hoeve doen.
Ik zeg niet dat je een knoeier bent want ken je helemaal net maar dit komt knoeierig over.
Nogmaals ik heb geen enkele intentie om je te kakken te zetten maar vindt het gewoon zonde van alle tijd en moeite die je erin stopt.
En dat je geen wireless wilt is verder niet belangrijk. Wel of geen wireless je hebt een ISDN modem/router nodig.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 08:58
It is I Le Clerc
Kijk eens op Marktplaats.
Daar worden diverse modem/routers voor ISDN aanbeboden en vaak voor een heel leuk laag bedrag.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 09:53
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Was al bang dat je het verkeerd zou opvatten. Je hebt een USB modem waarvan iedereen weet dat je daar geen router achter kunt zetten. Daarna koop je een Annex A modem en kom je erachter dat jullie ISDN hebben. Dat noem ik knoeien en daar bedoel ik mee als je eerder informatie was gaan zoeken had het allereerst allang gedraaid en te tweede had je niet al die moeite van kopen en weer terugbrengen hoeve doen.
Ik zeg niet dat je een knoeier bent want ken je helemaal net maar dit komt knoeierig over.
Nogmaals ik heb geen enkele intentie om je te kakken te zetten maar vindt het gewoon zonde van alle tijd en moeite die je erin stopt.
En dat je geen wireless wilt is verder niet belangrijk. Wel of geen wireless je hebt een ISDN modem/router nodig.
Uuuhm, maar nu lijkt het wel of Marco de schuld krijgt dat ík twee keer een verkeerde router hebt gekocht
Oud 25-02-2008, 09:54
lucy48
lucy48 is offline
Ohja, die had ik niet eens gezien
Oud 25-02-2008, 09:57
lucy48
lucy48 is offline
Reageren

Regels voor berichten