Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2008, 16:39
crazydutch1989
crazydutch1989 is offline
Hello!

Ik doe nu 5havo met het profiel N&G+economie1. Ik ben goed in talen en economie en ik ben wat minder goed in de exacte vakken. Ik ben vorig jaar gezakt op wi, na en sk, maar dat kwam omdat ik te makkelijk over school dacht. Nu ik het jaar over doe gaat het stukken beter, ik maak mijn huiswerk, vraag dingen zodra ik ze niet snap en sta nu overal voldoende voor.

Nu zit ik te twijfelen; moet ik een economische vervolgopleiding kiezen omdat ik daar goed in ben, of een medische opleiding met wat exacte vakken waar ik wat minder goed in ben maar wel die kant op wil???

Heeft 1 van jullie moeite met exacte vakken maar toch zo'n opleiding gekozen? En hoe is je dat afgegaan? Ik zou graag wat advies willen....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2008, 17:36
Verwijderd
Voor zover ik weet zul je niet veel met exacte vakken te maken krijgen bij medische opleidingen, zeker niet op hbo-niveau.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 20:55
Nighthawq
Nighthawq is offline
Economie kan je ook aardig exact maken dmv econometrie. Iig, ga iets studeren waar toekomst in zit en dat je leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 21:03
crazydutch1989
het probleem is dat ik heel erg twijfel en ik wil graag een medische opleiding doen zodat ik een goede basis heb, want als ik later kinderen heb dan wil ik graag cursussen volgen zodat ik een alternatieve geneeswijzen praktijk kan beginnen

HBO verpleegkunde leek me nix...het enige wat me een beetje aansprak was medisch beeldvormende en radiotherapeutische technieken....maarjah das wel technisch...met exacte vakken
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 21:07
Nighthawq
Nighthawq is offline
Je zou ook beide opleidingen kunnen doen, of een ervan in deeltijd.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 21:08
crazydutch1989
Citaat:
Je zou ook beide opleidingen kunnen doen, of een ervan in deeltijd.
welke opleidingen bedoel je?

(tis al laat)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 21:10
Nighthawq
Nighthawq is offline
Citaat:
welke opleidingen bedoel je?

(tis al laat)
Meer in het algemeen: iets economisch en iets medisch.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 21:16
crazydutch1989
hmm als ik dat intyp bij google krijg ik zorgmanagement dr uit....dat spreekt me niet echt aan...

volgens mij moet ik maar eens bij mn decanen gaan buurten....
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 21:21
Nighthawq
Nighthawq is offline
Ik bedoel twee compleet verschillende opleidingen, je lijkt me er wel slim genoeg voor.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 21:23
crazydutch1989
Citaat:
Ik bedoel twee compleet verschillende opleidingen, je lijkt me er wel slim genoeg voor.
hmm daar heb ik ook al over nagedacht, want een talen-economie opleiding zal me wel makkelijk af kunnen gaan heb ik het idee...maarjah ik moet dan eerst maar eens een antistress cursus volgen....
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 21:55
Verwijderd
Ik zou eens wat voorlichtingsdagen bezoeken als je twijfelt tussen zulke verschillende typen opleidingen, of heb je dat al gedaan? En ik zou niet zo snel iets doen wat me helemaal niet zou liggen, tenzij je er écht heel graag iets mee wil, dan ben je er vast wel gemotiveerd genoeg voor.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 22:55
Verwijderd
Citaat:
HBO verpleegkunde leek me nix...het enige wat me een beetje aansprak was medisch beeldvormende en radiotherapeutische technieken....maarjah das wel technisch...met exacte vakken
Er is iemand op het forum die dit studeert (Martino87). Je kan 'm vast wel een pm sturen voor meer informatie over hoe zwaar het is e.d.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten