Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2008, 10:01
Shikaga
Shikaga is offline
Wat vinden jullie van de broodtrommel? Is die alleen voor nerds of kan de broodtrommel ook cool zijn? Post hier je persoonlijke ervaringen met dit lunchgerei.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2008, 10:12
light fighter
light fighter is offline
Broodtrommels, middelbare school had ik er altijd een bij me. Later inderdaad overgestapt op de boterhamzakjes. Ik moet zeggen dat ik nu nog wel een broodtrommel heb maar meestal voor de makkelijk weg kies (boterhamzakjes). Maar dat mijn broodtrommel wel de hipste is want hij is van de tweenies.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 11:05
Larry Flint
Larry Flint is offline
Hmm broodtrommels had ik alleen op de basisschool maar ik vind het zo enorm milieuonvriendelijk om altijd boterhamzakjes te gebruiken dus als ik er aan denk gebruik ik een trommel. Zal me een worst wezen of het er raar uit ziet. Tis wel retepraktisch .
Oud 21-05-2008, 13:52
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik gebruik sinds de middelbare school eigenlijk altijd een broodtrommel. Ik vind het gewoon handig. Bovendien zijn plastic zakjes slechter voor het milieu en wordt je brood dan alsnog geplet in je tas.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 14:02
Calyx
Calyx is offline
Broodtrommeltje had ik in de eerste paar groepen van de basisschool, mijn moeder plakte dan altijd een briefje aan de binnenkant van de deksel. Zo leuk vond ik dat , ik moest namelijk heel vaak overblijven.
Later smeerde ik mijn brood zelf en gebruikte ik boterhamzakjes.
Toen ik naar de middelbare school ging had ik weer een trommeltje, nu zonder disney-figuren, maar ik was al een onzekere brugger en die opmerkingen hielpen niet dus toen weer zakjes.
Nu doe ik het altijd in een papierzakje. Ik koop namelijk fruit en die doe ik niet in plastic-, maar in papierzakjes in de supermarkt. Thuis gaat het fruit de koelkast in of op een schaal en die zakjes zijn nog prima. Daar doe ik mn brood dan in. Of in aluminiumfolie.
Het boeit me niet als anderen zo'n broodtrommel gebruiken, het is praktischer en beter voor milieu.

Zo dat was mijn broodtrommel-zakjes verleden.

Laatst gewijzigd op 22-05-2008 om 17:02.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 17:41
Verwijderd
Ik gebruik plastic zakjes maar vind het wel storend, onhandig - geplet brood - en slecht voor het milieu. Maar een broodtrommel is dan ook weer zowat. Ik vind het er niet echt stom uit zien maar dan loop je er mee enzo, terwijl je een zakje ook gewoon weg kunt gooien. Luiheid dus wel ja Misschien moet ik het toch nog eens proberen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 17:56
handschoen
handschoen is offline
Ik heb nog nooit echt nagedacht over broodtrommels en hoe dat in verband staat met imago. Maar hoezo zou een broodtrommel nerdy zijn?

Op de middelbare school gebruikte ik altijd een broodtrommel. Nu woon ik op 5 min. lopen van mijn hogeschool en dan eet ik tussen de middag meestal thuis. En anders neem ik m'n brood mee in plastic zakjes, al is dat eigenlijk helemaal niet zo handig. Misschien maar weer eens een broodtrommel kopen! Is ook wel handig als je bijv. een dagje weggaat ofzo.

Dit lijkt me trouwens ook wel handig eigenlijk. Ik neem nooit een banaan mee, omdat ik het er vervolgens niet meer zo smakelijk uit vind zien met al die bruine plekken. Maar dan zou dit dus wel een oplossing zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 17:57
Calyx
Calyx is offline
Oh dat bananendoosje lijkt me verschrikkelijk onhandig, niet elke banaan heeft dezelfde kromming enzo toch.
Oud 21-05-2008, 18:00
handschoen
handschoen is offline
Haha, ja, da's misschien ook wel weer zo! ;-)
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 18:13
ogendicht
ogendicht is offline
Ik had mijn moeder zown bananenbox cadeau gegeven en alle bananen passen er wel in hoor. Die box is namelijk best groot (en daardoor ook wel onhandig.. maar de bananen blijven heel he )
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 18:56
LRA
LRA is offline
Ik heb gewoon een broodbakje. Als ik een keer rechtstreeks uit school ergens heen ga neem ik wel even een zakje.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 10:23
Jon
Jon is offline
Citaat:
Ik heb nog nooit echt nagedacht over broodtrommels en hoe dat in verband staat met imago. Maar hoezo zou een broodtrommel nerdy zijn?
In mijn tijd was het gebruik van een broodtrommeltje iets wat je achterliet op de basisschool. Had je er op de middelbare school nog steeds een dan werd dat er snel uitgeramd. Maar misschien lag dat wel aan onze school..
Oud 22-05-2008, 11:41
Dith
Dith is offline
Citaat:
Ik had mijn moeder zown bananenbox cadeau gegeven en alle bananen passen er wel in hoor. Die box is namelijk best groot (en daardoor ook wel onhandig.. maar de bananen blijven heel he )
De bananen van de jumbo passen er hier niet in, die zijn te krom .
Maar mijn pa had ook altijd geplette bananen in zijn tas zitten en toen heb zo'n bananendoos voor hem gekocht en die neemt hij nu altijd trouw mee en hij is er echt lyrisch over hehe.
Oud 22-05-2008, 16:57
***ailá***
***ailá*** is offline
vroeger had ik wel een broodtrommeltje, die propte ik helemaal vol. Maar tegenwoordig (as in sinds de 2e klas van de middelbare school) vind ik dat die trommel zoveel plaats inneemt in mn tas. Nu op de universiteit vind ik dat nog steeds. Als ik veel les heb loop ik nog altijd rond met mn school-eastpak die vol met schriften en aantekeningen zit. Als ik microscopie heb ook mn histologieboek erbij gepropt. En mn stethoscoop en ooglamp, die ik ook in een doosje bewaar. Dus dan liever geen trommel. Ik hou niet van boterhamzakjes want het plet mn brood en mn brood schuift dan van elkaar waardoor ik het beleg bij elkaar moet graaien. Ik wikkel mijn brood altijd in aluminiumfolie.

even als toevoeging: hoe deden jullie dat met drinken? beker, flesje, pakje? Ik had zelf al vanaf ik klein ben altijd een pakje bij me omdat ik dat gwn weg kon gooien en omdat ik een talent had voor lekkende bekers in mn tas.
Oud 22-05-2008, 17:00
handschoen
handschoen is offline
Citaat:
In mijn tijd was het gebruik van een broodtrommeltje iets wat je achterliet op de basisschool. Had je er op de middelbare school nog steeds een dan werd dat er snel uitgeramd. Maar misschien lag dat wel aan onze school..
Ja, dat begrijp ik uit dit topic. Die ervaring heb ik niet gehad, maarja dat kan misschien ook wel aan mijn school/klas van toen liggen!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 17:29
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
even als toevoeging: hoe deden jullie dat met drinken? beker, flesje, pakje? Ik had zelf al vanaf ik klein ben altijd een pakje bij me omdat ik dat gwn weg kon gooien en omdat ik een talent had voor lekkende bekers in mn tas.
Op de basisschool nam ik nooit drinken mee naar school. Op de middelbare school kocht ik thee of nam ik een flesje drinken mee. Tegenwoordig neem ik ook altijd een flesje water of ranja mee in mijn tas. Die zit dan wel in een klein plastic tasje, zodat niet meteen mijn hele tas nat is als dat flesje lekt.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 17:37
Balance
Balance is offline
Ik had altijd een broodtrommel en daar werd nooit raar over gedaan ofzo
In folie is vies, want dan wordt je brood zacht.
En in boterhamzakjes is onhandig, want m'n brood kwam er altijd geplet en muffig uit.
Dus gewoon de broodtrommel

En met drinken: op de basisschool had ik zo'n schoolmelk-abonnement. En op de middelbare school kocht ik melk in de kantine.

Tegenwoordig neem ik nooit brood mee naar college en op m'n stage ligt brood en beleg waar ik van mag eten.
Oud 22-05-2008, 18:51
Verwijderd
ik neem nooit brood mee, ik koop altijd in de kantine.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 21:03
Rogue562
Rogue562 is offline
Ik gebruikte vroeger van die tupperwarebakjes als broodtrommel, propte er meestal nog wat fruit bij de boterhammen, met als resultaat misvormde boterhammen en appels onder het broodkruim. Verder dan dat geen problemen mee gehad.
Nu gebruik ik eigenlijk alleen nog maar boterhamzakjes, handig en nemen ze niet veel plaats in beslag maar mijn brood komt er bedroevend uit. Warm en klef en verkruimeld.
Misschien moet ik toch maar weer aan de broodtrommel..
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 00:23
Breg
Breg is offline
Doort dit topic heb ik vandaag mijn broodtrommel weer eens opgezocht . Het blijft eigenlijk best handig; geen geplet brood waarbij op de een of andere manier ook de buitenkant van het brood onder de jam of hageslag komt te zitten. Het enige is inderdaad dat een broodtrommel meer ruimte in neemt, maar wat wel weer handig is, is dat na het eten van bv. een banaan of anders fruit wat gepeld moet worden de schillen in de broodtrommel kunnen als er geen prullenbak in de buurt is...
Ik denk eerlijk gezegd niet dat een broodtrommel cool is, maar een broodtrommel hoort gewoon handig te zijn, niet meer en niet minder.
Oud 23-05-2008, 08:16
Verwijderd
Een broodtrommel neemt zo enorm veel plek in in je tas (telveel als je al veel mee moet nemen ) en daarbij maakt het niets uit of ie vol of leeg is, wat ik erg onhandig vind... Ondanks dat het slecht is voor het milieu ben ik van de boterhamzakjes. Op de basis- en middelbare school had ik voor drinken volgens mij pakjes, nu neem ik vrijwel altijd een flesje mee (wat dan wel weer beter is voor het milieu ).
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 12:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb nog steeds mijn broodtrommel van de basisschool, met beertjes Heb een poging gedaan om er stickers overheen te plakken of het eraf te krabben maar nu boeit het me niet meer zo. De maat is prima want al het brood past er in. Boterhamzakjes gebruik ik heel soms, idd als mijn tas erg vol zit, anders altijd mijn broodtrommel, al sinds de basisschool. Ik vind zakjes slecht voor het milieu en je brood wordt echt minder lekker. Voor drinken nam ik op de middelbare school altijd blikjes mee of ik kocht drinken, op de Hogeschool kocht ik wat en nam ik een flesje of blikje mee, nu neem ik een flesje water mee en een pakje drinken voor 's middags.
Oud 25-05-2008, 21:53
Verwijderd
ik sloop broodtrommels altijd omdat ik mn tas altijd neersmijt
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 11:58
Vohjkd
Vohjkd is offline
Leuk.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 17:50
KiMZz
KiMZz is offline
Ik neem tegenwoordig nooit brood of iets mee, aangezien ik niet meer naar school ga, op donderdagavond werk en dan ergens iets haal en op zaterdag gewoon tussendoortjes eet.

Overigens had ik op de basisschool wel een broodtrommel en als ik moest overblijven kreeg ik van mijn moeder altijd boterhammen en iets lekkers voor daarna, bijvoorbeeld een minimarsje, in een broodtrommel

Op de middelbare school had ik eerst wel een broodtrommel maar daar ben ik vanaf gestapt en op de plastic zakjes over gegaan.
Oud 26-05-2008, 20:01
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Dit lijkt me trouwens ook wel handig eigenlijk. Ik neem nooit een banaan mee, omdat ik het er vervolgens niet meer zo smakelijk uit vind zien met al die bruine plekken. Maar dan zou dit dus wel een oplossing zijn.
Zo één heb ik. Een gele van Bever sport.
Ik heb hem al ruim een jaar en tot nu toe pastte elke banaan, behalve ééntje.
Tegenwoordig gebruik ik hem niet zoveel meer. Dezelfde reden als een broodtrommel: het is heel handig, tot het moment dat hij leeg is en hij nog steeds veel ruimte inneemt in je tas. Dus een banaan eet ik meestal rond 11 uur en dan is hij meestal nog niet geplet. Als ik hem 's middags pas wil gaan eten, nemen ik de trommel wel mee. Ook een voordeel: schil kan er zo weer in, voor als je geen prullenbak hebt.
Oud 27-05-2008, 22:38
Giles
Giles is offline
Ach ja, daar schaamde ik me voor, tot ik alto werd en het luidruchtig aan iedereen toonde

Lunchtrommels zijn handig omdat het brood en al het andere inzittende niet geplet wordt, maar het neemt wel veel ruimte in. Ik recycle al jaren boterhamzakjes dus.
Oud 28-05-2008, 07:33
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Ik heb een broodtrommel en gebruikte die ook eigenlijk altijd, omdat ik broodzakjes idd nogal slecht voor 't milieu vind. Maar de laatste tijd gebruik ik toch weer zakjes, en dan idd omdat ik bang ben dat het anders stom of raar gevonden word...
Maar misschien moet ik me daar maar niks van aantrekken!
Nouja, ik ben iig voor de broodtrommel
Oud 28-05-2008, 08:36
Martine1986
Martine1986 is offline
ik vind geplet brood lekker dus gebruik ik altijd boterhamzakjes.
Oud 28-05-2008, 12:26
amor
amor is offline
Op de basisschool had ik nooit brood mee. Ik nam altijd een liga mee met een beker drinken. Tussen de middag ging ik naar huis om middag te eten.
Op de middelbare school had ik de eerste 2 jaar wel een broodtromel mee. Daarna nam ik geen brood meer mee. Ik kwam altijd rond 3 uur of eerder thuis en dan at ik thuis brood.
Nu neem ik altijd boterhamzakjes mee, vind ik veel handiger
Reageren

Regels voor berichten