Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2006, 00:53
Magican
Magican is offline
Heb jij ook een té witte huid die enkel de kleuren wit en rood kent? Hoor jij ook steeds 'Duo Penotti' en wil men altijd kleuren vergelijken met jou? Ja?

Ga mij dan maar vertellen hoe jij met je huidskleur omgaat deze zomer.
Oud 07-05-2006, 00:58
vosje16
vosje16 is offline
Lijkt wel een reclamespotje...enkel dat ze dan de oplossing bieden en niet vragen

Ik zit in ieder geval ook met dat probleem...en wat nog vervelender is, is dat ik donker haar heb, waardoor het contrast nog meer opvalt

'k Heb wel eens gedacht aan die zelfbruinende producten, maar ik ben dan bang dat mijn huid niet egaal bruin zal zijn en 'k zie het ook niet zitten om dat spul over heel mijn lichaam te wrijven/spuiten...
Oud 07-05-2006, 08:00
Kali
Kali is offline
Ik heb willen horen dat zonnebank een soort eerste "bruine" laag zet waardoor je beter kan bruinen...
Geen idee of het echt zo is, ik ben een makkelijke bruiner.
Oud 07-05-2006, 08:21
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik probeer het rustig op te bouwen, dat ik niet meteen te lang in de zon zit (helaas op dag 1 al mislukt, ik heb al verbrande schouders nu). En verder vooral veel zonnebrandcreme (factor 30) smeren en op het heetst van de dag uit de zon blijven of een shirtje aan.
Oud 07-05-2006, 08:35
Verwijderd
Dove Sunshine Lotion. Dat is niet zo extreem als 'echte' zelfbruinende cremes, maar zorgt er wel voor dat mijn benen niet meer lichtgevend wit zijn.
Oud 07-05-2006, 10:14
Neiu
Neiu is offline
Och, met blond haar en groene ogen lijkt een bleke huid niet zo raar, maar het is wel vervelend als mensen je de hele tijd vragen of je niet eens naar buiten moet omdat je wss toch de hele tijd binnen hebt gezeten met dit mooie weer...
Ik probeer er vooral niet over na te denken en hoop dat ik een beetje gekleurd ben voordat ik terug ga naar Nederland over twee maanden Zelfbruiners heb ik wel geprobeerd, maar dat ziet er niet uit (rare kleur bruin, bruine benen en witte armen ) Als ik in de zon zit: smeren met factor 20 of 30 en iets lichts en duns zoals een shawl over mijn schouders tijdens de heetste uren van de dag.

@ Katje: wat doet Dove Sunshine Lotion precies? Is het een zelfbruiner?
Oud 07-05-2006, 10:31
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben ontzettend wit en word heel snel rood (aangezien ik te eigenwijs ben om me in te smeren) en daarna maar een piepklein beetje bruin. Als ik maar vaak genoeg zon word ik wel wat bruiner.
Oud 07-05-2006, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Neiu schreef op 07-05-2006 @ 11:14 :

@ Katje: wat doet Dove Sunshine Lotion precies? Is het een zelfbruiner?
'Voor een geleidelijke opbouw van een subtiele bruintint.' Het is een bodylotion met een bescheiden hoeveelheid zelfbruinende bestanddelen. Je word er dus niet acuut oranje van, maar de scherpe kantjes van het wit zijn eraf zeg maar Verkrijgbaar voor de lichte/normale en normale/donkere huid, en hij ruikt ook nog eens lekker. [/reclame]
Oud 07-05-2006, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Neiu schreef op 07-05-2006 @ 11:14 :
(bruine benen en witte armen )
Ook als je ook je armen er mee insmeert...? (Het lijkt mij nogal logisch dat je het wel overal wat je ziet moet smeren als je het gebruikt. Als je alleen met je benen in de zon ligt en niet met je armen ziet het er ook apart uit.)

Ik heb pas een keer Dove Sunshine Lotion van m'n zusje gebruikt. Ik ga het denk ik zelf gewoon maar kopen, dan kan ik het echt proberen (na één keer merk je niet zoveel effect). (Die voor de normale/donkere huid moet je volgens mij alleen gebruiken als je echt al wat donkerder bent van jezelf, anders wordt je alsnog oranje. (Dat had een meisje uit mijn klas en zo heel wit is zij niet.))
Oud 07-05-2006, 10:54
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-05-2006 @ 11:49 :
Ook als je ook je armen er mee insmeert...? (Het lijkt mij nogal logisch dat je het wel overal wat je ziet moet smeren als je het gebruikt. Als je alleen met je benen in de zon ligt en niet met je armen ziet het er ook apart uit.)
Nee, die smeer ik er meestal niet mee in, omdat mijn armen nog wel iets bruiner willen worden. Het zijn vooral mijn benen die weigeren pigment aan te maken, vandaar.
Maar ik zal eens op zoek gaan naar Dove Sunshine Lotion, het klinkt best goed.
Oud 07-05-2006, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Neiu schreef op 07-05-2006 @ 11:54 :
Nee, die smeer ik er meestal niet mee in, omdat mijn armen nog wel iets bruiner willen worden. Het zijn vooral mijn benen die weigeren pigment aan te maken, vandaar.
Als je armen dan raar wit blijven in vergelijking met je benen, waarom zou je ze dan niet ook insmeren? Ze krijgen er verder niets van. (Ja, soms een raar kleurtje, maar dat geldt ook voor je benen en beter beiden dan één van de twee en dan nog het verschil bruin/wit. )
Oud 07-05-2006, 11:00
Verwijderd
Ik had ook van die lichtgevende witte benen, en ik moest en zou een rokje aan (want anders blijven ze wit), dus heb ik eerst dat Summer Beauty spul van Nivea over m'n hele lichaam gesmeerd (lijkt vast super veel op Dove Sunshine Lotion) en een dag later was ik niet meer lichtgevend 't Viel me wel meteen op dat ik bruiner was geworden van het spul, maar het is veel veel subtieler dan 'professionele' zelfbruiners, daar is altijd het gevaar dat je oranje met vlekjes wordt, hierbij niet. Nu kan ik goed de zon in om die op te vangen, dat gaat prima (maar ik ben een makkelijke bruiner, verbrand echt super moeilijk).

Zonnebank en daarna goed smeren kan ook helpen; dan word je een beetje getint, maar verbrand je niet.
Oud 07-05-2006, 11:03
Stefanie
Stefanie is offline
Die andere zelfbruiners vind ik eng Als je net iets teveel opsmeert word je aan de ene kant geel en andere kant superbruin

Laatst gewijzigd op 07-05-2006 om 11:06.
Oud 07-05-2006, 11:18
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik lig in de zomer elke dag op het strand met de illusie toch bruin te worden.
Oud 07-05-2006, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 07-05-2006 @ 12:03 :
Die andere zelfbruiners vind ik eng Als je net iets teveel opsmeert word je aan de ene kant geel en andere kant superbruin
Ik weet nog dat een klasgenootje van mij op de middelbare school zich had ingesmeerd met dat spul. D'r gezicht, armen en benen. Dat was een grote mislukking Haar gezicht was echt helemaal bruin, behalve rond haar ogen. En haar nek was oranje, met vlekken. Haar armen waren egaal bruin, dus ook aan de onderkant en de handpalmen (dat ziet er monsterlijk uit ) en haar benen waren bruin met oranje strepen. Ik snap niet dat ze naar school is gegaan daarna Ik zou echt in bad liggen te schrobben tot het weg is.

Maar dat gebeurd niet met Nivea of Dove
Oud 07-05-2006, 12:11
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-05-2006 @ 11:57 :
Als je armen dan raar wit blijven in vergelijking met je benen, waarom zou je ze dan niet ook insmeren? Ze krijgen er verder niets van. (Ja, soms een raar kleurtje, maar dat geldt ook voor je benen en beter beiden dan één van de twee en dan nog het verschil bruin/wit. )
Ghe, dat bedacht ik me na dat 'drama' ook ja Nou ja, iig geen zelfbruiners meer voor mij, ik ga op zoek naar Dove

Edit: ik vroeg me net af, zouden er ook jongens zijn die zelfbruiners gebruiken?
Oud 07-05-2006, 12:39
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Ja, dat heb ik ook. Ik word gewoon niet bruin, mn armen en schouders nog wel, maar mijn benen blijven bijna dezelfde kleur. Ik was 4 maanden in Afrika, toen ik terug kwam was een vriendin net een week naar Malta geweest en zij was bruiner dan ik .
Ik doe gewoon altijd broeken aan, ik heb toch een hekel aan de zomer, en ik hoop dat het weer snel herfst wordt .

Edit: die dove sunshine lotion, heeft de bodyshop ook zoiets? Het is wel heel arrogant om konijntjes dood te laten gaan omdat je zelf zo graag bruin wilt zijn.
Oud 07-05-2006, 12:48
remy476
remy476 is offline
lekkah bruin worden. Ik ga in totaal 27 dagen naar spanje dus dat moet wel lukken
Oud 07-05-2006, 13:17
Vice
Vice is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 07-05-2006 @ 12:18 :
Ik lig in de zomer elke dag op het strand met de illusie toch bruin te worden.
Dat is best wel slecht voor je huid.
Oud 07-05-2006, 13:52
Verwijderd
Ik ben behoorlijk bleek, (ben blond en heb lichte ogen) en mijn huid wil nooit bruin worden, maar slaat met liefde de bruine stap over en gaat meteen naar rood.
Van wat zon krijg ik bultjes, die jeuken en het duurt een paar dagen voordat ze weggaan. Tegn de bultjes gebruik ik calendula zalf, dan jeukt et niet zo erg.

Ik smeer mezelf regelmatig (om de 2u) in, vanaf het moment dat ik 's ochtends uit de douche kom tot 's avonds wanneer ik me weer ga douchen en niet meer buiten kom.
Ik gebruik nu nog factor 30, maar ben van plan om morgen naar de apotheek te gaan om iets van factor 50 oid te vragen.

Zonnebanken is voor mij geen optie, daar krijg ik blaren van. Ik begin niet aan al die zelfbruinende meuk, dat is teveel gedoe, ik accepteer gewoon dat ik niet bruin ben en probeer nooit tussen 12 en 15u in de zon/buiten te lopen. En als ik dat wel doe, smeer ik me nog meer in en trek ik een tshirt aan, niet iets met blote schouders.
Oud 07-05-2006, 16:38
Jolene
Jolene is offline
ik krijg alleen maar nog meer sproeten
Oud 07-05-2006, 17:07
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
Katje schreef op 07-05-2006 @ 09:35 :
Dove Sunshine Lotion. Dat is niet zo extreem als 'echte' zelfbruinende cremes, maar zorgt er wel voor dat mijn benen niet meer lichtgevend wit zijn.
Same here .

Ik heb nog nooit zelfbruiner gebruikt, dat durf ik niet .

Ik wilde een beetje kleuren vooraf met behulp van onze zonnebank. Na een week was er nog steeds geen enkel (positief) effect - ik kreeg er puistjes van - zichtbaar, dus dat plan heb ik maar opgegeven.

Maar ik ben nu - na 4 dagen - best wel blij met die Dove Sunshine Lotion .
Oud 07-05-2006, 17:09
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
Neiu schreef op 07-05-2006 @ 13:11 :
Edit: ik vroeg me net af, zouden er ook jongens zijn die zelfbruiners gebruiken?
De vader van m'n vriend gebruikt zelfbruiner voor z'n gezicht .
Oud 07-05-2006, 17:09
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Mijn lichaam is nog steeds bruin van vorige zomer.
Oud 07-05-2006, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Lautitia schreef op 07-05-2006 @ 18:07 :
Same here .

Ik heb nog nooit zelfbruiner gebruikt, dat durf ik niet .

Ik wilde een beetje kleuren vooraf met behulp van onze zonnebank. Na een week was er nog steeds geen enkel (positief) effect - ik kreeg er puistjes van - zichtbaar, dus dat plan heb ik maar opgegeven.

Maar ik ben nu - na 4 dagen - best wel blij met die Dove Sunshine Lotion .
Heb je het ook elke dag gesmeerd? Ik heb één keer gesmeerd met Nivea Summer Beaty lotion en zag de dag erna meteen resultaat. Ik durf niet elke dag te smeren, straks word ik raar bruin
Oud 07-05-2006, 17:50
Hulk
Hulk is offline
MELANOTAN
Oud 07-05-2006, 18:01
lennuzz
lennuzz is offline
Citaat:
Hulk schreef op 07-05-2006 @ 18:50 :
MELANOTAN
klinkt behoorlijk eng verbruining van de billen als bijwerking???

ontopic:
je moet in oktober al beginnen met zonnebanken en idd Dove sunshine kopen en gebruiken
Oud 07-05-2006, 18:13
Stevill
Stevill is offline
Pro-tan
Oud 07-05-2006, 18:18
Verwijderd
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 07-05-2006 @ 19:13 :
Pro-tan
Daar word je vast zo'n vies glimmend bruin mannetje (of vrouwtje ) van
Oud 07-05-2006, 18:22
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-05-2006 @ 19:18 :
Daar word je vast zo'n vies glimmend bruin mannetje (of vrouwtje ) van
Ligt eraan hoeveel(lagen) je opspuit.
Oud 07-05-2006, 18:37
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-05-2006 @ 18:29 :
Heb je het ook elke dag gesmeerd? Ik heb één keer gesmeerd met Nivea Summer Beaty lotion en zag de dag erna meteen resultaat. Ik durf niet elke dag te smeren, straks word ik raar bruin
Ik heb het tot nu toe wel nog elke dag gebruikt. Ik zag wel vanaf de eerste dag al enigzins resultaat .

Vanmorgen zag ik dat m'n armen en m'n bovenbenen het eigenlijk niet meer zo nodig hebben, daarom smeer ik het de komende dagen alleen nog maar op m'n onderbenen.
Oud 07-05-2006, 21:40
tja...
tja... is offline
Hoe lang blijft die dove sunshine lotion eigenlijk zitten?? Mij lijkt dat zo'n soort bodylotion maar heel erg tijdelijk is, voor een dagje ofzo, of valt dat wel mee??
Oud 07-05-2006, 22:17
OwL
OwL is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 07-05-2006 @ 18:09 :
Mijn lichaam is nog steeds bruin van vorige zomer.
bij mij blijft het ook ongeveer 9 maanden, maar daarna vervaagd het wel... maakt niet uit, net weer 2 dagjes aan het strand gelegen... voila ben weer bruin

(mijn broertje daarentegen heeft rood haar en moet minstens factor 30 hebben om er zonder blaren vanaf te komen )
Oud 07-05-2006, 22:40
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-05-2006 @ 12:27 :
Ik weet nog dat een klasgenootje van mij op de middelbare school zich had ingesmeerd met dat spul. D'r gezicht, armen en benen. Dat was een grote mislukking Haar gezicht was echt helemaal bruin, behalve rond haar ogen. En haar nek was oranje, met vlekken. Haar armen waren egaal bruin, dus ook aan de onderkant en de handpalmen (dat ziet er monsterlijk uit ) en haar benen waren bruin met oranje strepen. Ik snap niet dat ze naar school is gegaan daarna Ik zou echt in bad liggen te schrobben tot het weg is.

Wegwassen lukt inderdaad niet Dáárom vind het zo eng

En bruin op je handpalmen Neeee!
Oud 07-05-2006, 23:27
Verwijderd
Ik krijg sproetjes en word heel lichtbruin (oftewel de kleur die normale mensen in de winter hebben), en ik vind het prima hoor. Bruine huid en rood haar, dat staat toch niet.
Oud 08-05-2006, 07:43
Verwijderd
ik ben ook best bleek voor mijn doen maar mijn voordeel is dat ik al genoeg heb aan 5 min zon om te verkleuren en dat ik heeeeeel moeilijk verbrand
Oud 08-05-2006, 11:19
Verwijderd
Ik ben van mezelf al redelijk getint. Ben wel 2x onder de zonnebank geweest, maar verder ook niet. Ik ga niet lopen smeren met zelfbruiners (al maken jullie die Dove dinges wel heel aantrekkelijk hier ) maar zodra ik zon zie loop ik in rokjes en shirtjes, dus dat komt wel goed.
Nadeel vindt ik alleen wel mijn sproetjes die dan opeens weer tevoorschijn komen. Een Indo/Molukker met sproeten, geen gezicht vindt ik zelf, maar anderen schijnen het dan weer schattig te vinden
Oud 08-05-2006, 11:55
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-05-2006 @ 12:27 :

Vraagje: geven die producten geen vlekken af aan je kleding als je bijvoorbeeld een beetje zweet?
Oud 08-05-2006, 17:30
mepsteen
mepsteen is offline
makkelijk(heb het zelf niet, maar toch) : Veel zonnebrandcréme, en veel in de zon liggen, bruin word je dan wel, en dan gaat het wat beter en verbrand je ook minder snel
Oud 08-05-2006, 18:53
borboleta
borboleta is offline
He, mag ik even een paar vragen stellen over die dove. Moet je dat dan helemaal overal smeren, dus ook helemaal je armen, en je hoofd? Geeft het geen extra bruine vlekken als je bijvoorbeeld ergens iets meer hebt zitten, en het dan weer afspoelt? En mijn armen worden wel behoorlijk bruin, maar kan ik het dan ook gewoon op mijn benen smeren? Of maakt dat groot verschil?
Oud 09-05-2006, 08:48
lennuzz
lennuzz is offline
Citaat:
borboleta schreef op 08-05-2006 @ 19:53 :
He, mag ik even een paar vragen stellen over die dove. Moet je dat dan helemaal overal smeren, dus ook helemaal je armen, en je hoofd? Geeft het geen extra bruine vlekken als je bijvoorbeeld ergens iets meer hebt zitten, en het dan weer afspoelt? En mijn armen worden wel behoorlijk bruin, maar kan ik het dan ook gewoon op mijn benen smeren? Of maakt dat groot verschil?
dat is het leuke eraan: hoe vaker je het smeert hoe duidelijker de teint wordt.. de eerste keer krijg je gewoon een zomers glansje ipv een geverfd lichaam.
mijn armen zijn ook niet zo spierwit maar mijn benen wel dus ik smeer dat alleen op mijn benen zodat er een beetje een zomers iets overheen komt, wat ze meteen geschikt maakt om mee in de zon te gaan (zonder dat t licht geeft idd)
en blijf je elke dag smeren dan ga je wel verschil zien
Oud 09-05-2006, 09:06
woezel
woezel is offline
ik word snel bruin en ik krijg een enorme sproeten neus. daar kan ik wel mee leven eigenlijk.
verder vind ik het heel gaaf om te patsen dat mn sandalen nu al in mn voeten staan.
Oud 09-05-2006, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Schranktür schreef op 08-05-2006 @ 12:55 :
Vraagje: geven die producten geen vlekken af aan je kleding als je bijvoorbeeld een beetje zweet?
Nee, 't spul trekt heel goed in, en dat is een nadeel; je krijgt het er echt super moeilijk af. Bij Nivea en Dove lotions is dat niet zo; de tint is telkens heel minimaal, dus je kan heel goed zelf bepalen hoe donker je het wil hebben. Met zo'n echte zelfbruiner is dat veel moeilijker.
Het Dove en Nivea spul trekt ook goed in, gewoon inmasseren tot het weg is. Dan geeft het ook niet af op je kleren ofzo.
Oud 09-05-2006, 11:03
lennuzz
lennuzz is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-05-2006 @ 11:25 :
Nee, 't spul trekt heel goed in, en dat is een nadeel; je krijgt het er echt super moeilijk af. Bij Nivea en Dove lotions is dat niet zo; de tint is telkens heel minimaal, dus je kan heel goed zelf bepalen hoe donker je het wil hebben. Met zo'n echte zelfbruiner is dat veel moeilijker.
Het Dove en Nivea spul trekt ook goed in, gewoon inmasseren tot het weg is. Dan geeft het ook niet af op je kleren ofzo.
wel eerst een tijdje zonder kleren rondlopen.
das sowieso leuk
Oud 10-05-2006, 06:46
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-05-2006 @ 11:25 :
Nou, ik heb het geprobeerd en nu heb ik allemaal rare bruine strepen op mijn benen. Ik heb gisteren al flink mijn benen gewassen, maar het zit er nog...

Moet het er echt afslijten?

Iemand nog een fles hebben van die troep trouwens? Het is echt niets voor mij.
Oud 10-05-2006, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Schranktür schreef op 10-05-2006 @ 07:46 :
Nou, ik heb het geprobeerd en nu heb ik allemaal rare bruine strepen op mijn benen. Ik heb gisteren al flink mijn benen gewassen, maar het zit er nog...

Moet het er echt afslijten?

Iemand nog een fles hebben van die troep trouwens? Het is echt niets voor mij.
Na een dag is het al minder, dus maak je geen zorgen. Heb je het wel goed ingesmeerd? Tot het melkige echt weg was? Ik heb nergens strepen...
Oud 10-05-2006, 09:38
Amma
Amma is offline
Heb je het wel overal evenveel goed ingemasseerd?

En verder lees ik alleen maar goede reacties over dat Dove spul, misschien ook iets voor mij aangezien ik ook bijna licht geef.
Maar worden sproeten er niet alleen maar donkerder van?
Oud 10-05-2006, 09:38
Verwijderd
Ik ben ook heel wit en word gewoon niet bruin, hoeveel uur ik ook in de zon lig.
Ik verbrand ook niet.

Mijn huid wil gewoon wit zijn denk ik.
Ik had een leer zelfbruiner gekocht, totaal geen resultaat. Ik bleef gewoon wit =/
Oud 10-05-2006, 10:25
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Hecatomb schreef op 10-05-2006 @ 10:38 :
Ik ben ook heel wit en word gewoon niet bruin, hoeveel uur ik ook in de zon lig.
Ik verbrand ook niet.

Mijn huid wil gewoon wit zijn denk ik.
Ik had een leer zelfbruiner gekocht, totaal geen resultaat. Ik bleef gewoon wit =/
ik werd er een garnaal van
ik accepteer het maar gewoon
Oud 10-05-2006, 21:47
cagie
cagie is offline
Heb naar aanleiding van dit topic ook maar eens nivea summer beauty gebruikt. Aangezien mijn benen na een heel weekend zon nog steeds wit waren, zelfs niet eens verbrand. Maar helaas reageert mijn huid niet echt lief op het spul. Heb rode bultjes en het jeukt en brand. Ben blij dat ik voor de zekerheid eerst maar een klein stukje van mijn huid heb gedaan aangezien ik wel vaker allergisch reageer op body lotions...
Topic gesloten

Regels voor berichten