Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2008, 04:36
Breg
Breg is offline
Ik studeer momenteel in de VS en heb hier ook een bankrekening geopend. De afgelopen maanden is de waarde van de dollar van ongeveer 0.64 euro naar 0.74 euro. Met andere woorden: het geld dat ik op mijn Nederlandse rekening heb staan wordt hier steeds minder waard. Nu vroeg ik me af wat handig is: geld overzetten naar mijn Amerikaanse rekening voor het geval de dollar verder stijgt, of het geld op mijn Nederlandse rekening laten staan, want misschien daalt de dollar wel weer.

Misschien is hier sowieso niets zinnigs op te antwoorden omdat het beide kanten op kan gaan, maar ik hoopte dat mensen met wat economisch inzicht misschien een zinnig antwoord kunnen geven...
Oud 08-10-2008, 10:12
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
De dollar is al tijden aan het dalen geweest. Momenteel is de euro dus nog steeds meer waar dan de dollar, dus overzetten is wat dat betreft niet het slimste idee.

Maar, het ligt er ook aan hoe de hele 'crisis' zich ontwikkelt. Naar het schijnt grijpen mensen bij moeilijke tijden liever terug naar de dollar, namelijk, wat de waarde van de dollar flink omhoog zou werken.
Oud 08-10-2008, 21:56
Verwijderd
Ik weet niet of mensen nog steeds zo blij zijn met die dollar hoor, aangezien de Amerikaanse regering maar schulden blijft maken en bankensector atm nog brakker is dan in de rest van de wereld. Ook gezien de gigantische hoeveelheid dollars die de Chinezen bezitten lijkt het me dat de waarde alleen maar kan gaan dalen. Zij zijn er volgens mij ook niet zo happig op om nog meer dollars te kopen omdat ze ze simpelweg niet meer kwijtraken tegen een fatsoenlijke prijs. Een heel grote aankoper van dollars valt dus weg -> waarde omlaag.

De euro lijkt me de komende tijd een stuk veiliger, ik verwacht dat de dollar weer rustig terug gaat zakken. Aan de andere kant hebben we net een rondje Amerikaanse banken laten omvallen gehad en zijn we nu aan de Europese bezig, dat lijkt me wel dollar-bervorderend.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2008, 11:57
Verwijderd
dan kan je lang je geld bewaren ingeval
Met citaat reageren
Oud 09-10-2008, 17:13
Go
Go is offline
Daar kun je weinig zinnigs over zeggen. Zo zou je bijv. verwachten dat met een kredietcrisis in de VS de dollar wel in waarde zal dalen t.o.v. de euro. Willem Middelkoop zijn boek heet niet voor niets 'Als de dollar valt'. Het tegenovergestelde is echter gebeurd. Kortom, het is een kwestie van gokken.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 14:42
T_ID
T_ID is offline
Mwo, de dollar staat al zo laag dat het tenzij er hele gekke dingen gebeuren haast wel de komende tijd rustig moet stijgen.

In die verwachting zal omzetten de beste optie zijn.
Reageren

Regels voor berichten