Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik weet het, dit is een up, maar het moet mij van het hart dat dit een heerlijk gedicht is. Het metrum loopt overal lekker, al zou ik het woordje "soms" weglaten in het vijfde kwatrijn. Dementie is doorgaans een zwaarmoedig onderwerpen, maar door de rijm en het pakkende einde weet je er een frivole, luchtige en speelse draai aan te geven. Je zou het inderdaad zo kunnen zingen door de korte versregels.
|
Ik vind het mooi ontroerend. Inderdaad niet erg hoogstaand, maar het raakt me wel. Normaal gesproken houd ik niet zo van na iedere regel een punt, hier vind ik het wel passen. Wel zou ik er nog een toevoegen na de tweede regel van de derde strofe.
![]()
|
Ik vind 'm supergoed. 'En prakte rustig je banaan', wauw dat heeft mij in één klap al verkocht, wat er dan ook zou volgen. Prachtig uitgewerkt wat je in de laatste regels zegt, omdat je eerst denkt dat de relatie tussen hun precies andersom ligt.
Alleen dat stukje over cola en spa mag van mij wel gewoon weg. Wat ik niet zo mooi vind klinken: "Dementie het is wonder.", verder goed hoor! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
depressief? Ik weet het zelf niet meer. trophus | 58 | 03-05-2007 10:48 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Is het juist om mensen te hypnotiseren? Dotcom | 16 | 28-08-2004 04:14 | |
Psychologie |
Ongeluk tijdens de buitenrit, weer een paard verloren... Eend | 41 | 12-04-2004 16:01 | |
Psychologie |
Mijn kliniek verhaal Eend | 21 | 15-08-2002 14:05 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom geloven jullie in God? of niet? sase | 66 | 13-07-2002 08:03 |