Ik denk ook niet dat het gebroken is, omdat je aangeeft dat je wel nog in staat bent om te lopen.
Wat heb je zelf al gedaan tegen de pijn en de zwelling (afgezien van het drukverband)? Koelen helpt, zeker met dit warme weer lijkt me. Maar dat is hierboven al gezegd. Ook je voet goed hoog leggen kan de zwelling verminderen. Daarnaast mag je best aspirine, ibuprofen of diclofenac innemen; niet alleen omdat dat de pijn verminderen kan, maar ook omdat het ontstekingsremmend werkt.
Rust is wat minder belangrijk. Uiteraard moet je je enkel enigzins ontzien, maar je moet toch proberen om te blijven bewegen. Bewegingen die erg pijnlijk zijn, moet je vermijden. Probeer de volgende dag dan nog een keer of het nog steeds zo'n pijn doet, of dat het toch weer wat beter gaat. Dan gaat het ook het snelst weer over.
Als je blijft twijfelen, zou ik naar de huisartsenpost gaan voor een lichamelijk onderzoek, dan kom je waarschijnlijk toch wat meer te weten (m.n. over de onderliggende oorzaak) dan wij hier je kunnen vertellen.