Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2008, 15:12
max-grunn
max-grunn is offline
Heeft iemand een idee voor een goede muizenval auto voor Natuurkunde PO opdracht??
Advertentie
Oud 01-04-2008, 15:47
Kitten
Kitten is offline
Muizenval-auto? Ehm... kaas met een klein magneetje er in en een auto die aangetrokken wordt door de magneet?
Oud 02-04-2008, 14:28
max-grunn
max-grunn is offline
Citaat:
Muizenval-auto? Ehm... kaas met een klein magneetje er in en een auto die aangetrokken wordt door de magneet?
HAHA ja wat lollig, zeker nog nooit Natuurkunde gehad op school
Oud 02-04-2008, 15:22
ILUsion
ILUsion is offline
Misschien moet je je vraag eens wat beter formuleren, want ik begrijp ook niet wat je bedoelt en ik heb wel degelijk fysica gehad op school...
Oud 02-04-2008, 16:23
-Nils-
-Nils- is offline
Citaat:
Misschien moet je je vraag eens wat beter formuleren, want ik begrijp ook niet wat je bedoelt en ik heb wel degelijk fysica gehad op school...
Mousetrap Cars... Ik heb er ooit in de 2e klas één moeten maken bij het vak Techniek. Verschrikkelijk project vond ik het. Dit is een voorbeeldje:

Het principe is, dat als je de muizenval laat afgaan, dat dan de wagen door die kracht gaat rijden. Ik heb er toen eentje gemaakt, en moest hem laten rijden voor punt (hoe verder hij kwam, hoe hoger het punt) en hij reed zowaar... 3 cm
Oud 02-04-2008, 22:24
Alecto Rodolfi
Alecto Rodolfi is offline
Grote achterwielen lijken me logisch, middelgrote LP's bijvoorbeeld. Je moet grip op de vloer creëren als je de auto test op een gladde vloer, dus bijvoorbeeld elastiek eromheen.
Licht materiaal gebruiken.. ik heb zelf balsahout en mechano gebruikt.
Oud 04-04-2008, 12:44
max-grunn
max-grunn is offline
Citaat:
Mousetrap Cars... Ik heb er ooit in de 2e klas één moeten maken bij het vak Techniek. Verschrikkelijk project vond ik het. Dit is een voorbeeldje:

[afbeelding]

Het principe is, dat als je de muizenval laat afgaan, dat dan de wagen door die kracht gaat rijden. Ik heb er toen eentje gemaakt, en moest hem laten rijden voor punt (hoe verder hij kwam, hoe hoger het punt) en hij reed zowaar... 3 cm
Kijk dit idee is wel wat makkelijk en is iedereen al van plan volgens mij, maar ja ik kkan er vast wel iets mee, ik dacht ook aan een magneet die afstoot o.i.d.
Oud 12-05-2008, 11:56
Eddieboy
Een muizenvalauto?
Die opdracht heb ik laatst ook moeten doen. Hij kwam 20 meter...
Je moet zorgen dat je een lange hefboom hebt. Die zorgt dat je arm verder komt. Verder meot je LP's of Cd's gebruiken. Wij hadden 2 wielen achter, en 1 wiel voor. Dat hadden wij van kwex, wat zorgt voor goede draaiing.
Ook moet je lichte spullen gebruiken, Zoals Lijsterhout.
succes ermee.
Oud 12-05-2008, 15:40
Vinniebar
Vinniebar is offline
...top-up
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten