Advertentie | |
|
![]() |
|
Waar heb ik Vlaams gesproken?
Trouwens, ik vind dat er nog een groot verschil zit tussen neem nu West-Vlaams ('ken je evroagd ofdaj mi gern ziet, je zei nink. ken je evroagd ofdaj mi schone vind, je zei nink. ken je evroagdofdaj zo wenen ok ooit zo deure go, je zei nink.') en Oost-Vlaams ('temiddent in de Vlaojnders, weggestokn tessen de sparrebossn ligt 'r een klen derpke, verdield in ammaol klenne boerderejjekes'). En dan heb je nog Brabants, Limburgs en Antwerps, ongelooflijk. Raad eens van waar ik afkomstig ben? ;-) Roelke echt, hoe kom je er op? |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
'terug' i.p.v. 'weer' . Subiet terug kip, zei een Vlaming ooit tegen mij. Daar kon ik echt geen pap van koken. Daarom viel het me op ![]() Ik wil wel ontopic posten ik heb niet echt dichtmomenten waar ik iets over kan vertellen, want dat is meer een samenkomst van beelden en sferen dan een duidelijke zin. Wel een hip topic overigens. |
![]() |
|
Ik heb altijd een dichtmoment als ik aan het werk ben en de kamer van mevrouw Jansen binnenkom, die al tijdenlang niets anders kan doen dan op bed liggen. De klok is op een gegeven moment stil blijven staan en niemand wind hem op, er is helemaal geen tijd meer in die kamer. Dag kan nacht zijn en lente winter en mevrouw Jansen zo teer als een pasgeboren mereltje staart naar het plafond en begint pas weer met leven als ik kom vragen wat ze eten wil vanavond,
dat soort dingen denk ik dan altijd. |
![]() |
|
Ik kwam vandaag tot de ontdekking dat het niet helpt om naar een lege bladzijde te staren als je een gedicht wil schrijven.
Verder had ik een tijd terug wel een briljant dichtmoment (nouja, meer een literair moment) toen ik een chiasme ontdekte in 'De naam van de roos' van Umberto Eco!
||
Citaat:
En vandaag is het pb'en met Lavender om samen een gedicht te maken.
|
Ik kreeg vandaag gedichtmomenten tijdens het samenvatten van honderdduizend geschiedenisbladzijdes. Omdat er bijvoorbeeld dit stond over Engeland die zijn belofte niet hield aan Duitsland (WO I, ze zouden Duitse schepen alleen tegenhouden als er munitie en oorlogswaren aan boord waren):
'Great Britain rules the waves and waives the rules.' |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@ Yana: ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Verhalen & Gedichten |
Eerste Poll Wedstrijd: De Uitdaging! Halogeen | 82 | 15-09-2006 17:52 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Muziek |
Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!! OLD DIRTY BASTERD | 24 | 25-07-2002 18:04 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 |