Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2008, 10:41
appelsap13
appelsap13 is offline
Ok hier komt het. Nou. Er zit dus een meisje bij mij in de klas die al sinds september ofzo stapelverliefd op mij is.
Eerst waren we gewoon vrienden, maar toen werd ze verliefd op me. Leuk toch? zul je misschien denken. Nee. Ze is doodvervelend, heeft geen humor, is lelijk, heeft een slecht zelfbeeld and so on. Met haar "problemen" (best ironisch: ze kwamen altijd door mij) kwam ze altijd bij mij aanzetten... op msn..
Ik heb helemaal geen zin in dat gezeik en als ik dat zegt, zegt zij: zie je nou wel, niemand wilt me. ik kan er net zo goed een einde aan maken.
Hoezo fucking chantage. Ze is nu ook naar een psychiater op mijn verzoek (ja, een psychiater, geen psycholoog), zo zie je maar hoe getikt dat kind is.
De laatste keer dat ze begon over tegelreiniger door haar keel gieten, voor de trein springen en haar polsen doorsnijden via een smsje, heb ik niet meer gereageerd. En jawel: ze leeft nog gewoon. Ik heb haar van msn verwijdert, vermijd zoveel mogelijk contact met haar en toen ze me laatst aansprak op hyves via de Kwekker, zei ik ook niks. Hoorde ik later van een vriend van haar dat ze weer een zeer gedeprimeerde msnnaam had omdat ik niet op haar reageeerde op hyves..

Reacties?
Oud 08-05-2008, 11:55
Verwijderd
negeren
Oud 08-05-2008, 11:56
Verwijderd
Ja, precies, negeren gaat nu toch vrij goed? Blijven doen dus
Oud 08-05-2008, 12:12
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Hoe kan het dat jullie eerst vrienden waren als je zo'n laag beeld van haar hebt?
Ze komt nogal om aandacht schreeuwerig over. En daar heb jij geen zin in, logisch. Blijven negeren dan maar, dan wordt de boodschap vanzelf wel duidelijk.
Maar ik neem aan dat ze meer problemen heeft, 'naast haar liefde voor jou' anders ga je dat soort dingen toch niet schreeuwen lijkt mij.

Ik moet overigens wel even een kantekening zetten bij je conclusies over psychiaters, mensen zijn niet per definitie getikt als ze naar een psychiater gaan.

Volgens mij zijn er zat meisjes tegenwoordig die zichzelf snijden puur voor de aandacht, of daar in ieder geval mee dreigen om aandacht te krijgen. Ik weet niet hoe groot dan de ernst van de zaak is.
Oud 08-05-2008, 12:16
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
stuur anoniem een cd van HIM naar haar op, dan heeft ze binnen no time een ville valo-obsessie en heb jij d'r geen last meer van.
Oud 08-05-2008, 13:50
appelsap13
appelsap13 is offline
Citaat:
Volgens mij zijn er zat meisjes tegenwoordig die zichzelf snijden puur voor de aandacht, of daar in ieder geval mee dreigen om aandacht te krijgen. Ik weet niet hoe groot dan de ernst van de zaak is.
Zou zij toch niet doen. Alles is gewoon schreeuwen om aandacht. Ze zou zich echt niet gaan snijden is ze toch te laf voor.
Oud 08-05-2008, 13:50
appelsap13
appelsap13 is offline
Citaat:
stuur anoniem een cd van HIM naar haar op, dan heeft ze binnen no time een ville valo-obsessie en heb jij d'r geen last meer van.
YEAH!
Oud 08-05-2008, 14:25
appelsap13
appelsap13 is offline
Citaat:
Alleen ze houd niet van rock, laat staan HIM. Ze houd wel van Mika Maar dat heeft haar nog niet van gedachten doen veranderen
Oud 08-05-2008, 14:49
Verwijderd
Wat een onaardig ventje ben jij zeg.
Oud 08-05-2008, 15:02
appelsap13
appelsap13 is offline
Citaat:
graag gedaan
Oud 08-05-2008, 15:30
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Mee eens
Oud 08-05-2008, 15:35
appelsap13
appelsap13 is offline
Citaat:
Mee eens
Hoe kan je dat nou opmaken uit de 4 topic-postjes die ik hier heb gestuurd
Oud 08-05-2008, 18:46
stout!
stout! is offline
Citaat:
Zou zij toch niet doen. Alles is gewoon schreeuwen om aandacht. Ze zou zich echt niet gaan snijden is ze toch te laf voor.
Hieruit bijvoorbeeld. Ik hoop dat ze nog betere 'vrienden' heeft (hoe getikt ze ook mag doen).
Oud 08-05-2008, 18:56
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Hoe kan je dat nou opmaken uit de 4 topic-postjes die ik hier heb gestuurd
Je hele toon is erg neerbuigend over het meisje in kwestie. Nuancering mag hier en daar wel.

Maar daar ben je misschien nog te jong voor
Oud 08-05-2008, 19:45
appelsap13
appelsap13 is offline
Citaat:
Hieruit bijvoorbeeld. Ik hoop dat ze nog betere 'vrienden' heeft (hoe getikt ze ook mag doen).
Misschien had ik het niet zo moeten zeggen. Maar iig zou ze het niet doen. en jij kent haar helemaal niet dus je weet niet hoe ze in elkaar zit. Het is namelijk een zeikerd. Ze heeft een best goed leven.

Ik heb haar vaak geprobeerd te helpen, maar blijkbaar helpt het niet. Nu is het aan die psychiater om haar te helpen.
Oud 08-05-2008, 19:47
appelsap13
appelsap13 is offline
Citaat:
Je hele toon is erg neerbuigend over het meisje in kwestie. Nuancering mag hier en daar wel.

Maar daar ben je misschien nog te jong voor
Sorry ik begrijp het niet Zal ik wel te jong voor zijn voor jouw taal Het gaat erom dat hoe zij doet niet normaal meer is. Ze plakt ontzettend aan me, doet verdrietig als ik haar dan niet meer als vriend wil. Tja.. Hoe zou dat nou komen na een half jaar? Ik ken haar en ik weet dat ze niet met een schaar door haar arm zou gaan. Ze doet veel aan aandachttrekkerij bijv. laatst deed ze alsof ze anorexia had. Na een poos negeren hield ze er weer mee op.
Oud 08-05-2008, 20:07
Changshan
Changshan is offline
Je hebt in ieder geval gelijk dat het nu aan een prof is om haar te helpen. Laat haar maar en negeren ja, tussen jullie is het nu wat te moeilijk.
Oud 08-05-2008, 20:10
appelsap13
appelsap13 is offline
Citaat:
Je hebt in ieder geval gelijk dat het nu aan een prof is om haar te helpen. Laat haar maar en negeren ja, tussen jullie is het nu wat te moeilijk.
u begrijpt het
Oud 08-05-2008, 21:15
AzN
AzN is offline
Hmm.. heel herkenbaar, ik had vorig jaar ook zo'n vriendin. Ze was dan niet verliefd op me, maar dat 'plakken' en dat suïcidale gedrag komt me erg bekend voor.

Als ik 'n middagje geen tijd had om met haar de stad in te gaan of liever thuis wilde blijven, vroeg ze me of ik me soms voor haar schaamde of wat ze me ooit misdaan had. Ze belde zelfs af en toe m'n ouders om te checken of ik wel écht thuis was. Als ik 'ns leuke dingen ging doen met m'n andere vriendinnen en haar niet mee vroeg, vond ze dat ze zichzelf net zo goed van kant kon maken en dat toch niemand haar zou missen.

Daarnaast was er iedere maandag wel iets vreselijks gebeurd met haar. Ze zou bijv. in haar polsen hebben gesneden (maar daar waren geen wondjes te zien), haar vader zou nog maar enkele maanden te leven hebben, ze zou al wekenlang alleen op crackertjes hebben geleefd en dus Anorexia hebben, etc. Je kent 't wel .

Ik begrijp eigenlijk wel hoe je zo 'slecht' over haar kan praten, je word tenslotte echt knettergek van zo iemand! Ik wist wel dat ze 'n probleem had (of zelf was) en ik had ook best met d'r te doen, maar aan de andere kant vond ik haar en haar verhalen belachelijk en lachwekkend. Achter haar rug om roddelde ik dan ook over haar en kon ik om haar lachen met m'n andere vriendinnen .

Ik had zelf ook geen goeie oplossing kunnen vinden. Ik ben alleen 'n keertje met haar ouders gaan praten, maar die vroegen of ik 'n verborgen camera bij me had en wezen me al snel de deur. Ik had haar ook aangeboden om wekelijks met haar naar de psycholoog te gaan, maar ze zou volgens een of andere test 100% in orde zijn en dus geen psycholoog nodig hebben.

Nou ja, uiteindelijk ging ik dus in Tilburg studeren en zij bleef zitten in 6 VWO, langzaam verwaterde ons contact.

In ieder geval, als ik jou was, zou ik haar idd zo veel mogelijk negeren en haar niet 't idee geven dat je haar niet serieus neemt. Daag haar dus niet uit en zeg niet dat je denkt dat ze bluft, want je weet maar nooit met zulke 'zieke' mensen.

Regels voor berichten