Advertentie | |
|
![]() |
|
Ze kunnen je niet zomaar uit je kamer zetten. Wat ze wel kunnen doen is meteen een incassobureau op je af sturen. Ik zou gewoon laten weten dat je dat contract prima wil tekenen, maar dat dat stukje gewoon in strijd is met de wet. Als ze je contract willen beindigen zal dat als jij het daar niet mee eens bent, dit altijd via de rechter moeten.
Zie: http://www.postbus51.nl/index.cfm/t/...aydefaultintro |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een incassobureau kan sowieso niet veel meer dan een brief schrijven en dreigen met gerechterlijke procedures. Een deurwaarder kan wel wat meer (zoals beslag leggen en inderdaad ook mensen uit hun huis zetten), maar heeft daar volgens mij toch echt altijd een veroordelend vonnis voor nodig. Bovenstaande is niet bedoeld om bijdehand te doen, maar aangezien je zelf van plan bent je huis te verhuren lijkt het me geen slecht idee om wat meer informatie in te winnen. |
![]() |
|
Ik denk dat het hem er ook meer om gaat om geld te vorderen dan iemand uit het huis te werken.
![]() Een deurwaarder kan wel door tussenkomst van de rechter uithuiszetting doorvoeren. Bij een huurachterstand betekent dat: je inboedel komt op straat te staan en je zoekt het maar uit. Dat wil niemand.. Maar goed, je hebt gelijk, dan heb je dus ook te maken met de rechter voor je het huis uit wordt gezet. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Plus dat je en passant een betalingsvonnis voor die huurachterstanden in handen krijgt, waarmee een deurwaarder over kan gaan tot onteigenen en verkopen van spullen om die schuld te voldoen.
|
Even terug naar mijn eigen kleine onderwerpje waarover ik de topic startte:
vandaag gebeld: het contract blijkt 'ook maar' te zijn overgenomen van een ander studentenhuis. De verhuurder is niet zo heel lastig en de regel is meer om vervelende mensen eruit te kunnen krijgen (ik heb maar niets gezegd over rechtsgeldigheid). In mijn geval kan ik gewoon even bellen of langsgaan als het incidenteel misgaat en dan komt het wel goed. Dus ik ga ondertekenen. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|