Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Gewoon even overleggen met de postbank en de gedupeerde en uitleggen dat, en waarom, je het geld niet binnen de gestelde tenmijn terug kan betalen....lijkt me sterk dat ze daarna nog moeilijk gaan doen.
Je vraag met betrekking tot het verstrekken van de gegevens vind ik een erg interessante. Heeft iemand hier verstand van? |
![]() |
|
voor de goede orde: ik betaal het terug! Heb niet de intentie iets houden of wat dan ook.
De oude rekening, ja die kan ik weer gebruiken. Destijds heb ik de rekening aangezuiverd (stond er 200 euro rood op). Echter, nadat ik hem op 0 heb gezet is er nog rente vanaf geschreven, op het moment dat ik er niet maar naar keek. Dat gedurende een tijdje maakte het een aardig bedrag. Op een bepaald moment is toen deze ca 1000 euro erbij geschreven, maar door het (door de rente weer) ontstane restbedrag was het saldo dat ik nu kan gebruiken minder dan het orginele bijgeschreven bedrag. Los daarvan vind ik Postbank verschrikkelijk, dus het totale bedrag wat wel kan in elk geval overgeboekt daar mijn eigen lopende rekening, voor m'n eigen overzicht. Ik maak het eind vd maand sowieso over, en gezien de snelheid van de postbank kan ik me al niet voorstellen dat dat problematisch wordt. (de gedupeerde heeft er geen haast mee, als het maar 'goed komt'). Dan blijft nog de privacy: ik ben daar nog meer benieuwd naar dan naar het overmaken van het bedrag. Mij lijkt het stug, dat het mag. |
![]() |
|
![]() |
Ze mogen mij wel persoonlijke gegevens geven als er een onterrechte automatische incasso is geinnd....Dan krijg ik zo de locatie, nummer, naam etc etc. Maar of het andersom ook kan weet ik niet maar wat voor persoonlijke gegevens worden doorgegeven? Miss een telefoonnummer zodat de gedupeerde contact met je kan opnemen?
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou het andersom ook niet zo tof vinden, als ik wist dat iemand onterecht € 1000,- gestort had gekregen, wat voor mij bedoeld was. Ook al heb ik er dan geen haast mee, zou het wel graag willen hebben. Dus draai de situatie eens om en bedenk je eens hoe jij zou reageren, ookal zou je het geld niet meteen nodig hebben. Wat zou je trouwens gedaan hebben als je het niet gestort had gekregen, gezien die 'ademruimte' die je nu opeens hebt?
Zou even bellen met de bank ofzo, en sowieso met de gedupeerde. Maar net zoals Levitating Nun vind ik het vreemd dat je voordeel haalt uit de fout van een ander. Nee, niet vreemd, beetje onfatsoenlijk en bijna asociaal. Het is niet jouw geld, en dat jij er nu rente van trekt klopt natuurlijk ook niet. Stort het geld gewoon terug, dan heb je nergens gesodemieter mee. Maar goed.. Zo denk ik er over |
![]() |
|
Nou ja, geld dat op een rekening staat, terwijl het niet van jou is... Het geld is niet van jou.
Hoe noemen we het als iemand zich geld toeeigent dat niet van hem is? Is men wanneer dat gebeurd in de regel verplicht mee te werken aan de opsporing van diegene? Ja dus.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Vast niet zo erg, vooral omdat die persoon aangeeft al lang blij te zijn dat jij het geld terug wil storten. En zo wel, dan hoor je het wel van die persoon, toch? Die persoon weet nu vast wel wie je bent doordat je zelf contact op hebt genomen, dus het dreigement van de Postbank zal dan weinig uitmaken lijkt me.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien ging het erom dat hij het geld zou houden en het terug zou storten als hij wat ruimer bij kas zat. In beide gevallen is hij imo bezitter Laatst gewijzigd op 06-05-2008 om 16:41. |
![]() |
|
toch interessant om te lezen, zo'n discussie!
Jullie zijn kennelijk goed op de hoogte van 'het recht', zouden jullie dat ook willen toepassen op het privacy-vraagstukje? Ben daar erg nieuwsgierig naar, of het een relatief loos dreigement was (op de site is nml. te vinden dat ze nooit de persoon kunnen dwingen het terug over te maken, moet degene die fout zat zelf doen) voordat de vraag nogmaals komt; het bedrag is alweer terug! |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
In de opsporing van strafbare feiten kan en mag er natuurlijk meer dan wanneer je iemands adres 'gewoon' wil achterhalen. Het lijkt me dat de privacy van iemand die geld verduisterde geschonden mag worden door opsporingsambtenaren om hem op te sporen (misschien zijn ze daarom wel opsporingsambtenaren genoemd ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
De gedupeerde is bovendien belanghebbende. Dat is iets anders dan wanneer ze je gegevens aan willekeurig wie doorspelen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
uit nieuwsgierigheid heb ik nog even contact met de gedupeerde opgenomen (geld is inmiddels allang terug), maar die gaf aan inderdaad direct nadat het fout ging om mijn gegevens te hebben gevraagd, die keurig een week later per brief werden aangeleverd.
Ook al is het voor mij geen probleem nu, blijf ik het een rare zaak vinden en gevoelsmatig lijkt het mij niet dat het allemaal zomaar kan, ook al kan de gedupeerde er snel mee geholpen worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Toch vraag ik mij af? Controleert de postbank niks of dergelijke, want als ik foutje maar bij abn krijg ik direct het geld terug! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Onterechte boete in Belgie noesie123 | 16 | 17-03-2012 14:43 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Fraude studiebeurs ganralph | 35 | 22-11-2010 22:46 | |
De Kantine |
Waar ben jij nou niet zo blij mee? Missy | 500 | 18-01-2010 16:40 | |
Studeren |
Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #3 Adore | 500 | 14-12-2008 19:26 | |
Werk, Geld & Recht |
Onterecht salaris ontvangen! Clementine | 10 | 01-10-2007 16:03 | |
Software & Hardware |
[Anti-SPAM] Bill Gates wil postzegels op e-mail Gatara | 22 | 12-03-2004 19:55 |