Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2007, 19:11
Clementine
Clementine is offline
Ik heb vier periodes lang onterecht geld ontvangen van het bedrijf waar ik een maand heb gewerkt. In het begin had ik niet door dat het niet klopte, want ik snap vrij weinig van mijn loonstrookjes. Ik had eerst een contract van 24 uur in de week, een maand lang. En daarna ben ik onder een ander contract gaan werken, als huishoudelijke hulp. Maar er is dus iets fout gegaan bij de administratie en daardoor heb ik elke maand, tot nu toe, loon gekregen. Zoals ik al zei; in het begin had ik niet door dat er iets fout zat, omdat ik in de huishoudelijke hulp verder was gegaan (in plaats van administratie op het kantoor) en ik dacht dat ik dáárvoor uitbetaald kreeg.

Nu willen ze dus €3400,- terug, terwijl ze volgens mijn afschriften mij €2900,- teveel betaald hebben. Dit wil ik best terug betalen, want alles staat nog op mijn spaarrekening. Mogen ze dit allemaal terugvragen? Want het is toch niet helemaal mijn fout? Het is niet zo netjes dat ik er vier of vijf maanden lang niets over heb gezegd, maar toch.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2007, 19:16
Verwijderd
Als het geld niet van jou is, dan is het toch niet van jou?
Alleen dat verschil tussen die 3400 en die 2900 zou ik wel goed uitzoeken.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 19:31
EleventhHour
EleventhHour is offline
Ga er naar toe, bespreek het (face to face werkt beter) en wees open. Je had het niet eerder door (klein leugentje) en je laat zien wat je volgens jou te veel hebt ontvangen.
Oud 26-09-2007, 19:48
Verwijderd
Duh, dat geld is niet van jou, dus dat moet je natuurlijk terug betalen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 19:48
Verwijderd
Natuurlijk mogen ze dat terugvragen, of het nou jouw fout is of niet maakt geen zak uit.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 20:02
Nona
Nona is offline
Wat Krummel zegt ja. Je hoeft niets meer terug te betalen dan je ze schuldig bent, maar wat je teveel hebt gekregen moet wel terug. Haal er desnoods even iemand bij die er meer verstand van heeft en laat die kijken of jij inderdaad gelijk hebt over die 500 verschil.
Oud 26-09-2007, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Het is niet zo netjes dat ik er vier of vijf maanden lang niets over heb gezegd, maar toch.
Maar toch...toch wil je dingen hebben die niet van jou zijn, alleen maar omdat het niet jouw fout is dat je ze toevallig onder je krijgt. Goed zo.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 21:27
KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Ik zou het geld wat je teveel hebt ontvangen zeker niet gaan uitgeven, maar wat je wel kan doen is het bedrag in de tussentijd op een spaarekening zetten, tot het moment dat je het terug moet betalen heb je wel een extra bedrag waar je weer iets van rente op krijgt.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het geld wat je teveel hebt ontvangen zeker niet gaan uitgeven, maar wat je wel kan doen is het bedrag in de tussentijd op een spaarekening zetten, tot het moment dat je het terug moet betalen heb je wel een extra bedrag waar je weer iets van rente op krijgt.
Topic lezen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 10:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mogen ze dit allemaal terugvragen? Want het is toch niet helemaal mijn fout?
Ja ze mogen het terugvragen, want ja, het is jouw fout. Je had ze op de hoogte moeten stellen van die onterechte storting.

En over dat verschil, daar moet je met de administratie in de hand prima uit kunnen komen.
Oud 01-10-2007, 16:03
Chimera
Chimera is offline
Sowieso ben je er als het inderdaad op een spaarrekening stond al beter van geworden dankzei de rente die je gevangen hebt...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten