Ik heb vier periodes lang onterecht geld ontvangen van het bedrijf waar ik een maand heb gewerkt. In het begin had ik niet door dat het niet klopte, want ik snap vrij weinig van mijn loonstrookjes. Ik had eerst een contract van 24 uur in de week, een maand lang. En daarna ben ik onder een ander contract gaan werken, als huishoudelijke hulp. Maar er is dus iets fout gegaan bij de administratie en daardoor heb ik elke maand, tot nu toe, loon gekregen. Zoals ik al zei; in het begin had ik niet door dat er iets fout zat, omdat ik in de huishoudelijke hulp verder was gegaan (in plaats van administratie op het kantoor) en ik dacht dat ik dáárvoor uitbetaald kreeg.
Nu willen ze dus €3400,- terug, terwijl ze volgens mijn afschriften mij €2900,- teveel betaald hebben. Dit wil ik best terug betalen, want alles staat nog op mijn spaarrekening. Mogen ze dit allemaal terugvragen? Want het is toch niet helemaal mijn fout? Het is niet zo netjes dat ik er vier of vijf maanden lang niets over heb gezegd, maar toch.
|