![]() |
|
Ik zal niets zeggen wat in de posts hierboven is beschreven. Ik weet niet hoe lang je al bezig bent met zulke workouts, maar als je nog maar een klein poosje bezig bent kan het zijn dat je lichaam nog andere lichaamsdelen aan 't versterken is voor de benchpress.
Je ziet hetzelfde met pushups. Als je daar net mee begint heb je dikke kans dat je triceps en je rug zich eerst sterker zullen ontwikkelen dan je borstspieren. Je triceps en rugspieren zijn nog niet sterk genoeg voor die workout (terwijl je borstspieren minder hoeven te groeien om die workout te kunnen doen), dus zullen die spieren zich eerst sterker ontwikkelen dan je borstspieren. Als je dit al een tijdje doet kan 't liggen aan slechte techniek mssn of zelfs dat je teveel traint. Veel bodybuilders trainen elk lichaamsdeel maar iets van 1x per week. Een bepaald lichaamsdeel teveel trainen kan dus een averechts effect hebben. Als je net begint met workouts zou ik het gewoon rustig aan doen. Niet teveel gewicht, veel reps (verdeeld over 3 sets, 1-1,5 minuut rust tussen sets), ongeveer 3x per week trainen. Let op je voeding. Je kunt geen vooruitgang verwachten als je je niet bewust bent van wat je in je lichaam stopt. Voor workouts stel ik voor pushups te doen, desnoods vanaf je knieen. Probeer elke set zoveel reps te doen als je kunt (maar minstens 5). Steun op je vuisten, niet handen plat op de grond (hyperextensie van je pols = slecht), gebruik een kussen om je knokkels te sparen. Hou je lichaam zo recht als je kunt (terwijl je bezig bent kun je langs je lichaam naar je voeten kijken om te zien of je idd recht blijft). Niet slingeren of rare toeren uithalen om maar weer omhoog te komen, dit traint je borstspieren niet en je riskeert blessures. Als je pijn in je gewrichten krijgt onmiddelijk stoppen. Zolang je dat niet hebt kun je op zich wel doorgaan met hoe je 't op dat moment doet. |
![]() |
|
Als ik van de gelegenheid gebruik mag maken is dit een prima filmpje over de manier waarop Nyaro de push ups beschrijft. Je vind het hier: http://www.youtube.com/watch?v=S990kHLMVFg Het is idd niet duidelijk hoe lang je al traint. Meestal worden beginners het circuit in gestuurd voor minstens 3 maanden en dan doe je nog niet aan bankdrukken. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben een paar maanden geleden begonnen met home bodybuilding (sportschool leek me niets en ik had toch alles in huis). Voordat ik stom bezig ging ben ik dus info gaan zoeken op internet zodat ik mezelf niet na een uur 't ziekenhuis in werk. Ik heb vele uren info gezocht op verschillende sites en was ook sceptisch over wat Scooby had te zeggen. Inmiddels heb ik echt 't gevoel dat ik genoeg kennis heb om thuis in m'n uppie aan de gewichten te gaan zonder mezelf te blesseren. Ik kan zelfs dus zoals nu allerlei aspecten van het bodybuilding bespreken. Na een paar maanden trainen kan ik al wel zeggen dat ik vooruitgang boek (hoor ik ook van vrienden). Ik ben nog absoluut geen spierbundel, maar tenminste geen schriel jochie meer. ![]() Maak jezelf een expert op 't gebied van bodybuilding, fitness en voeding. Maak er een studie van. Luister naar je verstand en je lichaam (en Scooby ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mijn advies aan de topicstarter: lees de tips en info uit dit topic en doe het rustig aan! |
![]() |
||
Citaat:
![]() Lijkt me geweldig om van die machotypes los te zien gaan, denkend dat ze goed (of zelfs stoer) bezig zijn. ![]() Heb zo ook al bij toeval wat lui gesproken die serieus opscheppen over hoeveel blessures ze hebben gehad door bodybuilding. Meer blessures = cool (ik snap 't ook niet...). ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Die machotypes zijn idd vet humor. Heb al enkele malen iemand moeten redden bij het bankdrukken omdat ze te zwaar pakten ![]() Prachtig gewoon. |
![]() |
||
Citaat:
De site is gericht op beginners en de beheerder houdt er bijna de zelfde trainwijze als ik op na ![]()
|
![]() |
Ook heel handig is de volgende site:
http://www.geocities.com/elitemadcow...ing_Primer.htm Erg veel informatie te vinden over het juist structureren van je trainingen. |
![]() |
||
Citaat:
Ik train met ervaren bodybuilders, dus als je mij probeerde te verbeteren is dat grappig ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik bén zelf overigens een ervaren bodybuilder, ook wel grappig ![]() overigens zijn je tips wel goed, maar heel incompleet. vandaar dat ik even een verwijzing naar een website gaf waar iemand simpelweg alles kan vinden.
Laatst gewijzigd op 12-05-2008 om 12:09. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
bedankt voor al het goede advies
ik had vooral schrik van de slechte verhoudingen: kheb megadikke spierbenen 0,0 % vet --> resultaat 11 jaar intensief voetbal ![]() redelijke buikspieren en armspieren maar mijn borstspieren zijn toch niet je dat... ik wou de verhoudingen doen kloppen, maar blijkbaar moet ik nog wat extra geduld hebben ![]() één ding: kheb nooit gewanhoopd en zal dat ook nooit doen ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
[sportschool] hoe snel resultaat krijgen? b@rt-online | 34 | 23-05-2006 21:48 | |
Lichaam & Gezondheid |
Fitness vraagje Mr. Bungle | 8 | 15-05-2005 15:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
Borstspieren trainen Choke | 8 | 03-07-2003 11:37 |