Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Mijn leraar maakt er een beetje een puinhoop van geloof ik. We zijn nu nog steeds in h2, ongeveer op de helft van het Latijn. Nu wil hij graag met Seneca eindigen, omdat hij zeker weet dat we dat op het eindexamen moeten vertalen. Dus wil hij nu eerst Tacitus doen en dan terug naar Seneca.
![]() |
![]() |
|
Het wil bij ons niet zo vlotten, omdat we minstens een jaar, anderhalf jaar niet goed les hebben gehad en dus wat achterlopen. De rest van de klas vertaalt dus niet zo snel. (Klinkt een beetje arrogant maar ik ben samen met een vriendinnetje wel een van de besten. ;x)
Het onderwerp vind ik wel interessant, soms is die man echt helemaal niet te volgen en sta je meteen op je achterste poten maar ik vind toch dat er veel in zit waarin hij wel gelijk heeft. Ik zit op een Christelijke school in een klas die zich meestal niet in zijn denkbeelden kan vinden maar ik vind ze eigenlijk best logisch.
|
Ja het is ook echt veel! 478 regels in mijn boek iig. Maar het scheelt dat ik Seneca wel leuk vind, dat maakt het vertalen minder rottig. (a) En dat we dus al een hoop Tacitus hebben gedaan, tering, wat is dat droog.
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
@ Sjaak: Nee, ik ook. Ben blij met een voldoende.
En potverdrrrrie, ik heb dat examen gemist en kan het voorlopig niet inhalen i.v.m. gezondheidsproblemen. Edit: Maar ik vind Latijn wél leuk. Oké, de laatste tijd zit ik er een beetje doorheen, maar ik vind het wel leuk stiekem nog steeds <3. |
![]() |
|
Olee ik ben helemaal klaar met Seneca.
![]() ![]()
|
![]() |
Heb voor m'n laatste schoolexamen een 9,7 gehaald, dus die stof zit er wel in neem ik aan.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik snap werkelijk niet waarom je er een woordenboek bij mag gebruiken. Ik heb zelf het examen alleen gehaald dankzij dat woordenboek, want ik was veel te laat beginnen met tekst uit mijn hoofd leren, dus dat heb ik na twee uur maar laten zitten
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En hoe ging het Nienna*? (Ik heb nog geen cijfer) |
![]() |
|
Is het misschien een goed idee om de vragen die je bij je schoolexamen kreeg en leuk of moeilijk vond hier ook te stellen? Het kan zomaar gebeuren dat die vraag op het eindexamen komt!
Ik vond dit een leuke vraag omdat hij eigenlijk heel makkelijk is, maar ik hem toch niet had gezien tijdens het repeteren zelf: Seneca, De Constantia Sapientis, 5.6-5.7 R.32-33 Proinde t/m fugiunt. Door het gebruik van één woord brengt Seneca een ringcompositie tot stand, de tekst wordt zo een afgesloten geheel. Citeer dit woord en licht je keuze toe. |
![]() |
|
![]() |
Achter in je boek staat een syllabus, dat is ook een soort samenvatting. Je kunt 'm overigens ook op internet vinden, waarschijnlijk wel op www.examenblad.nl en anders moet je maar even googlen.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|