Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2008, 19:35
Verwijderd
Europese studies of geschiedenis & rechten?

Ik weet het niet meer . Iemand ideeën?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2008, 19:54
Miracle
Miracle is offline
Waar liggen je interesses?
Wat voor werk zou je later willen doen?
Oud 27-05-2008, 08:25
Nyawa
Wat zou voor jou het belangrijkste zijn om voor Europese Studies te kiezen? Geschiedenis, taal, recht of economie? Als je zegt dat taal en economie je niet zo trekt, dan zou een combinatie van geschiedenis & recht een goede keus zijn natuurlijk. Ik herinner me dat er bij Europese Studies relatief niet zo heel veel recht zat en dan ook alleen maar Europees/internationaal en als je geschiedenis & rechten zou doen heb je dat natuurlijk veel meer. Succes met je keuze .
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 09:24
Verwijderd
Via Studielink sta ik op dit moment ingeschreven bij Europese Studies, en dan wilde ik als variant Europees Recht kiezen. Dat lijkt me leuk, omdat je zo een combinatie hebt van talen, geschiedenis en rechten. Maar eigenlijk wilde ik ook al heel lang geschiedenis gaan studeren. Geschiedenis krijg je bij ES natuurlijk ook wel, maar dan gaat het toch vooral om de Nieuwste Geschiedenis en dan alleen over Europa.

Bij ES ben ik (daarnaast) vooral bang dat de baanperspectieven in de praktijk tegenvallen. Tenslotte ben je, zelfs met als hoofdvak Rechten, geen echte jurist. Ze noemen als latere werkgevers vooral de EU en ministeries. Dat wil ik ook waarschijnlijk/misschien, maar ja, dat is ook niet meer dan een vaag idee. Met een 'echte' rechtenstudie kun je veel meer kanten uit, lijkt me.

Kortom, ik ben een beetje bang dat ES te onsamenhangend is, en in zekere zin ook te 'beperkend', omdat je - hoewel je het dus uit alle soorten perspectieven bekijkt -, alléén Europa bestudeert. Ik ben niet eens zo'n Europa-freak, maar het multidisciplinaire spreekt me aan. Maar aan de andere kant weer: als ik echt twee studies wil gaan doen...stel dat rechten erbij niet lukt, dan heb ik helemaal geen juridische kennis. Dus dan kan ik misschien toch beter ES gaan doen. Dan heb ik geschiedenis en rechten samen in één (plus de talen!).

Is er hier iemand die of ES studeert, of twee studies doet (rechten of gechiedenis met een studie ernaast), die me hier wat meer over kan vertellen?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 10:20
Anika
Ik weet er niet veel over, maar iemand die ik ken en ES studeert vindt dat het heel erg onsamenhangend is. Je hebt gewoon losse vakken over allerlei onderwerpen die niet echt op elkaar aansluiten.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 09:44
Jeunet
Jeunet is offline
Ik wil volgend jaar waarschijnlijk ook aan deze opleiding beginnen. Bij bij komt het ook wat onsamenhangend over, en ik krijg het gevoel dat deze studie erg "breed" is: veel van alles, maar dus minder diep. Dit hoeft daarentegen helemaal geen zwakte te zijn, en lijkt het mij gewoon erg interessant.
nog maar even naar die laatste opendag gaan dan
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 15:22
Il_Principe
Il_Principe is offline
Volgend jaar begin ik ook aan deze opleiding
Oud 29-05-2008, 20:39
Verwijderd
Oké! Ik heb een decaangesprek gehad en ik heb inmiddels toch besloten voor geschiedenis te gaan.

Welke variant gaan jullie kiezen bij ES?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2008, 13:14
Il_Principe
Il_Principe is offline
aangezien dat ik uit voormalige sovjet unie kom, wil ik iets met oost europa
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten