Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2008, 11:17
Verwijderd
Zoals de titel al zegt, Firefox crashed echt extreem vaak de laatste tijd. Ik ben het voorzichtige type wat niet alles download wat ik zie. Niet altijd op ja druk. Ik hou mijn antivirus en antispyware allemaal netjes bij. Ik snap echt niet waarom het zo onstabiel is. Ik gebruik Vista, en dat lijkt de oorzaak. Want ik heb dit nog nooit eerder gehad. Het is nu al kut een paar weken, of langer. Ik ben het (nu pas) echt zat. Zou het kunnen komen omdat ik maar 1GB geheugen heb, en Vista meer nodig heeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2008, 12:27
M@rco
M@rco is offline
Welke versie van Firefox? Heb je al geprobeerd een nieuw profiel te maken? Te weinig geheugen hoort alleen voor een wat trager systeem te zorgen, niet voor crashes dus dat zal het niet zijn.
Oud 04-07-2008, 17:14
T_ID
T_ID is offline
En geheugengebrek hoort het dan slechts te vertragen, omdat je pc als een dolle de harde schijf als ram gaat gebruiken. Dat de zaak spontaan crasht, dan moet het wel heel bitter weinig geheugen zijn. Dat lijkt me niet de oorzaak.
Oud 04-07-2008, 21:23
ILUsion
ILUsion is offline
Crashen van het gebrek aan geheugen moet het inderdaad al heel ver komen, vermits het qua geheugen in de meeste gevallen niet uitmaakt of het fysiek geheugen is, of gevirtualiseerd geheugen, wat implementatie op programmaniveau betreft, tenzij dat er misschien ergens een optimalisatie gebeurd is, waar er van timings van normaal geheugen uitgegaan wordt (wat me niet echt logisch lijkt). Genoeg technische talk: de kans dat het daaraan ligt is heel erg klein.

De meest pragmantische oplossing lijkt me, zoals Marco al zegt, een nieuw profiel aanmaken, of handmatig je profiel eens uitkuisen, maar voor dat laatste moet je wat tijd vrijmaken en toch enig technisch inzicht in mozilla hebben (lees: de fora en knowledge base van mozilla afschuimen op gelijkaardige problemen). In de meeste gevallen zit er niet genoeg interessants in je profiel, dat je niet gewoon opnieuw van 0 kan beginnen, en desnoods kan je wel je bookmarks heel eenvoudig overzetten (bookmarks.html meekopiëren naar je nieuwe profiel).

Ik weet trouwens niet of dat in Windows mogelijk is, maar op Linux moet je maar firefox vanuit de command line starten en je krijgt vaak wel te zien waar er fouten voorkomen, die zijn niet altijd fataal, maar bij de laatste fout kun je toch meestal al iets meer weten over wat er gaande is. Daarvoor moet je ook wel genoeg technische achtergrond hebben, maar het is een mogelijkheid om extra informatie te vinden.

Sowieso is het op Vista wel aan te raden 2 GiB RAM te steken, omdat Vista zelf al graag 1GB in gebruik neemt.
Oud 06-07-2008, 19:59
Gatara
Gatara is offline
Al eens geprobeerd firefox opnieuw te installeren of te updaten? vergeet niet je bookmarks op te slaan ergens.
Reageren

Regels voor berichten